ta
door tarwe15 Dec 15, 2016 om 13:30
Computers & telefonie

Kan ik PC kabel [8 draden]koppelen met

Kan ik Pc kabel ook koppelen met kroonsteen,kan er niet bij om een RJ 45  plug te plaatsen,te weinig ruimte voor tang te gebruiken.

10222 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2016 om 13:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gewoon even proberen zou ik zeggen. Maar wel de goede draadjes aan elkaar! ;-)

ta
door tarwe15 - Dec 15, 2016 om 14:27
93 Antwoorden / 62 Vragen

Wil graag weten of het kan,wie heeft ervaring hiermee.

ja
door janf43 - Dec 15, 2016 om 14:43
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is vragen om problemen. Om de juiste snelheid te halen is een kabel van goede kwaliteit nodig (cat5e of cat6). Met een verbinding door middel van een kroonsteentje verknoeit u alle afscherming tegen signalen van buiten.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2016 om 15:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan kan je ze nog beter aan elkaar draaien en goed omwikkelen met tape. Heb ik ook gedaan. Ik haal zo nog steeds het maximale uit mijn niet hele snelle internet verbinding. Kan mij voorstellen dat het bij hele hoge snelheden verlies of storing gaat opleveren.

ph
door philip36 - Dec 15, 2016 om 15:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?
Heb er geen ervaring mee maar zou het gewoon doen als het niet op een andere manier op te lossen zou zijn.
De vraag is of je die dunne draadjes wel goed vastgezet krijgt in het kroonsteentje.

Dat op een andere manier oplossen zou dit kunnen zijn, zie onderstaande link.
https://netwerkproducten.com/webshop/gereedschaps-vrije-rj45-connector-p-4204800.html?gclid=CN_y9cGz9tACFU46GwodejcCnQ

Wi
door Wil_H - Dec 15, 2016 om 15:35
270 Antwoorden / Vragen

Het is niet gebruikelijk maar het kan wel. Ik ga er maar even van uit dat u op dat netwerk geen pc's hebt draaien met ontzettend belangrijke databaseprogramma's of SQL-servers, want dan zou ik het niet doen. Ik zou wel de gebruikelijke UTP-volgorde aanhouden bij het aansluiten van de kroonsteen; 1 Oranje/wit 2.Oranje 3.Groen/wit 4.Blauw 5.Blauw/wit 6.Groen 7.Bruin/wit 8.Bruin.
Dan heb je nog iets gedaan om interferentie te voorkomen...

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 15, 2016 om 17:12
641 Antwoorden / 77 Vragen

Draden apart elkaar solderen en met stukje krimpkous isoleren is beter. Wel de draden zo kort mogelijk houden.
Draai om de kousjes dan een stukje zilverpapier en verbind dit met de afschermingsmantel van de kabel. Ook met krimpkous of stukje isolatieband goed vastzetten. Zilverpapier kun je niet solderen.
Je hebt dan nagenoeg geen verlies. Ik heb dit ook gedaan om door een betonnen muur te gaan.

br
door bravehenk - Dec 15, 2016 om 17:20
206 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je geen koppelstuk gebruiken CAT5 of 6 netwerk koppelstuk RJ45 vrouwlijk - vrouwelijk maakt het mogelijk om twee CAT5/6 netwerkkabels met elkaar te koppelen. kost zo,n 2 euro. klik klik klaar.Gewoon even op google zoeken zoekterm UTP kabel koppelen

gr Henk

audb
door audb - Dec 16, 2016 om 13:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ja maar wel iedere ader met isolatietape om wikkelen.

Maar waar kan u niet bijkomen?

pe
door pebk - Dec 16, 2016 om 13:50
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het kan, maar ik zou het zelf liever doen met iets als een rj45 contactdoosje. Heb dit thuis ook gedaan en werkt prima met een 100mbit/s netwerkje. Dat liever dan het geklier met een tangetje. Met een gigabit netwerk zou ik alleen gegoten kabels nemen en liever een nieuwe kabel trekken als dat mogelijk is.

de
door dejeeper - Dec 16, 2016 om 14:24
54 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Tarwe15,

Alles kan maar ik vraag mij af of dit wel goed gaat.
Ik denk niet dat er hier iemand op het forum zit die daar ervaring mee heeft.
Kwaad kan het niet dus ik zou zeggen probeer het en laat ons de afloop weten.
Ik ben in ieder geval wel nieuwsgierig of het gaat zonder storing.

Succes Cor

re
door red1 - Dec 16, 2016 om 16:18
329 Antwoorden / 1 Vragen

Nou , dat kan leuk worden !! HIHIHIHI

endemion
door endemion - Dec 16, 2016 om 19:46
237 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan wel maar is tevens erg lastig, het strippen van individuele cat5/6/7 kabel is erg prutserig. Ja je zou een vlam erbij kunnen houden maar aangezien het zo'n dunne draadjes zijn speelt het residu dat achterblijft des te meer mee en zal de signaalsterkte niet ten goede komen. Daarnaast wordt de signaalsterkte nog meer verzakt omdat je een groter deel "untwisted" hebt wat gedaan wordt om interferentie tegen te gaan en natuurlijk moet het signaal door het relatief groot stuk metaal van een kroonsteen wat ook weer verzwakkend werkt. Eindresultaat het kan wel maar de maximake kabellengte wordt er wel flink mee beperkt en die 100m waarover normaal gesproken zo'n signaal nog door zou moeten komen ga je niet halen. Hoeveel het precies beperkt wordt geen idee.

mo
door mof - Dec 16, 2016 om 21:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, het kan, ik zou er wel alufolie omheen wikkelen die aan de aardshielding van de cat kabel wordt verbonden door die een stukje blank te leggen.
niet ideaal, maar het gaat iha wel goed.

oldcar
door oldcar - Dec 19, 2016 om 12:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een PC kabel alleen kabel en originele connectors gebruiken.  Kroonsteensteentjes gebruiken is vragen om grote problemen of zelfs het niet werken van verbindingen.
Kroonsteetjes zijn er om lampen aan het plafond op te hangen.
Je zult met Kroonsteetjes bij bv.  Netwerkkabel (UTP) waarschijnlijk een heel slechte verbinding krijgen of zelfs geen.  Hetzelfde bij USB.