be
door beukennoot_1 Jul 21, 2009 om 20:48
Computers & telefonie

Kan ik mijn abbo opzeggen?

Hallo, ik heb vorige week een 2-jarig mobiel-internet abbo afgesloten bij T-Mobile. Het betreft een Bussines Abbo voor 34,95 per maand (met een snelheid tot 3.6mb/p.sec. Het goedkoopste abbo kost 19,95 snelheid tot .

Tot dusver haal ik nog niet eens de snelheid van 3.6mb per MINUUT! (600b/psec.) Ik heb reeds contact gezocht met de klantenservice. Die vertelden mij dat het probleem binnen 48 uur opgelost zou zijn. Dit was echter niet het geval. Nu wil ik terug naar de winkel en mijn laptop (i.c.m. abbo) terugbrengen en abbo opzeggen. Kan dit?

766 17 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Jul 21, 2009 om 21:19
827 Antwoorden / 2 Vragen

"(met een snelheid tot 3.6mb/p.sec. "

Er staat niet "van",

opzeggen is geen optie....

kiran
door kiran - Jul 21, 2009 om 21:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@beukennoot

De klacht: "het probleem zou binnen 48 uur opgelost zijn". Probeer het eens met een mailtje te sturen naar:

webcare@t-mobile.nl   tav Diana

edwardus
door edwardus - Jul 21, 2009 om 22:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

600bps valt niet meer onder de categorie TOT 3,6Mbps, want dat is
slecht ca. 1,6 promille van wat er overeengekomen is, dat staat dus
niet in verhouding. Of werd hier soms 600kbps bedoeld?

kroonmeester
door kroonmeester - Jul 21, 2009 om 23:23
457 Antwoorden / 45 Vragen

U schreef het al, wat T-Mobile biedt: snelheid tot 3.6mb/p.sec!

Een rekbaar begrip voor T-Mobile 'tot' en niet 'gegarandeerd' 3.6 Mb/s!

U kunt hoogstens T-Mobile ingebrekestellen.

U bent de dupe van de naïviteit van T-Mobile, waarbij u naïvelijk bent ingestonken.

be
door beukennoot_1 - Jul 22, 2009 om 00:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het betrof idd 600b/sec en geen Kb. Sinds een uurtje is de verbinding iets sneller. De top zit zo rond de 41Kb (download), maar hij schiet vaak terug naar 300 tot 600b/p.sec, en ook naar 0. De top van de upload zit zo rond de 18Kb/p.sec.

be
door beukennoot_1 - Jul 22, 2009 om 00:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het morgen niet beter is ga ik dat idd doen. Dank voor je tip!

edwardus
door edwardus - Jul 22, 2009 om 00:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mag ik wel veronderstellen dat je in de open buitenlucht ook diezelfde lage snelheid hebt?

holpen
door holpen - Jul 22, 2009 om 10:25
1416 Antwoorden / 0 Vragen

??? "de naïviteit van T-Mobile" ???
Waarin is T-Mobile dan naïef? Of is het misschien een idee om eerst eens een woordenboek te raadplegen voor je moeilijke woorden gaat gebruiken?

T-Mobile heeft inderdaad een verbinding tot een bepaalde snelheid. Als deze snelheid echter zo laag is als bij de vraagsteller, mag gesproken worden van een product dat niet voldoet aan de verwachtingen, sterker nog, bij deze snelheid is de internetverbinding practisch onbruikbaar.

Dit kan uitgelegd worden als het niet voldoen aan het overeengekomene van de zijde van T-Mobile en zal daarom zeker grond zijn tot ontbinding van de overeenkomst. Vraag is alleen hoe lastig men het gaat maken....

Terug naar de winkel, overeenkomst beëindigen. Eventueel via een andere aanbieder (Vodafone en KPN hebben de beste dekking) kijken of het wel goed gaat. Laat het je dan overigens in de winkel eerst demonstreren, dan zie je of het inderdaad snel genoeg kan gaan.

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 11, 2009 om 01:17
457 Antwoorden / 45 Vragen

Wat voor snelheid heb je nu?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 11, 2009 om 02:02
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ Kiran: ben je niet in de war met Diana van Telfort??? (van de allerbeste aflevering van Tros Radar ooit...)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 11, 2009 om 02:05
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ beukennoot: bent u wel 100% zeker dat het niet aan uw laptop ligt????

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 09:50
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@deinert: Je bent in je uppie aan het reageren vrees ik, deinert....gebeurt mij overigens ook wel eens..  ;-)

Henri

dirck
door dirck - Aug 11, 2009 om 13:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Beukennoot zal niet meer reageren, denk ik, maar vraag me toch af of vraagsteller niet in de war is met bits en bytes. (b en B)

Het betrof idd 600b/sec. Sinds een uurtje is de verbinding
iets sneller. De top zit zo rond de 41Kb

600 bit/s en 41 Kbit/s, moet volgens mij 600 byte/s en 41 Kbyte/s zijn. (600 B/s en 41 KB/s)

600 bit/s (600 b/s) komt overeen met 0.6 Kb/s (0.6 Kbit/s) of 0.07 KB/s (0.07 Kbyte/s)

Dit zou betekenen dat je een internetverbinding hebt van 0.0006 Mb/s

41 Kbit/s (41 Kb/s) komt overeen met 5 Kbyte/s  (5 KB/s) wat een verbinding betreft van 0.041 Mb/s

Dit zullen ze vast niet bedoelen met, tot 3.6 Mb/s

Als je 41 Kbyte/s (41 KB/s) bedoelde, dan kom je uit op 335 Kbit/s, oftewel 0.34 Mb/s

Dit komt natuurlijk nog steeds niet in de buurt van, tot 3.6 Mb/s

Ik zou hier dan ook zeer zeker niet akkoord mee gaan.

kiran
door kiran - Aug 11, 2009 om 16:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@deinert

Heb geen mailadres van Telfort ......

Voor T-Mobile kan je volgens mijn aantekenboekje ;-) mailen naar Diana of Marco. En aangezien Diana zich momenteel hier meer laat zien dan Marco ......

Geen idee of deze Diana ook iets met de Tros te maken heeft. Dag!

pa
door paulus09 - Aug 12, 2009 om 11:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen is het een twijfelachtige zaak als een provider alleen kan melden dat een verbinding TOT 10 mbit snelheid heeft. Dat lijkt erop dat je bij de melkboer een liter melk wilt hebben en dat je maar een halve liter krijgt. Er stond ten slotte tot 1 liter melk. Als de techniek ontbreekt om exact te leveren wat je afspreekt dan ligt er een mooie taak bij deze ISP en telefoonclubjes.

We moeten het eigenlijk niet pikken !!

Opta ? iets voor jullie misschien ?

holpen
door holpen - Aug 12, 2009 om 23:59
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Paulus, maar in dit geval kan de provider er weinig aan doen. Het heeft namelijk te maken met de fysieke beperking van de lijn. Des te groter de afstand van de wijkcentrale naar de abonnee, des te meer afzwakking van het signaal (attenuation).
Hoge snelheden kunnen bij grotere afstanden niet meer storingsvrij geleverd worden, lagere snelheden vaak nog wel. Vandaar het woordje "tot". De providers kunnen er verder zelf niets aan doen. Ik zou er wel voor zijn dat men voor afsluiten van het abonnement de potentiële klant heel duidelijk informeert welke snelheid wel geleverd kan worden. Nog beter: geef wat korting aan de mensen met een grotere afstand tot de centrale. Nu betalen ze evenveel voor een product met veel lagere specificaties als abonnees op hetzelfde product acht straten verderop, die wel de volle snelheid kunnen halen. Meer duidelijkheid en eerlijker prijsstelling... dat dan weer wel, wat mij betreft.

edwardus
door edwardus - Aug 13, 2009 om 00:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[ironisch]
die klanten zouden juist méér moeten betalen; o.a. extra veel koperdraad en extra klachtenafhandeling.
[/ironisch]