fr
door freddy61 Dec 14, 2010 om 12:30
Computers & telefonie

KPN wijzigt tarieven

KPN wijzigt de tarieven per 1 januari 2011.
Als klant van KPN heb ik daarover (nog) geen bericht ontvangen.
Kan dat zomaar?

met vriendelijke groeten,
Freddy Braaksma
Deventer

1073 7 Rapporteer

jemarari
door jemarari - Dec 14, 2010 om 13:04
37 Antwoorden / 0 Vragen

Beste freddy61,

In het kort, Ja dat mogen ze. Maar KPN is niet de enige die tarief verhogingen doorvoert.

Echter, en dat staat ook in hun algemene voorwaarden, als je er niet mee eens bent kan je je eigen beroepen op de tariefwijziging om het contract ontbinden.

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2010 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo freddy61,

Je krijgt een berichtje over de nieuwe tarieven. Hierin staat ook aangegeven wat - gezien je belgedrag over de laatste maanden - het voor jou meest gunstige tarief zou zijn. Je kunt dan je abonnement (eventueel) aanpassen. Heb het deze week ontvangen.

Met vr.gr.

wi
door willyensche - Feb 4, 2011 om 23:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freddy,

Zelf heb ik ook geen bericht gekregen van KPN . Was wel nieuwsgierig of dat zou gebeuren, want de laatste tijd gaat er wel het e.e.a mis met de service bij KPN. Heb een paar keer een mailtje gestuurd maar tot nu toe niets gehoord . Maandag heb ik op de site van KPN gekeken en daar stonden wel de nieuwe tarieven en dit nog dezelfde telefonisch gecheckt bij de KPN en deze tarieven klopten.
Deze tarieven heb ik vergeleken met die, die in het artikel van kassa van 29 november stonden en die kloppen niet met elkaar !

Bellen vanuit huis( vaste lijn) naar een gewone vaste lijn en mobiel volgens Kassa 9 cent per minuut, maar KPN zegt dat van "vast" naar "vast" 8,97 ct (afgerond 9 ct) kost en naar mobiel 13.02 ct . Heel wat anders dus !!!

Het starttarief is volgens Kassa 10 ct per gesprek, maar KPN zegt 8,97 ct .

Door het invoeren van het starttarief is het bellen van vaste naar vaste lijn een stuk duurder geworden ; voor het bellen naar het buitenland had ik al een "goedkoop" 4-cijferig nummer voor het normale telefoonnummer in gebruik en dit nummer gebruik ik nu ook voor "binnenlandse" consumptie en bel ik voor 1,1 ct per minuut (excl. starttarief) .
Een rekensommetje met de gesprekken over de afgelopen periode geeft aan dat ik nu de helft minder kwijt ben aan deze "vaste". gesprekken .

Van VaraKassa tot nu toe niets gehoord. Ik wilde iedereen op dit forum dit toch even meedelen.

groetjes,

börgemeister
door börgemeister - Feb 5, 2011 om 01:10
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben geen klant meer van KPN, dús heb ik er geen last van.

Elk bedrijf mag zijn tarieven aanpassen, mits de klant daarvan op de hoogte wordt gesteld. Het bedrijf kan ook in de brief vermelden dat u de gelegenheid krijgt om het abonnement (of lidmaatschap) binnen 30 dagen kosteloos de overeenkomst te beëindigen.

börgemeister
door börgemeister - Feb 5, 2011 om 01:10
506 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben geen klant mer van KPN, dús heb ik er geen last van.

Elk bedrijf mag zijn tarieven aanpassen, mits de klant daarvan op de hoogte wordt gesteld. Het bedrijf kan ook in de brief vermelden dat u de gelegenheid krijgt om het abonnement (of lidmaatschap) binnen 30 dagen kosteloos de overeenkomst te beëindigen.

gladdeharry
door gladdeharry - Feb 5, 2011 om 09:11
463 Antwoorden / 14 Vragen

Ik was ook klant van KPN en heb in december vorig jaar netjes een brief gekregen met de nieuwe tarieven.Tevens stond erin dat ik voor 15 januari kosteloos kon opzeggen. Ondanks dat ik dit abo nog maar een paar maand had ben ik toch overgestapt. En zonder problemen allemaal.

wi
door willyensche - Mar 3, 2011 om 19:25
15 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Eindelijk heeft KPN dan de brief gestuurd over de nieuwe tarieven, die op 1 april ingaan (jammer genoeg geen grap !) .Het bellen naar vaste en mobiele nummers wordt 9 cent per minuut, excl. starttarief. Naar vaste nummers bellen wordt dus 4 cent duurder, maar naar mobiel bellen wordt 3 cent goedkoper.
Ik zou zeggen doe er uw voordeel mee .