ke
door kenner Jan 17, 2011 om 15:43
Computers & telefonie

Laptop gaat uit

Weet iemand hoe het kan dat mijn laptop HELEMAAL uitrgaat als ik een kort filmpje kijk en het dan afgelopen is?
ALs ik de laptop dan gewoon weer opstart ,staat er dat WINDOWS verkeerd is afgesloten........

537 5 Rapporteer

ke
door kenner - Jan 17, 2011 om 15:48
48 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=kenner schreef op maandag 17 jan 2011, 15:43]Weet iemand hoe het kan dat mijn laptop HELEMAAL uitrgaat als ik een kort filmpje kijk en het dan afgelopen is?
ALs ik de laptop dan gewoon weer opstart ,staat er dat WINDOWS verkeerd is afgesloten........

Ik bedoel met een filmpje kijken gewoon dat je van een internet pagina iets aanklikt wat je wilt bekijken, dus geen DVD of zoiets.
Ligt dat aan de maker van het filmpje of aan iets anders (ik heb zelf net een nieuwe laptop, vandaar de schrik)

gsm
door gsm - Jan 17, 2011 om 17:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er is duidelijk iets mis met de hardware of met een stuurprogramma voor die hardware.
Aangezien de laptop nieuw is, raad ik aan om op de website van de fabrikant de nieuwste stuurprogramma's en andere updates op te halen voor jouw model laptop.
Mocht dat te moeilijk zijn, ga dan naar de winkel waar de laptop gekocht is en vraag of zij de laptop in orde willen maken.

Wanneer je films bekijkt op internet wordt daarvoor vaak Adobe FlashPlayer of Microsoft Silverlight gebruikt. Vooral Silverlight maakt gebruik van bijzondere functies in de processor. Bij PC's die te snel ingesteld staan (overclocked) heb ik al enkele keren ervaren, dat het gebruik van Silverlight de aanleiding kan zijn voor het plotseling uitgaan en opnieuw opstarten van de PC.

Tot slot dien je te controleren of de PC wellicht al besmet is met malware.
Gebruik een goede virusscanner die up to date is en scan daarmee de computer.
Gebruik daarnaast de gratis versie van het programma Malware Bytes Anti Malware (MBAM) als extra scanner. Ook bij MBAM eerst updaten en daarna gaan scannen.

ke
door kenner - Jan 17, 2011 om 17:57
48 Antwoorden / 6 Vragen

@ gsm

Ok, vast bedankt.gsm !
ik gebruik Avast antivirus ,maar zal MBAM er even bij zetten en de scan laten lopen......
(Conflicteert niet hoop ik.)

ke
door kenner - Jan 17, 2011 om 18:09
48 Antwoorden / 6 Vragen

BTW alleen Tracking Cookies gevonden.........
Plus beveiligingsinstellingen van HP geven ook alles ok.aan.
Nieuwste Stuurprogramma's en Updates daarvan zijn aanwezig.
Daarom vond ik het zo vreemd.

gsm
door gsm - Jan 17, 2011 om 23:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=kenner schreef op maandag 17 jan 2011, 18:09]BTW alleen Tracking Cookies gevonden.........
Plus beveiligingsinstellingen van HP geven ook alles ok.aan.
Nieuwste Stuurprogramma's en Updates daarvan zijn aanwezig.
Daarom vond ik het zo vreemd.
Als verder alles in orde is en het opnieuw opstarten niet elke keer op precies hetzelfde moment gebeurt, maar enigszins willekeurig gebeurt, dan is een hardware storing het waarschijnlijkst.
Wanneer de ventilator eerst harder gaat blazen en daarna pas de laptop uitvalt, dan is er sprake van een duidelijke storing en een te grote warmteontwikkeling.
Voel ook even hoe warm de uitgeblazen lucht is. Als deze erg warm aanvoelt en ook de laptop plaatselijk duidelijk warmer wordt, dan is dat een slecht teken.
Bij een NVidia GeForce adapter zou je nog een ouder stuurprogramma kunnen proberen.

Op mijn eigen HP notebook zorgt het nieuwste stuurprogramma, dat via automatische updates geïnstalleerd wordt, voor meer warmte dan met het oude stuurprogramma.