er
door erik007 Jan 11, 2010 om 10:34
Computers & telefonie

Laptop defect bij aanschaf

Hallo,

afgelopen zaterdag heb ik een laptop gekocht, HP Pavilion DV6-1340 bij de medamarkt.
Thuis bij het opstarten zat er een paarse streep van 1 pixel breed verticaal door het scherm.
Hierop de monitor van mijn andere pc aangesloten, daar verschijnt de streep niet op. Tevens als ik de resolutie verander blijft de streep even groot. Met andere woorden er zit een defect in het scherm.
Nu zie ik echter op de kassa bon staan dat er geruild mag worden binnen 14 dagen, dit geldt echter niet voor laptops.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb namelijk geen zin om 700 euro te betalen voor een laptop die mij defect wordt geleverd en die direkt gerepareerd moet worden.

4573 16 Rapporteer

erpmessage
door erpmessage - Jan 11, 2010 om 10:47
19 Antwoorden / 2 Vragen

hallo erik007,
ik denk dat je zo gauw mogelijk moet teruggaan met deze aankoop. Labtop of niet: je hebt niet geleverd gekregen wat je hebt gekocht, namelijk een nieuw product zonder gebreken.

tdehond
door tdehond - Jan 11, 2010 om 10:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het lijkt mij dat u de laptop ter reparatie zou moeten aanbieden, waarbij u vooraf aangeeft dat dit uw inziens onder de garantie valt.

Ik zou vandaag schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging mijn bezoek aan de zaak aankondigen, waarbij ik de schade claim onder de garantie.
Kopie van brief + handtekening retour kaart bewaren tot zaak afgehandeld is.

U kunt in de brief zetten dat uw voorkeur uitgaat naar vervanging van het product door een ander exemplaar.

Als de handtekening retourkaart binnen is ( er vanuit gaand dat u dan nog in de omruil periode zit) heeft u bewijs van dat u geclaimd heeft dat reparatie onder de garantie dient te vallen en hopelijk is men bereid de laptop in te ruilen.
Ik verwacht niet dat dit gebeurt.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 11, 2010 om 11:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou onmiddelijk teruggaan als ik jou was.
Hoe eerder hoe beter.
Beter was je zaterdag al teruggegaan.

nobadfeeling
door nobadfeeling - Jan 11, 2010 om 11:32
6 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik jou was zou ik vandaag liefs direct terug gaan naar de Mediamarkt...maar ook zou ik telefonisch of via mail contact opnemen met HP ruilen is evt. niet mogelijk maar je hebt wel garantie en daar moet je ze op aanspreken...
Als je schriftelijk reageerd volg dan de tip van tdehond op doe het aangetekend.

Heb ooit eens iets gehoord dat er 1 tot 3 pixel mogen missen op een scherm om nog als bruikbaar te worden verkocht .. hoe het precies daarmee zit weet ik echter niet.

er
door erik007 - Jan 11, 2010 om 11:46
1 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik kom net bij de mediamarkt weg, schijnt een hele rij pixels "dood" te zijn.
De mensen van de service desk vonden het ook erg apart...ik he direkt een nieuwe meegekregen!
Super dus!

gsm
door gsm - Jan 11, 2010 om 20:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=erik007 schreef op maandag 11 jan 2010, 11:46]Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik kom net bij de mediamarkt weg, schijnt een hele rij pixels "dood" te zijn.
De mensen van de service desk vonden het ook erg apart...ik he direkt een nieuwe meegekregen!
Super dus!
Ze kunnen er ook nauwelijks onderuit! Het betreft een DOA (Dead On Arrival).
Bij een duidelijk gebrek, waardoor het nieuwe apparaat niet normaal gebruikt kan worden, heb je altijd recht op omruilen. Niet meer dan normaal, tenzij er duidelijke sporen van externe mechanische beschadigingen zijn, door vallen of stoten.
Daarom ook nooit zomaar een beschadigde verpakking accepteren!

v7
door v710 - Jan 11, 2010 om 20:30
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.

v7
door v710 - Jan 11, 2010 om 20:31
8 Antwoorden / 2 Vragen

nog even ter info: een defect apparaat zoals u het heeft is een DOA ( Dead On Arrival) oftewel druk het in de doos en laat het ophalen/of breng het weg. En ontvang een nieuw apparaat weer

patrick555
door patrick555 - Jan 12, 2010 om 01:25
31 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=v710 schreef op maandag 11 jan 2010, 20:30]Hallo,

Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.Hallo
ik heb zoiets gehad met mijn home cinema. een stekkermodule zat los of zo.
ik kreeg meteen een andere mee.
maar een laptop is wel anders. Ze kunnen moeilijk gaan doen ivm software.

Zo te horen heb je vaak ellende gehad. Niet een keer overstappen naar een ander merk?

kroonmeester
door kroonmeester - Jan 12, 2010 om 01:53
457 Antwoorden / 45 Vragen

De wet is duidelijk in, de leverancier (MediaMarkt ...) dient (diende) u een deugedelijk product te verkopen. In uw geval was dat niet gebeurd.

De leverancier dient u alsnog een deugedelijk product te leveren of het repareren. In dit geval lijkt reparatie ondoenlijk.

Nou sta ik niet te popelen om iets bij MediaMarkt te kopen, zij verkopen rustig een gebruikt product door aan de consument, zondr dat daar de consument van op de hoogte is, dat is al eerder aangetoond geweest.

Waarschijnlijk beroept (beriep) leverancier zich op de - flauwekul argumentatie - dode pixeluitval.

Als ik de kantonrechter zou zijn, dan was mijn uitspraak tot ontbinding van de koppovereenkomst zijn geweest als leverancier zich niet zou kunnen voldoen aan een deugdelijk product leveren.

v7
door v710 - Jan 12, 2010 om 07:57
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=patrick555 schreef op dinsdag 12 jan 2010, 01:25][quote=v710 schreef op maandag 11 jan 2010, 20:30]Hallo,

Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.Hallo
ik heb zoiets gehad met mijn home cinema. een stekkermodule zat los of zo.
ik kreeg meteen een andere mee.
maar een laptop is wel anders. Ze kunnen moeilijk gaan doen ivm software.

Zo te horen heb je vaak ellende gehad. Niet een keer overstappen naar een ander merk?

Hallo Patrick555,

Ik heb inderdaad wel wat ellende gehad, maar niet zo denderend veel om over te stappen, bovendien vind ik de support nog altijd supper, ik hoef maar te bellen en ze komen hem ophalen. (heb het zelfs zo gehad dat de laptop net uit de garantie was, het probleem was binnen garantie vermeld maar was nog niet over, ik heb NA die 3 jaar een splinternieuwe laptop gekregen! dus wat dat betreft is de support bij HP wel goed.) Ze hoeven bij mij niet aan te komen dat ligt aan de software... dit is de GROOTSTE flauwekul ik moet de eerste software nog tegenkomen die je beeldscherm van dode pixels kan voorzien! en dan erbij, als je een computer of laptop opstuurd voor garantie, 9 van de 10x herinstalleren ze hem voor je. Het enige wat je daar tegen doen kunt is de hardeschijf eruit halen en zelf opbergen. Je geeft immers NIET de opdracht om een herinstallatie.

@kroonmeester.

Voor zover ik weet verstrekt HP de garantie en niet mediamarkt. Mediamarkt speelt het ook weer door naar HP.

patrick555
door patrick555 - Jan 12, 2010 om 15:00
31 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=v710 schreef op dinsdag 12 jan 2010, 07:57][quote=patrick555 schreef op dinsdag 12 jan 2010, 01:25][quote=v710 schreef op maandag 11 jan 2010, 20:30]Hallo,

Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.Hallo
ik heb zoiets gehad met mijn home cinema. een stekkermodule zat los of zo.
ik kreeg meteen een andere mee.
maar een laptop is wel anders. Ze kunnen moeilijk gaan doen ivm software.

Zo te horen heb je vaak ellende gehad. Niet een keer overstappen naar een ander merk?

Hallo Patrick555,

Ik heb inderdaad wel wat ellende gehad, maar niet zo denderend veel om over te stappen, bovendien vind ik de support nog altijd supper, ik hoef maar te bellen en ze komen hem ophalen. (heb het zelfs zo gehad dat de laptop net uit de garantie was, het probleem was binnen garantie vermeld maar was nog niet over, ik heb NA die 3 jaar een splinternieuwe laptop gekregen! dus wat dat betreft is de support bij HP wel goed.) Ze hoeven bij mij niet aan te komen dat ligt aan de software... dit is de GROOTSTE flauwekul ik moet de eerste software nog tegenkomen die je beeldscherm van dode pixels kan voorzien! en dan erbij, als je een computer of laptop opstuurd voor garantie, 9 van de 10x herinstalleren ze hem voor je. Het enige wat je daar tegen doen kunt is de hardeschijf eruit halen en zelf opbergen. Je geeft immers NIET de opdracht om een herinstallatie.

@kroonmeester.

Voor zover ik weet verstrekt HP de garantie en niet mediamarkt. Mediamarkt speelt het ook weer door naar HP.

Hallo v710,
Met moeilijk doen ivm software bedoel ik dat ze gaan zeggen dat je alles (anti-virus, nero) hebt geinstalleerd/actieveren van producten.
Maar het is netjes als ze bij MM gewoon de latop omruilen met een andere. Als die nog op voorraad is.
Bij Toshiba installeren ze Vista niet. je moet dan ook snel een herstelschijf op DVD maken.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 12, 2010 om 15:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar heb ik nu spijt van dat ik geen herstelcd heb gemaakt.
Nu heb ik dus een probleem met mn Toshiba, en een herstel cd kopen kost 35 euro :-(

v7
door v710 - Jan 12, 2010 om 18:51
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 jan 2010, 15:43]Ja daar heb ik nu spijt van dat ik geen herstelcd heb gemaakt.
Nu heb ik dus een probleem met mn Toshiba, en een herstel cd kopen kost 35 euro :-(

Hallo Sonjaatje,

Ik weet niet hoe goed je bent met downloaden. maar je kunt gewoon een DVD downloaden van XP of Vista (wat er ook voor sticker onder op de laptop zit) en daarmee de laptop opnieuw installeren! of een kennis vragen die een cd'tje heeft.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 12, 2010 om 19:40
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi v710, kun je me ook zeggen waar ik die Vista kan downloaden.

v7
door v710 - Jan 12, 2010 om 20:51
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 jan 2010, 19:40]Hoi v710, kun je me ook zeggen waar ik die Vista kan downloaden.

Hallo sonjaatje,

je mag wel even een mailtje naar mij sturen, vicom11@yahoo.com
dan zal ik je de links toesturen. Denk niet dat ze er blij mee zijn als dat hier gaat gebeuren (ik neem aan dat het om een HOME PREMIUM gaat)