stenen41
door stenen41 Sep 24, 2009 om 19:02
Computers & telefonie

Kan geen mail versturen

Ik wil een dia-reportage, 23,7 MB, naar italië versturen.
Telkens krijg ik de melding; De server heeft de verbinding onverwacht afgebroken.  Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account pop3; Server mailhost het net.nl; protocol SMTP;  reactie van de server; 552 4.3.1. Poort 25 Beveiligd SSL. Serverfout 552  0x800CCC0F
Ik heb wel Windows Firewall en AVG geïnstalleerd. Zouden deze 2 hier schuldig aan zijn dat zij het versturen te lang controleren en ophouden ?Bij voorbaat dank,
Bert

2361 34 Rapporteer

poltol
door poltol - Sep 24, 2009 om 19:14
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dit bericht kunt u op deze manier niet verzenden. Het is te groot. De server van uw of van de ontvangende partij schakelt de verbinding af wegens te veel data. U kunt beter een programma gebruiken waar u de diaserie neerzet, en waar vervolgens de kijker in Italie dan in kan loggen met een paswoord wat u heeft gemaild.

Bv :

Succes, poltol

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2009 om 22:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

.... of dat u het verzendt met YouSendIt (zie Google). Daarmee kunt u gratis grote bestanden versturen. De ontvanger ontvangt dan een mailtje met een link erin via welk het bestand kan worden gedownload. U kunt het bestand eerst nog inpakken met bijv. z-7 zip (zie Google). U moet dan zelf dat progje even downloaden en installeren en het bestand zippen waarna u het met YouSendIt verstuurt. Dan de ontvanger melden dat die ook het progje even downloadt (link ervan bijv. even sturen) en installeert om het bestand te kunnen unzippen.

vr.gr.

ja
door janneke435 - Sep 25, 2009 om 13:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ook een optie is om het ergens of bij iemand op een server te zetten en dan de url of link doorgeven aan Italie zodat ze daar rechtstreeks op die server inloggen en het binnen kunnen halen.

Ik heb zelf ruimte bij een webhoster en ga zo wel vaker te werk. Ik plaats het, geef de webllink door en aan de andere kant van de wereld halen ze het van mijn serverdeel af.

Er zijn tegenwoordig veel mensen met een abo bij een webhoster, dus een goede en gemakkelijke optie

gero
door gero - Sep 25, 2009 om 13:50
28 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer verzender EN ontvanger een MSN (messenger live) account hebben kan het ook via dat tool verzonden worden.

jo
door jobo182 - Sep 25, 2009 om 13:54
14 Antwoorden / 11 Vragen

kan ook verstuurd worden via Skype, gaat lekker snel,

eclipse
door eclipse - Sep 25, 2009 om 13:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

je hebt ook de MSN optie, foto ` s  neerzetten in MIJN SPACE

als de persoon ook msn heeft ken deze het gelijk bekijken en eraf halen ( kopoieëren , of even de link opsturen, maar ik doe het ook met mijn album  daar mag je GRATIS   2  gig aan data neerzetten  abbo  10gig

en als je het toch met je email wilt  doen, meerdere emails  zenden , ik mag bij chello 10 mb per mail sturen... dus is  3 mailtjes ..

sccs  han

eclipse
door eclipse - Sep 25, 2009 om 13:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

eeeh weet niet of je een DIA-REPORTAGE in drieën kunt  sturen...

zoals dat op Vista ken... maar gewoon foto `s    3  mails  klaar

di
door dirkboet - Sep 25, 2009 om 13:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

even dit programma gebruiken

http://www.send2deliver.com/

succes

di
door dickdick - Sep 25, 2009 om 14:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het verzenden van grote bestanden gebruik ik het gratis Windows Live Messenger. Zonder problemen kan je grote bestanden oversturen.

ha
door harrie12 - Sep 25, 2009 om 14:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

download pando via www.pando.com. Hiermee kun je bestanden tot  1 gb versturen en ontvangen. Het is een veilig programma. Als je een bestand verstuurt, dan moet de ontvanger na ontvangst ook Pando downloaden. Ideaal voor het verzenden van foto's, muziekbestanden en schoolwerk. Succes

te
door teupie - Sep 25, 2009 om 14:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht en nog beter alternatief.

Transferbigfiles.com  1 GB aan bestand delen met max. 20 gebruikers!

http://www.transferbigfiles.com/Default.aspx

Complete ingepakte DVD's en grote zelfgemaakte filmpjes stuur ik ermee over de wereld.

Tot nu toe het snelste en gemakkelijkste wat ik ken.

Succes.

rembrantd
door rembrantd - Sep 25, 2009 om 15:49
116 Antwoorden / 36 Vragen

Vroeger deed ik dat met een envelop en een postzegel, kan nog steeds!

geer56
door geer56 - Sep 25, 2009 om 15:50
100 Antwoorden / 9 Vragen

Met de meeste Chat programmas kan dit wel geeft vaak wat problemen maar met geduld gaat  MSN YAHOO, SKYPE ect

En anders kan je op internet ruimte krijgen dat zijn servers die bvb 50gigh beschikbaar stellen om data foto's op te zetten en zo kan het dan ook.

ad
door adriaensen - Sep 25, 2009 om 16:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

waarom brand je de reportage niet op een dvd en stuurt hem per post op

iwham43
door iwham43 - Sep 25, 2009 om 16:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een mooie oplossing is om het bestand via www.yousendit.com te verzenden. Daar wordt het tijdelijk opgeslagen en krijgt de ontvanger een mail dat hij het bestand (tot 100 MB) daar kan downloaden

Deze service is gratis. Ik heb daar al meerdere keren bestanden van ca 95MB naar iemand laten zenden.

m.v.w.

iwham43

zw
door zwaardvis - Sep 25, 2009 om 18:02
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Voor bestanden tot 25MB gebruik ik datafilehost omdat die zo eenvoudig werkt.
http://www.datafilehost.com/

Voor grotere bestanden gebruik ik www.rapidshare.de omdat die zo snel werkt.

Beide sites geven na de upload een link als antwoord dat je vervolgens naar de betrokken persoon mailt. Die kan het dan downloaden door op die link te klikken.

la
door lama1948 - Sep 25, 2009 om 18:04
10 Antwoorden / 0 Vragen

Met het programma Pando kan je heel grote bestanden versturen, ik meen wel tot 400 Mb. Wel eerst even inpakken met winzip of (beter zelfs) 7-zip.

  http://www.downloadstad.nl/download/Pando.html

st
door stanbervoets - Sep 25, 2009 om 18:20
10 Antwoorden / 0 Vragen

www.zendr.nl - Simpel, Nederlands, max 100MB, maximaal 10 bestanden. (7 dagen te downloaden)

Toevalligerwijs staat er een artikel over een in de PCM van Oktober 2009, daarin worden er 10 van dit soort diensten/websites voor het versturen van grote bestanden vergeleken (enkele zijn hiervoor al genoemd).
Als iemand zich er verder in wil verdiepen kan je dit tijdschrift in de meeste tijdschriftenwinkels wel kopen.

Bijna iedereen kan e-mails versturen en ontvangen tot 10MB, soms ook groter tot 20MB maar dan houd het meestal wel op, ook de ontvanger moet bestanden van die grootte kunnen ontvangen.
Dus grotere bestanden kan je beter op een andere wijze versturen, tenzij je zeker weet dat zowel jij als de ontvanger geen probleem heeft met grote bestanden.

tucker
door tucker - Sep 25, 2009 om 18:35
136 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn al mogelijkheden in overvloed genoemd, dus ik denk dat de vraag eigenlijk al afdoende is beantwoord. Zelf gebruik ik voor grotere bestanden mijn gratis Gmail (Google mail) account, daarmee kan ik tot op heden alles wat ik maar wil verzenden en ontvangen, ik kan het iedereen aanraden.

tucker
door tucker - Sep 25, 2009 om 19:09
136 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn al mogelijkheden in overvloed genoemd, dus ik denk dat de vraag eigenlijk al afdoende is beantwoord. Zelf gebruik ik voor grotere bestanden mijn gratis Gmail (Google mail) account, daarmee kan ik tot op heden alles wat ik maar wil verzenden en ontvangen, ik kan het iedereen aanraden.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2009 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Bert,

Je kunt misschien www.megaupload.com gebruiken. Kun je je gratis aanmelden om 50mb bestanden te kunnen versturen...

Met vr.gr.

stenen41
door stenen41 - Sep 25, 2009 om 20:13
20 Antwoorden / 8 Vragen
stenen41
door stenen41 - Sep 25, 2009 om 20:16
20 Antwoorden / 8 Vragen
stenen41
door stenen41 - Sep 25, 2009 om 20:33
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo edrick3
Voor zover ik weet heb ik deze vraag maar 1x gesteld. Jouw advies heb ik meteen uitgevoerd en was super.!!!
Mijn andere vraag was het versturen van deze diavoorstelling met muziek.
Deze heb ik verstuurd via www.tranferbigfiles.com . Ik moet nog afwachten of alles goed is aangekomen en kan deze persoon dan ook bedanken.
Nogmaals dank en groet van Bert.

ja
door jacques59 - Sep 25, 2009 om 22:36
2 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op: http://www.yousendit.com/ je moet wel registreren maar dan kan je tot 100 MB(gratis optie) aan bestanden uploaden en versturen.

richard83
door richard83 - Sep 26, 2009 om 09:13
386 Antwoorden / 28 Vragen

Hey

Meschien heb je hier wat aan?

Gr richard

richard83
door richard83 - Sep 26, 2009 om 09:13
386 Antwoorden / 28 Vragen

http://www.send2deliver.com/

Oeps. Was vergeten dat er bij te zetten.

mo
door mof - Sep 26, 2009 om 10:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn al enkele goede tips doorgegeven, wat ook altijd nog kan, wanneer je het tenminste op een ftp-server kwijt kunt: (s)ftp, of via een www site: een 25 Mb bestand kost vandaag de dag niet meer zoveel up/down-load tijd.
Zelf werk ik onder Linux en heb standaard een ftp server lopen, zodat men in kan loggen op mijn PC.

Ook kan ik evt. via mijn Fritz-Box router een USB stick inpluggen van waar dan ge ftp-d kan worden, dan hoeft nog niet eens mijn PC aan te staan.

En dan nog mogelijk: brand het op een CD-tje en zend het met snail-mail ...

roodborstje
door roodborstje - Sep 26, 2009 om 10:57
91 Antwoorden / 71 Vragen

Ja, send2deliver.com is een hele goeie. Doe ik al jaren hele series foto's mee versturen en komt altijd aan.

Succes

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2009 om 13:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Beste mensen, hoeveel van dat soort sites heeft de vraagsteller nodig denk je? Vooral omdat hij op blz. 1 al heeft aangegeven dat hij er al een succesvol gebruikt heeft...

Nieuwsbrief weer he...

ha
door hajete - Sep 26, 2009 om 15:46
75 Antwoorden / 19 Vragen

 z-7 zip (zie Google)

Als dat wordt gegoogled en geladen wordt er betaling gevraagd en door de PC voor gewaarschuwd. Graag een betere verwijzing.

HaJeTe

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2009 om 17:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nooi betalen voor iets dat gratis is. Neem 7-zip.

Download 7-Zip from SourceForge.net

co
door colour1939 - Sep 27, 2009 om 16:14
21 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt edrick3 voor de waardevolle tip !!

Mvrgr. Colour1939

stenen41
door stenen41 - Oct 26, 2009 om 20:25
20 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo teupie
25-9-09 advieseerde jij mij transferbigfiles.
Ik heb dit toen zo verstuurd en kreeg de melding "is succesvol verstuurd"
Nu kreeg ik bericht van de ontvanger in Italië dat zij de startpagina van bigfiles op hun scherm krijgen maar zij weten niet hoe het geopend moet worden.
Kun jij mij nog eens helpen en schrijven hoe dit moet ?
Bij voorbaat dank en groet,  Bert