aa
door aalbers377 Oct 13, 2004 om 20:33
Computers & telefonie

Laptop HP

Onze garantie van de laptop was net twee maanden verlopen toen hij de geest gaf,dus heb ik de laptop naar BCC gebracht om te kijken of zij de laptop weer aan het werk kregen,maar helaas niet. De verkoper van BCC heeft gebeld met HP en de laptop is toen opgestuurd naar HP met de mededeling dat het €302 ging kosten zonder dat zij de laptop gezien hadden. Nu is de laptop terug met een formulier van HP met daar op wat zij vervangen hebben. Het moederbord en de harddiskdrive.Orginele systeem software opnieuw geinstalleerd en de bios op gewaardeerd. Hoe kan dit allemaal defect zijn als de garantie net twee maanden afgelopen is ?

Met vriendelijke groet Peter Aalbers.

484 3 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 13, 2004 om 20:57
763 Antwoorden / 1 Vragen

Geen flauw idee, was de bcc medewerker al op de hoogte van de mankementen en heeft deze het doorgegeven aan Hp, of hanteert Hp een standaard procedure en bedrag, over dat laatste kan je natuurlijk altijd contact opnemen met hp om te vragen hoe dat zit.

groeten tuinfreak

da
door davidbuter - Nov 12, 2004 om 16:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Erg vreemd dat ze de systeemsoftware opnieuw hebben geïnstalleerd, ik begijp namelijk uit je vraag dat er niets mis is met je hardeschijf en dei informatie had dus niet opnieuw geïnstalleerd hoeven worden. Ook is het raar det de Bios ongevraagd is gewaardeerd, het zou degect kunnen zijn omdat je bios aan je moederbord gekoppeld is maar om deze dan ook op te waarderen, ik heb het idee dat hier reparaties zijn uitgevoerd waar je niet omgevraagd hebt. Ze hadden als het moeder bord kapot is alleen het moederbord hoeven te vervangen en daar staat standaard al een bios in verwerkt, en de software die op je pc staat hoefd dan ook niet opnieuw geïnstalleerd te worden, ik zou als ik jou was alleen betalen voor de reparatie van het moederbord en het hebbbwn over de ongevraagde reparaties.

succes

wh
door whherbergs - Nov 24, 2004 om 20:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijlijk waren niet alle onderdelen defect, maar heeft men een standaard reparatie uitgevoerd (het zekere voor het onzekere). Vandaar dat ze vooraf de prijs konden doorgeven. Het feit dat de BIOS is opgewaardeerd wijst erop dat ze een ouder type moederboard hebben gebruikt wat ze geschikt gemaakt hebben voor de functionaliteiten die voldoen aan de specificaties van jouw laptop.
Natuurlijk moet na deze reparatie de systeemsoftware opnieuw geïnstalleerd worden.
Een dergelijke reparatie is niet gebruikelijk na 14 maanden, maar het is nu eenmaal elektronica.