Wi
door Wishnails Oct 5, 2017 om 18:36
Computers & telefonie

Kleuren van mijn pc anders dan wanneer ik hem verzend

Ik heb een eigen webshop uren dagen aan gewerkt.
De kleuren van mijn pc komen over met de daadwerkelijk kleuren. Wanneer ik ze verzend of op mijn gsm bekijk zijn de kleuren totaal anders.

De foto's zijn bewerkt maar wat kan ik nu het beste doen om dit op de lossen.

Groetjes angelique

4029 7 Rapporteer

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 5, 2017 om 18:55
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik denk dat de kleuren op je scherm niet de juiste kleuren zijn.

Als je b.v. een wit blad papier scant, is dat dan op het scherm ook écht wit?

Zoniet moet je de kleurinstellingen van het beeldscherm mogelijk aanpassen via de [Menu] knop op het scherm.

Ook zou kunnen dat je computer niet de juiste kleuren weergeeft. Controleer in ieder geval of de stekkers van de monitor aam de monitorkant en de PC kant goed vast zitten. Sluit eventueel een ander scherm aan en kijk of de kleuren dan anders zijn.

jo
door jorisw - Oct 5, 2017 om 18:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kleurmanagement is 1 van de moeilijkste dingen bij beeldschermen. Het enige waar je invloed op hebt zijn de kleuren op je PC scherm - die kan je kalibreren zodat het zo accuraat mogelijk is. De weergave op alle andere schermen is op hoop van zegen.

tdmduc
door tdmduc - Oct 5, 2017 om 19:20
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kom in mijn vak helaas te vaak beginners tegen die een website in elkaar knutselen met een oude pc en een bejaard model beeldscherm.

Met Photoshop en Joomla alleen redt je het niet.

Als je serieus met je vak bezig wilt zijn kijk je naar professionele apparatuur en dat kost wat meer geld dan een computer bij de Mediamarkt.

Ook moet je je kleuren calibreren, daar zijn aparaatjes voor die je op het beeldscherm zet van je pc.

Spullen ontwerpen op een klein laptopje is ook not done. Als je toch persee i.c.m. een laptop werkt dan moet je je laptop uitbreiden met een groot extern beeldscherm (24 tot en met 27 inch)wat je naast je laptop kunt gebruiken, dit geeft ook ruimte om je scripts  XML en HTML pagina's tests goed naast elkaar heen en weer kunt schuiven.

Ga voor goede merken zoals DELL en HP, iiyama of ASUS LED beeldschermen met de nieuwste flickerfree techniek IPS.

Kost best wat geld maar levert je veel op.

ti
door tilpend Oct 5, 2017 om 19:43
134 Antwoorden / 0 Vragen

Een van die apparaatjes om je monitor te calibreren is de Spyder 5 (express): zie link

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 5, 2017 om 20:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is een consumentenforum, u bent ondernemer en hoort hier dus niet thuis.

newmikey
door newmikey - Oct 5, 2017 om 21:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Zet uw camera even op sRGB in plaats van AdobeRGB en hoogstwaarschijnlijk is uw probleem opgelost.

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2017 om 21:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, om @wishnails nu gelijk als 'eigen ondernemer' te benoemen lijkt me een beetje kort door de bocht, in dit geval dan. De TS probeert een webshop te maken, wat tot nu toe niet echt toppie werkt. Dus mag ze, wat mij in ieder geval, betreft, best een vraag stellen. En je kan ook zien dat het antwoord van @tdmduc okay is bevonden, zonder dat er verwezen wordt naar "eigen toko". De TS mag zich hier dus best even 'thuisvoelen'.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 5, 2017 om 21:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin, oké voor deze keer dan :-)

tenormin
door tenormin Oct 5, 2017 om 21:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn dank is groot @diewilik. ;-))

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2017 om 09:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen
wilcovv
door wilcovv Oct 7, 2017 om 15:19
40 Antwoorden / 2 Vragen

Juist! Er voor zorgen dat alles wat je aan foto's e.d. op je website zet dezelfde 'dpi' en 'kleurprofiel' heeft.