hendrikikus
door hendrikikus Feb 12, 2012 om 10:13
Computers & telefonie

Laptop gaatn uit

Geacht Forum.
Ik zit met een probleem. Af en toe als ik met mijn Laptop aan het werken ben dan valt hij uit, en moet ik hem daarna weer opstarten. Graag zou ik willen weten hoe ik dit moet instellen.
Het is een Toshiba Satallite.

Bij voorbaat dank hendrikikus.

1142 6 Rapporteer

pb
door pbarendse - Feb 12, 2012 om 10:23
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet om wat voor type/model het gaat, maar heb dit zelf wel eens meegemaakt bij een laptop. Even zoeken en het bleek dat bij het werken het inlaatrooster van de ventilator (onderop de laptop bij dat model...) afgesloten werd. De laptop werd te heet en schakelde zichzelf uit veiligheid uit. Misschien is dat hier ook aan de hand?

handboekict
door handboekict - Feb 12, 2012 om 13:07
80 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan een hardwarematige oorzaak hebben, o.a. zoals pbarendse schetst.
Het kan ook een softwarematige oorzaak hebben: o.a. probleem met energiebeheer of een virus.
Geef even aan welke windowsversie je gebruikt.
En welke virusscanner. Is deze up-to-date?
Scan ook eens met Spybot.

hendrikikus
door hendrikikus - Feb 12, 2012 om 13:10
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pbarendse schreef op zondag 12 feb 2012, 10:23]Ik weet niet om wat voor type/model het gaat, maar heb dit zelf wel eens meegemaakt bij een laptop. Even zoeken en het bleek dat bij het werken het inlaatrooster van de ventilator (onderop de laptop bij dat model...) afgesloten werd. De laptop werd te heet en schakelde zichzelf uit veiligheid uit. Misschien is dat hier ook aan de hand?

Ik werk met windows 7 en mijn beveilinging is AVG groeten hendrikikus.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2012 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hendrikikus,

In veel vergelijkbare gevallen lag het aan de koeling.
Kijk eens of je de boel stofvrij kunt maken (bv met busje perslucht).
Koelopening niet afgesloten?
Eventueel even de koelgel laten vervangen (paar minutenwerk)
Denk dat je dan geen last meer hebt.

Met vr.gr.

handboekict
door handboekict - Feb 12, 2012 om 13:31
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mis nog een reactie op het advies van pbarendse.
Wordt de processor niet te heet vanwege b.v. onvoldoende ventilatie?
En heb je een scan uitgevoerd met spybot? Wat was het resultaat?

Nog twee aandachtspunten:

1. Reset de energiebeheer voor de zekerheid:
Ga naar de startknop en typ in het venster: cmd
In de dosbox typ je: powercfg -restoredefaultschemes

2. AVG vind ik zelf een niet zo'n beste anti-virus tool. Daar zijn al aardig wat discussies over geweest. Overweeg eventueel een andere anti-virus tool (b.v. MS Security Essentials, Avast, Avira of Panda Cloud).
In ieder geval is een online scan van ESET aan te raden:
http://www.eset.com/us/online-scanner/

hendrikikus
door hendrikikus - Feb 12, 2012 om 15:45
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=handboekict schreef op zondag 12 feb 2012, 13:31]Ik mis nog een reactie op het advies van pbarendse.
Wordt de processor niet te heet vanwege b.v. onvoldoende ventilatie?
En heb je een scan uitgevoerd met spybot? Wat was het resultaat?

Nog twee aandachtspunten:

1. Reset de energiebeheer voor de zekerheid:
Ga naar de startknop en typ in het venster: cmd
In de dosbox typ je: powercfg -restoredefaultschemes

2. AVG vind ik zelf een niet zo'n beste anti-virus tool. Daar zijn al aardig wat discussies over geweest. Overweeg eventueel een andere anti-virus tool (b.v. MS Security Essentials, Avast, Avira of Panda Cloud).
In ieder geval is een online scan van ESET aan te raden:
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Ik heb mijn laptop wat omhoog gebracht onder de vier voetjes heb ik plakplaatjes geplakt nu lijkt het euvel wel voorbij. Mocht het niet zo zijn dan gan ik terug naar de winkelwant ik heb nog garantie.

hartelijke groetjes en bedankt hendrikikus.