oo
door ooompie96 Feb 19, 2012 om 20:42
Computers & telefonie

Laptop

Mijn laptop was stuk en ik heb het toen naar een computer service gebracht waar ze het zouden maken. Met de verzekering moest ik nog een paar dingen regelen maar ik heb gezegd dat ze het zowizo moesten maken want ik had het weer nodig. Dit was in het begin van de kersvakantie. Nu 19-02-2012 Ik heb mijn laptop nogsteeds niet terug ik heb inmiddels al 4 keer gebeld de 1e keer zeiden ze dat het bijna klaar was de week daarna zeiden ze dat ze niet wisten dat ze het al moesten maken omdat we niets meer hadden laten horen(ze bellen zelf ook niet) 3e keer zeggen ze dat het bijna klaar is 4e keer zeggen ze dat er nog een onderdeel moet binnen komen. tussen alle keren bellen zat een week na de 4e keer na een week probeerde ik weer te bellen maar toen namen ze niet op of waren ze in gesprek.
Kan ik hier iets mee doen minder betalen of ze aanklagen of zoiets?

575 3 Rapporteer

handboekict
door handboekict - Feb 19, 2012 om 21:07
80 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend dat je zo lang een computer moet missen.
Ga eerst te rade bij consuwijzer.nl.

freya
door freya - Feb 19, 2012 om 21:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ooompie96,

Ik weet niet wat er aan de laptop stuk was, maar neem je niet een erg groot risico door vooraf al te zeggen dat er sowieso gerepareerd moet worden? Reparaties aan een laptop kunnen erg duur uitpakken. Heb je geen afspraak gemaakt over een eventueel maximum reparatiebedrag of op z'n minst een indicatie gekregen van wat een reparatie gaat kosten?

En verder kun je niet veel méér doen dan nog even afwachten....

m.vr.gr. Freya

margarine_1
door margarine_1 - Feb 29, 2012 om 05:48
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Helaas, max. prijsafspraken dienen vóór een overeenkomst gemaakt te worden, maar.. Een reperateur mag uw laptop niet eeuwig in zijn bezit hebben, dus.. Het wordt tijd dat er nu 'harde' afspraken gemaakt worden omtrent:

1. Welk onderdeel is er stuk? (Hoeveel kost het eigenlijk?)
2. Binnen welke termijn is de reparatie voltooid?

Een béétje assertiviteit is hier op z'n plaats denk ik.. Bij een vaag/ontwijkend antwoord of een duur van mááánden, kunt u gewoon uw ongerepareerde lappy terug vragen, u kunt het u immers niet permiteren 'm zó lang te moeten missen! NB.(!!!): Denk vooral aan de event. privé-gegevens en data op de C:\ schijf die u bij reparatie in feite overdraagt aan vreemden!

Over 't kostenplaatje zou ik niet beginnen tegen de reperateur, u hebt immers aangegeven 'ongelimiteerd' te zullen betalen, dit wordt alleen maar tegen u gebruikt om 'eronderuit' te komen..

Event. zg. 'onderzoeks kosten' bij het niet repareren van uw laptop lijken mij hier ook niet op z'n plaats, daar deze immers onbewijsbaar zijn, tenzij.. u dit met de reperateur vooraf bent overeengekomen en hij u hier vooraf op heeft gewezen!

Ja, ook ik weet hoe 't voelt om aan een lijntje gehouden te worden bij reparaties, ik wens u succes.. Laat 't even weten hoe 't afloopt, mvg...

Marg.