door wilter Sep 13, 2020 om 16:38
Computers & telefonie

Kan Microsoft en Google samen?

Kan Microsoft en Google samen op de laptop? Heb steeds moeilijkheden wat het wachtwoorden invullen! De ene keer lukt het wel, en dan weer niet. Fotos staan in one drive van Microsoft? Iemend vertelde mij dat ik Micrisoft moet verwijderen dan zou probleem opgelost zijn. Zelf heb ik géén verstand van dit alles en de werking van vraag en antwoord. De laatste keer ging er ook iets mis met plaatsin en kon niet reageren de antwoorden aangaande geen internet. De nieuwe modem had een wifi signaal en bij de oude modem ging wifi via een router. Beiden werkten en kon ik geen verbinding krijgen, dat is opgelost. Ieder ieder die reageerde opmijn eerdere vraag nog bedankt. W.Terpstra / Groningen

1634 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2020 om 16:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

(Edit) Ik begrijp uw vraag niet helemaal goed. Waarom zou u Microsoft meten verwijderen? Vooral indie het besturingssysteem windows is. Chrome gaat heel gemakkelijk samen met MS. U kunt diverse browsers benutten zoals naas Edge van Microsoft (Bing) ook Chrome, Yahoo en/of Firefox.
Ik benutt met regelmaat alle vier en is het simpelweg een kwestie van het aanklikken van het logo daarvan.  Is er een Seniorweb bij u in de buurt? Dan is het raadzaam om daar conract mee op te nemen omdat ik ook meer 'vreemde dingen' zie in uw vraag.  Zie deze voor nadere info: https://www.seniorweb.nl/contact-en-service

Moderne modems geven zelf een WiFi signaal af en hebben dus een ingebouwde router. Het krijgen van de WiFi verbinding gaat evenals voorheen niet anders door tenminte het ingeven van de sleutelcode. (Via netwerksystemen openen)

Let dus op dat degene die u aangaf om Microsoft te verwijderen er totaal geen verstand van heeft!

rj
door rjw Sep 13, 2020 om 18:44
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Bing en Yahoo zijn zoekmachines die je vanuit iedere browser (Edge, Chome, Firefox e.a.) kunt benaderen.

De vraag rondom wifi was opgelost, dus daar hoeft niet meer op gereageerd te worden (zoals TS ook aangeeft).

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 13, 2020 om 19:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad, Bing en Yahoo zijn zoekmachnes die vanuit iedere browser benaderbaar zijn.

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2020 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je somt een aantal zaken op die niets met elkaar te maken hebben. Je wachtwoorden, modem, wifi, internet en het niet kunnen reageren heeft allemaal initieel niets te maken met Microsoft dan wel Google.

Verder kunnen Microsoft en Google prima samen op een laptop. Ik neem aan dat het om een Windows (10) laptop gaat, daar kan je uiteraard zonder enig probleem Google software en diensten op gebruiken. In de kleine kans dat het om een Chromebook (van Google) gaat, daar kan je weer prima apps en diensten van Microsoft op gebruiken.

Als je er geen verstand van hebt, dan kan je toch even beter iemand opzoeken die er wel wat van weet. Het handige buurjongetje, de lokale computerboer of een of andere lokale hobbyclub.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 13, 2020 om 19:49
98 Antwoorden / 1 Vragen

Foto's en andere bestanden kunt u het beste op de harddisk zetten ieder in een aparte map. Wachtwoorden kunt u opslaan wanneer u de site weer bezoekt logt u automatisch in (dit wordt een cookie genoemd). Firefox is een betere browser.

diumenge
door diumenge Sep 13, 2020 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Foto's en andere bestanden kunt u het beste op de harddisk zetten ieder in een aparte map. >> En wat heeft dat met de vraag te maken?

Wachtwoorden kunt u opslaan wanneer u de site weer bezoekt logt u automatisch in (dit wordt een cookie genoemd). >> Nee, wachtwoorden worden niet met cookies opgeslagen.

Firefox is een betere browser. >> Beter dan wat?

brui0929_20654
door brui0929_20654 Sep 13, 2020 om 21:48
98 Antwoorden / 1 Vragen

Chrome van Google. Bij opslaan in de cloud kunt u niet meer bij de foto's of bestanden komen wanneer internet uitvalt.

diumenge
door diumenge Sep 13, 2020 om 22:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Foto's die in cloud staan, staan ook op je device.

newmikey
door newmikey Sep 15, 2020 om 09:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

Pure nonsens reactie inderdaad

justmeagain
door justmeagain - Sep 14, 2020 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Voor wat betreft uw router. Ik hoop dat degene die dit voor u opgelost heeft uw noden in bridge mode heeft gezet en daarna uw eigen, meestal betere router heeft aangesloten. Als u nu de WiFi vis het modem gebruikt adviseer ik u om bovenstaande uit te laten voeren.
Dus modem in bridge en dan eigen router gebruiken.

pe
door pebk Sep 14, 2020 om 15:14
583 Antwoorden / 0 Vragen

Maak het nou niet ingewikkelder. Voor noobs is het beter om gewoon het modem van de provider te gebruiken zoals geleverd.

justmeagain
door justmeagain Sep 15, 2020 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

@pebk eens, maar laat de boel gewoon installeren door iemand met kennis van zaken. Mensen als ts zijn een gevaar voor zichzelf achter een pc met internetverbinding.

newmikey
door newmikey - Sep 15, 2020 om 09:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we eens een simpele vraag eerst stellen, een vraag die blijkbaar niemand wil stellen aan de TS:

Microsoft wàt en Google wàt? Beide software bedrijven leveren complete besturingssystemen (die alleen met bijzondere maatregelen zoals dual-boot op één laptop kunnen) maar ook cloud opslag technologieën zoals Microsoft OneDrive en GoogleDrive, browsers en online software voor kantoor- en ander gebruik (Office365 en GoogleDocs) en nog véél méér die allemaal keurig en probleemloos samen kunnen werken.

Diumenge is eigenlijk de enige die correct reageert met advies om het handige buurjongetje in te schakelen, de andere antwoorden zullen bij deze TS allemaal verwarring veroorzaken.