Kan hi.nl dit maken?
Ik heb ongeveer een maand geleden een mobiele telefoon besteld via hi.nl.
Op de website staat vermeld dat hi ernaar streeft om binnen drie dagen te bezorgen.
Na een week heb ik gebeld hoe het met mijn bestelling stond. Ik kreeg
te horen van iemand van de klantenservice dat de telefoon niet op
voorraad was. Nogal vreemd aangezien op site staat vermeld dat je
hiervan op de hoogte wordt gesteld. De medewerker van de klantenservice
wist wel te vertellen dat de telefoon ook al weer binnen was en dat ik
het binnen een week zou krijgen.
De tweede week weer gebeld. Hoe het stond met mijn bestelling wist de
klantenservice niet. Toen heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wilde
annuleren. Op de site van hi staat het volgende:
"Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn."
Lijkt me duidelijk. De order kon echter niet geannuleerd worden omdat
deze al naar het magazijn zou zijn gegaan. Ik besloot nog een week te
wachten.
Enkele dagen later werd mijn order geannuleerd en werd meteen een
nieuwe order aangemaakt. Ik heb toen weer gebeld en weer geprobeerd
mijn nieuwe order te annuleren. Dat kon nog steeds niet omdat de order
al in bestelling stond.
Ondertussen ben ik het helemaal zat met hi.
Elke keer krijg ik te horen dat mijn telefoon geleverd zal worden. Ook
is mij afgelopen maandag een concrete datum genoemd, nl. 7 oktober.
Mijn order kan niet geannuleerd worden omdat deze zogenaamd al drie
weken "verstuurd" wordt, terwijl intern bij hi de order zonder
problemen geannuleerd kan worden. Hi houdt zich niet aan de afspraken
omdat je een order schijnbaar niet kan annuleren wat wel op de website
staat. Ook de leveringstijd is vele malen langer dan vermeld (ik wacht
ondertussen al een maand). Het niet op voorraad zijn van de telefoon is
mij niet vermeld en via de klantenservice krijg ik elke keer te horen
dat de telefoon morgen of overmorgen geleverd wordt.
Nu wordt mij geadviseerd de telefoon te accepteren als deze wordt
gebracht, vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice
(die trouwens altijd onderbezet raakt) en bij hun een retournummer aan
te vragen zodat ik het pakket terug kan sturen. Nu heb ik daar weinig
zin in en ik vraag me af of dat wel goed zal gaan.
Is het verstandig om het pakket aan de deur te weigeren of wat zou ik
kunnen doen aangezien ik ondertussen al een nieuw mobiel nummer heb.
Dit kunnen ze inderdaad niet maken, nee. Je kunt ze nog een keer opbellen en ze vertellen dat je niet met de gang van zaken accoord gaat, mar ik weet niet of dit zin heeft? Je kunt het natuurlijk proberen. Je kunt het pakket ten aller tijde natuurlijk weigeren aan de deur, er staat namelijk nergens vermeld dat dat niet mag. Als je de telefoon accepteert aan de deur kunnen ze je namelijk houden aan de regels van het zichttermijn. Als ik jou was zou ik de telefoon weigeren, maar als je niet voor het pakketje hoeft te tekenen zou ik wel aan de bezorger een bewijsje vragen dat je hem niet aangenomen hebt.
Je zegt dat na het leveran de zichttermijn ingaat. Dat betekent dat je een periode bedenktijd hebt (volgens mij 7 dagen) of je de zending wilt houden of retourneren. Gezien jouw ervaringen met HI zou ik je toch adviseren de bestelling te weigeren wanneer deze bezorgd wordt. En (waarschijnlijk overbodig te melden) natuurlijk nergens voor tekenen.
succes ermee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is allergie voor amandel melk een erkent iets?
Mijn college krijgt er buikpijn van maar er zit geen lactose in. We weten dat ze officieel lactose intolerant is. Welke stof zou haar dwars kunnen zitten denken jullie? Dankie. Lees meer
Hoe maak je zelf chai latte
Ik zoek een recept. Zit te rommelen met pumpkin spice uit een potje maar dat is het net niet. Lees meer
Wie heeft er hier ervaring met het indienen van een klacht bij Achmea en heeft tips voor ons?
Hoe verliep de procedure precies? En werd uw klacht opgelost? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer