mv
door mvravenhorst May 17, 2016 om 09:31
Computers & telefonie

Kromme iPhone

Mijn iPhone 6 is krom getrokken. Volgens Vodafone valt dit niet onder de garantie. Is toch belachelijk dat je blijkbaar je toestel niet in je broekzak kan dragen? Ik verwacht voor dat geld een deugdelijk product!
Wat kan ik doen?

21819 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In het vervolg zo'n teer apparaat op een andere plek dragen.

getty
door getty - May 17, 2016 om 09:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In de toekomst zo'n duur apparaat beter behandelen. En verder, helemaal niets!!

jo
door jorisw - May 17, 2016 om 09:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is oud nieuws. Zolang de iPhone gewoon werkt is garantie niet nodig. Ieder product vertoont gebruikssporen na een bepaalde tijd. Het ene apparaat is gevoelig voor krassen, een ander buigt een beetje. Er zijn overigens behoorlijk wat test gedaan mbt het kromtrekken en je moet behoorlijk wat kracht toepassen wil het echt gebeuren. Er zijn testen gedaan waaruit bleek dat je een puntbelasting van 70-90 pounds (amerikaanse test) moest toepassen om het ding te laten buigen.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 20:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Die test waar U over praat heb ik ook gezien maar lijkt door Apple gemanipuleerd. In een you tube filmpje kon je een I phone 6 met twee vingers kromtrekken. De huidige generatie is bij lang na niet zo stabiel als de voorgangers. Mvrgr.

ph
door philip36 - May 17, 2016 om 09:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt dat toestel van 14x7cm wel in uw broekzak dragen maar dat moet u wel rechtop blijven staan.
Daar is al zoveel over geschreven, u had toch wel kunnen weten dat zo'n 'dun' apparaat met die afmetingen in een broekzak dragen niet aan te bevelen is.
Overstappen op de 4 inch iPhone se, dan maar.
zie http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/3754268/2014/09/24/iPhone-6-trekt-krom-in-je-broekzak.dhtml

costnix
door costnix - May 17, 2016 om 11:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe telefoon kopen. Er zijn zeer robuuste telefoons te koop, die gegarandeerd niet buigen.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 20:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn S5 is -door een aanrijding- zwaar gevallen. Doet het op een deukje na nog prima. Er zijn Motorola's waarmee je kunt gooien en in het verleden de beroemde Nokia's die stootvast en waterdicht waren. De M series van Sony zijn redelijk waterdicht. Mijn S5 ook maar ik ga hem niet onder water houden. Ook onder het fabrikaat Caterpillar zijn er telefoons op de markt gebracht. Die waren echter niet vooruit te branden. Design en stabiliteit gaan vaak niet samen. Mvrgr.

costnix
door costnix May 17, 2016 om 22:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

"Elk voordeel heeft zijn nadeel, elk nadeel heeft zijn voordeel."

marita5
door marita5 - May 17, 2016 om 11:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mvravenhorst ,

Lees deze informatie eens door , u heeft wel degelijk recht op terugsturen .

Mag u een gebogen iPhone terugsturen?

Uw rechtsgevoel geeft u waarschijnlijk het juiste antwoord. Jazeker, de iPhone moet terug. Een iPhone die buigt doordat je deze normaal in je broekzak draagt, voldoet namelijk niet aan de verwachtingen die je van de iPhone mag hebben.
klik op de rode regels

http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/uw-iphone-is-gebogen:-dit-zijn-uw-rechten

Ook is dit een veel voorkomend probleem van Iphone 6 .

https://www.google.nl/#q=iphone+krom+getrokken+wat+nu+

ph
door philip36 May 17, 2016 om 12:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De enige die hier beter van wordt is, denk ik, de jurist.

marita5
door marita5 May 17, 2016 om 12:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Ts hoeft geen contact te hebben met deze jurist . Het gaat erom dat Ts wel rechten heeft .

Gerry1969
door Gerry1969 May 17, 2016 om 13:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

TS Heeft misschien wel rechten  maar zie die maar eens te verzilveren, lijkt mij dat een telefoon niet ontworpen is om in de broekzak te verblijven, en zeker de wat grotere telefoons niet. Ach misschien weer iemand uit de Appledroom geholpen.
Diewilik

ph
door philip36 May 17, 2016 om 13:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bewijs maar eens dat het niet eigen schuld is.

tijger1
door tijger1 May 17, 2016 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die consumentenjurist gaat ook wel voor je naar de geschillencommissie. Kost maar € 365 :-))

marita5
door marita5 May 17, 2016 om 14:22
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hier een reactie  : Ik loop net bij de Apple Store op het Leidseplein uit. Erg vriendelijke medewerker heeft me geholpen, maar gaf meteen aan dat gebogen iPhones niet onder de garantie vallen. Maar omdat mijn telefoon er netjes en onbeschadigd uit zag, heb ik onder garantie en zonder te morren een nieuw exemplaar gekregen. Zonder betaling van eigen risico voor AppleCare dus.

Ik zeg, prima service.

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 20:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt op een reclame voor die Apple store of uw bijzonder kundige wijze van manipulatie van de dienstdoende medewerker. Zie dat niet eenieder zo voor elkaar krijgen. Vgl. De Kassa! of Radar test met 5 I phones met 'vochtschade' te herkennen aan groenverkleurde indicatoren. Naar ik meen was er slechts een toestel terecht afgekeurd. C'est le ton qui fait la musique. Zo heb ik een haat/liefde verhouding met Tele2. Ik wil echter ook graag 'winnen'. Mvrgr.

marita5
door marita5 May 17, 2016 om 20:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Wederom een probleem met lezen , Ts heeft geen vochtschade de iphone trekt krom ., de reactie wat  ik hier vermeld was van een klant die hetzelfde probleem had als Ts .

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stop die mobiel in uw borstzak. Let op, wel met een knoopje dichtdoen.:-))

Ma
door Mat Matheij May 17, 2016 om 19:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zulke diepe borstzakken hadden ze vroeger... Is met het zendvermogen dat de huidige generatie telefoons hebben slecht voor het hart. Apple met name staat hier zeer slecht om bekend. Mvrgr.

gerbera
door gerbera May 17, 2016 om 23:03
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nee hoor je hart kan er wel tegen zolang je daar geen pacemeaker draagt. Want dan sla je op hol.

akkerdistel
door akkerdistel - May 17, 2016 om 18:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Weet je wat pas echt belachelijk is? Ach laat eigenlijk ook maar..

Gerry1969
door Gerry1969 May 17, 2016 om 18:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je wilde vast zeggen dat de telefoon afgerekend is met een Interbank wurgkrediet!
Diewilik

akkerdistel
door akkerdistel May 17, 2016 om 18:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Rofl.

Ma
door Mat Matheij - May 17, 2016 om 18:59
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet het met meerdere forumschrijvers eens zij dat slechts weinig telefoons zonder enige bescherming tegen vallen en het zonder bescherming opbergen in een broekzak bestendig zijn. Die suggestie gaat mank zeker bij de Iphone 6 of 6s. Die van metaal zijn. De toekomstige 7 is van een ander materiaal. De 4,4s 5,5s hebben een verstevigde rand en derhalve beter tegen schade beschermd. Het alsmaar dunner willen maken van mobile phones heeft geen zin. Wanneer er een normale-goed funktionerende bescherming-  omheen moet verdwijnt het voordeel. Daarnaast zijn bij de dunnere modellen accu's niet handmatig om te wisselen hetgeen ook een nadeel vormt. Mvrgr.

re
door respondent - May 18, 2016 om 14:38
73 Antwoorden / 8 Vragen

Afmetingen van de Apple Iphone 6 zijn 138 x 67 x 7 millimeter. Moet je erg  grote broekzakken voor hebben, wil dat passen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 18, 2016 om 15:09
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi mravenhorst,

een krom gebogen iPhone valt helaas niet onder de fabrieksgarantie. Apple heeft aangegeven dat bij normaal gebruik het toestel niet krom gaat staan. We kunnen hier dan ook geen garantie op leveren. Wel kun je het toestel natuurlijk gewoon laten repareren. De kosten hiervoor zul je dan helaas wel zelf moeten betalen.

Met vriendelijke groet, Thomas

Vodafone 24/7 Web Crew

ev
door evadanifi - Oct 21, 2016 om 14:35
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb mijn Iphone 6 nu net iets langer dan 1 jaar en hij is licht krom getrokken, waardoor hij niet meer functioneert. Ik vind het ook belachelijk dat dit zo snel gebeurt en dat het onder je eigen verantwoordelijkheid valt.
Apple is toch echt verantwoordelijk om een goed product te leveren voor zoveel geld en ik vind dat ze zich er wel heel makkelijk hun handen vanaf trekken. Kan hier een deel van een aflevering aan besteed worden?

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2016 om 15:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat buigen is inmiddels jaren bekend. Als u dan met dit gegeven kiest voor een Apple dan weet u dat u dit risico loopt.  U kon al zeker een jaar voor aanschaf weten dat deze klachten bestonden toch koos u bewust voor een iPhone. Apple roept gewoon niet in broekzakken dragen.  En verder geen oplossing of coulance.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2016 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier ern aflevering aan besteden? Denk het niet. Compleet oud mieuws. Maar vrasg het de redactie eens. Dit is het forum.