door wimvandezandt Aug 7, 2015 om 11:01
Computers & telefonie

Knippen en Plakken naar Word

Mijn laptop draait op Windows 7. Ik gebruik Word 2003 als tekstverwerker.

Als ik vanuit Gmail een stuk tekst knip en dat wil plakken in een nieuw of bestaand Word document, krijg ik in het Word document alleen een klein zwart rechthoekje te zien. Dat wo5rft dan ook als zodanig geprunt. Je zou haast denken dat al die tekst dan is gecomprimeerd in dat zwarte blokje. Dit is een fenomeen dat zich pas sinds kort voordoet. Heeft iemand een oplossing voor dit eigenaardige probleem?

4691 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2015 om 11:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Plakken speciaal en dan kiezen voor Niet-opgemaakte tekst / Alleen tekst behouden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2015 om 11:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

heeft u mogelijk een nieuwe versie van adobe reader geïnstalleerd (na update)?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 7, 2015 om 11:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo
En als u ipv knippen kiest voor selecteren, kopiëren en dan plakken?

edrick3
door edrick3 - Aug 7, 2015 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wimvandezandt,

.....Dit is een fenomeen dat zich pas sinds kort voordoet.....
Je kan systeemherstel eens proberen.
Kun je altijd weer terugdraaien als dat niet helpt.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2015 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik werk niet met Word 2003, maar heb het even met Word Pad geprobeerd.
In een geopende Gmail een stukje tekst blauw gemaakt, vervolgens kopiëren aangeklikt en in een leeg Word Pad document geplakt.
De gekopieerde tekst wordt keurig weergegeven.
Misschien is dit een tip mocht het alsmaar niet lukken met Word 2003?

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2015 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimvandezandt,

En ..... opgelost?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2015 om 18:52
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Wimvandezandt,
mogelijk hebt u het knipprogramma gebruikt.
Kijk nog eens naar de mogelijkheden van 11.33u en 15.55u

KLIK
Vr, gr.

wi
door wimvandezandt - Aug 10, 2015 om 16:02
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dit weekedeggeweest ,daar trage reactie.

Eerstens: ik bedoelde kopiëren en plakken. Niet knippen en plakken.

Diumenge: dank voor de tip, maar dat werkt niet.

Gerritaltena: dank voor de tip. Nee, ik heb geen nieuwe versie van Adobe Reader geïnstalleerd.

Sjoppie: dank voor de tip. Dat werkt niet.

Aurora1: dank voor de tip. Ook nu geen resultaat. Zelfs nog andere tekstverwerker geïnstalleerd. Geen succes.

Edrick3: ik bedank jou extra voor het uitgebreide meedenken. Ik heb systeemherstel toegepast. Dat ging prima, maar ook daarna blijft euvel zich voordoen. Ik breng de laptop morgen naar een reparateur die ik net heb gesproken. Die formatteert de HD voor me en zet Windows er opnieuw op. Als ik daarna Word ooniew

wi
door wimvandezandt - Aug 10, 2015 om 16:06
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dit weekedeggeweest ,daar trage reactie.

Eerstens: ik bedoelde kopiëren en plakken. Niet knippen en plakken.

Diumenge: dank voor de tip, maar dat werkt niet.

Gerritaltena: dank voor de tip. Nee, ik heb geen nieuwe versie van Adobe Reader geïnstalleerd.

Sjoppie: dank voor de tip. Dat werkt niet.

Aurora1: dank voor de tip. Ook nu geen resultaat. Zelfs nog andere tekstverwerker geïnstalleerd. Geen succes.

Edrick3: ik bedank jou extra voor het uitgebreide meedenken. Ik heb systeemherstel toegepast. Dat ging prima, maar ook daarna blijft euvel zich voordoen. Ik breng de laptop morgen naar een reparateur die ik net heb gesproken. Het wordt kiezen voor de weg met de minste weerstand. Hij formatteert de HD voor me en zet Windows er opnieuw op. Als ik daarna Word opnieuw installeer en de printer, zou de ellende voorbij moeten zijn. Nogmaals dank voor de moeite.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Die formatteert de HD voor me en zet Windows er opnieuw op. .....

En dan moet je al je programma's en bestanden er weer op zetten ......
Wel een érg rigoureuze oplossing. ;-)

Zou eerst Word er eens opnieuw opzetten. Wie weet ....

gerardk
door gerardk - Aug 10, 2015 om 16:24
175 Antwoorden / 8 Vragen

is het misschien een voor Word 2003 onbekend lettertype? probeer het eens naar kladblok te plakken daar kan je met Opmaak en Lettertype zien wat voor letter het is en aanpassen.

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2015 om 16:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of via het Configuratiescherm - progamma's proberen om te herstellen als die mogelijkheid er staat.
Of anders eerst eens foutcontrole (met repair) laten lopen....., eventueel in veilige modus.
Werkt het ook niet met kopiëren en plakken in een gewone nieuwe mail van uw mailprogramma op uw pc?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 17:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

inderdaad: bij formateren moet ALLES opnieuw geïnstalleerd worden en dat betreft dan niet alleen alle programma's maar ook alle andere bestanden. Ik adviseer u, indien u dit toch laat doen, zeer dringend om wel eerst een complete backup te maken.

Vervolgens zal zich m.b.t. Office (Word) 2003 zich het fenomeen voordoen dat er geen enkele update meer wordt geleverd dus ook niet al die updates die na uw installatie zijn geconfigureerd.
Daarnaast kan het probleem ook nog een eerder niet genoemde oorzaak hebben.

Als je bijv. vanuit g-mail een compleet bericht kopieert of knipt en plakt kan het zijn dat er in het bericht ook 'plaatjes' staan. Dan kan het genoemde probleem opleveren dus het is zaak om altijd goed na te gaan of alleen tekst wordt 'geschilderd' om te kopieeren.

Tip: kijk eens of u een studentenversie van Office 2013 (helaas maar een licentie voor 1 apparaat of misschien nog 2010 (3 apparaten 'op de kop kunt tikken'.

Er zijn vast wel mensen die dat nog 'op de plank' hebben maar niet meer gebruiken.

wi
door wimvandezandt - Aug 12, 2015 om 12:30
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor alle verdere goede raad, na mijn laatste reactie.

Ja, HD formatteren en Windows opnieuw installeren was wel een erg rigoureuze aanpak van het probleem. Maar ik had er schoon genoeg van. Vandaar.

Inmiddels is de klus geklaard. Het was flink wat werk voor mij, omdat nadat ik de laptop terugkreeg alle programma's weer opnieuw moesten worden geïnstalleerd. Maar het goede nieuws is dat het probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen. Ik kan weer gewoon kopiëren en plakken van Gmail naar Word. Het lag dus niet aan de programma's. Ergens in het verborgene van mijn laptop moet er iets mis zijn gegaan. Wat de oorzaak was, zal ik helaas nooit weten. Maar ik ben weer tevreden met mijn laptop, die nu, lekker fris, ook nog een stuk sneller is geworden.

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2015 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimvandezandt,

..... Maar ik ben weer tevreden met mijn laptop, die nu, lekker fris, ook nog een stuk sneller is geworden.....

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.