Km
door Kmb Jan 20, 2017 om 21:43
Computers & telefonie

Krijg mijn telefoon van typhone niet geleverd

Ben al een tijd aan het wachten op mijn nieuwe telefoon van typhone. Geen zinnig antwoord tijdens bellen of mailen. Hij zal binnen enkele dagen geleverd worden. Nu staan er weer advertenties waar de telefoon wordt aangeboden en op voorraad is. Geld is ook al van de rekening afgeboekt. Wat kan ik doen om.of mijn telefoon te krijgen, of om mijn contract te beeindigen. Aangezien het meer als 2 weken na afsluiten contract is, kan ik het volgens typhone niet meer beeindigen.

1027 4 Rapporteer

Topantwoord

Ma
door Mat Matheij - Jan 20, 2017 om 21:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

Typhone is naar ik aanneem een nieuwe telefoonleverancier of zo? Nog niet van gehoord.

Km
door Kmb Jan 20, 2017 om 21:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn al een tijd actief. Na wat zoeken heb ik gelezen dat mensen al vanaf zeker (begin) november op hun telefoon wachten. Levering zou binnen een paar dagen zijn.

Ma
door Mat Matheij Jan 20, 2017 om 22:03
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maar eens checkten bij Klacht.nl en Klachtenkompas van de CB. In ieder geval mail zenden met uiterste leverdatum (14dgn) waarna het contract wordt geacht te zijn ontbonden alsook teruggave van het betaalde wordt gewenst. In gebreke waarvan (indien nodig) aangifte kan worden gedaan tav oplichting.

Km
door Kmb Jan 20, 2017 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

We gaan op zoek en meteen een mailtje opstellen. Dank U.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2017 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u eerst eens gezocht had op het net, zou u daar natuurlijk nooit iets besteld hebben.

En wat voor contract hebt u dan afgesloten?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 20, 2017 om 22:39
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kmb ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( lees benedenaan voorbeeldbrief )

 https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet

U bent niet de enige met deze klacht ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.typhone.nl

tenormin
door tenormin Jan 20, 2017 om 23:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Marita5, voor je tweede link krijg je van mij de 10 punten, zou @KMB aan jou moeten geven. Antwoord waar je iets aan hebt i.p.v. een antwoord "nooit van gehoord" te belonen.

marita5
door marita5 Jan 21, 2017 om 00:04
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Thanks , Ts had @MM al geplust voordat ik mijn antwoord plaatste , het internet staat vol klachten over Typhone en dan schrijft @MM nog niet van gehoord !!! loopt achter .

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 20, 2017 om 23:05
355 Antwoorden / Vragen

Beste KMB,

Zo ziet u maar dat zelfs een voorheen betrouwbaar bedrijf zomaar om kan slaan. Ik heb hier vroeger nog wel eens besteld, naar volle tevredenheid. Toen waren er ook weinig negatieve reviews te vinden.

In dit geval lijkt het gelijk te zijn gegaan met de overstap van Typhone.nl en The Phone House naar een nieuwe eigenaar.

Even op de link in het bericht van Marita5 klikken en de benodigde stappen ondernemen. Ze zijn vooralsnog aangesloten bij het QShops keurmerk.

Succes!

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2017 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat keurmerk stelt ook niets voor. Negatieve reviews worden 14 dagen in quarantaine gehouden. Schiet dus lekker op.

AWYeah28
door AWYeah28 Jan 21, 2017 om 07:46
355 Antwoorden / Vragen

Dat is een uitstekende voorwaarde voor welwillende ondernemers, om hen de mogelijkheid te geven de klant een oplossing te bieden alvorens een onuitwisbare smet op de reputatie online wordt geplaatst.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2017 om 08:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie liever die smet die dan en public verholpen wordt.