em
door emmaeek Mar 20, 2012 om 13:18
Computers & telefonie

Lettertype instellen

Nou heb ik dus na opstartproblemen de PC opnieuw XP home laten installeren . Moest daarna alle instellingen etc zoals ik t gewend was en prettig vind ,uitvogelen. dat is op 1 na gelukt nl het lettertype op werkbalken /aktieve vensters etc krijg ik niet veranderd. de website is wel zoals ik wil maar b.v favorieten bij Internet Explorer (8) weer niet.
Ook Microsoft office Outlook, mijn e -mail programma is in het ongewenst lettertype uitgevoerd.
Ik heb bij vormgeving bij alle vensters het gewenste lettertype opgegeven en op toepassen gedrukt Tevergeefs.
Ik kan ook geen systeemherstel doen omdat de PC onlangs opnieuw opgestart is.
Weet iemand de oplossing ?

1182 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo emmaeek,

Misschien lukt het met deze info?!

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 20, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Edric3
ik zal t weer proberen met deze info maar heb deze handelingen al eerder gedaan dacht ik zo.
gr Emma

ve
door verwijderd - Mar 20, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Je zou ook IE8 eens kunnen resetten:

Om terug te gaan naar de standaard instellingen voer de volgende stappen uit.

1. In Internet Explorer 8 ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Edrick3
Ik heb alles gedaan zoals je voorstelde......helaas geen verandering.
Ik vermoed dat bij t opnieuw installeren van XP professional ( was Home) het lettertype is ingesteld, hoe kom ik daarin ?
Ik heb bij zoeken systeemmap32 gezocht ook op verborgen bestanden...geen resultaat.
groet een zoekende in de PCwoestijn
Emma

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Probeer nog eens:

Start
Configuratiescherm
Beeldscherm
Vormgeving
Geavanceerd.

Bij item kan je nu selecteren waarvoor je het lettertype wil gaan aanpassen (er staat nu waarschijnlijk Bureaublad) bijv. actieve titelbalk. Je kan dan het lettertype waarin dit moet komen voor jou wijzigen door middel van het vakje "lettertype" eronder.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Ben bang dat bovenstaande toch niet is wat je bedoelt.

Welicht kun je hier nog iets mee?

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee mijn e-mail is ingesteld op Arial 12 en dat werkt. Maar het lettertype van de vaste lijsten en de werkbalken etc krijg ik niet veranderd.gr Emma

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

en ik werk met microsoft office 2003 er was 2010 geinstalleerd maar dat werkte niet naar behoren, dus 2003 maar weer na verwijderen 2010
gr Emma

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Weet zo gauw geen oplossing.
Zal morgen nog eens verder kijken.
Wellicht komt er nog iemand anders 'langs'.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2012 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even geen XP voorhanden om het na te kijken, maar kijk eens onder Configuratiescherm en dan Vormgeving en thema's.
Bij Vista staat dat onder Persoonlijke Instellingen. Daar kan ik bij kleur en vormgeving vensters onder geavanceerd het lettertype bij meerdere onderdelen wijzigen.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erm... WAG: welk font wil je hebben? is dat wel op de machine aanwezig, om te beginnen? (waarschijnlijk wel, omdat je het wel ingesteld hebt.. maar just in case..) is het wel een TT (of aanverwant) font, en geen bitmap font? (dat wil nog wel eens anders behandeld worden)..

Start/Run (start/uitvoeren) of WIN+R en dan charmap {enter}... staat je font daar tussen?

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 04:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit los je op door de dpi-instellingen aan te passen. Ga naar start - configuratiescherm - beeldscherm - tabblad instellingen - geavanceerd.
Zie voorbeeld: klik

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 04:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje! Je hebt het over lettertypes, niet over lettergrootte. Negeer mijn antwoord dus maar.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

het heeft mij dagen zoeken gekost maar het is opgelost ! Bleek dat bij vormgeving / effecten randen letters op standaard stond toen ik het veranderde in cleartype , hallelujah kreeg ik de goed te lezen letters op t scherm.
zoek nu nog hoe ik de pictogrammen ondertiteling op bureaublad van wit naar zwart transformeer. Wie 't weet mag 't zeggen ( scheelt mij dagen zoeken )
Wel bedankt voor jullie reaktie's en meedenken
gr Emma

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Zo zie je maar: de aanhouder wint.
Mooi dat het gelukt is.
Heb nog even gezocht voor de tekst in zwart, maar dat schijnt niet zo maar te kunnen.
Wellicht is het het handigste om dit middels een progje (Icanoid) e doen: klik hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad de " pitbull " heeft gewonnen, maar die witte lettertjes onder de pictogrammen ga ik mee leren leven.hoor. ! Veels te bang om de boel weer in de war te gooien.
Als er eens een PCkenner in de buurt komt zal ik t wel eens vragen.
Ik ga weer genieten van kleinkind en t mooie weer i.p.v. achter de PC geplakt te zitten.
gegroet en bedankt Emma

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@emmaeek,

Zijn bij mij ook gewoon wit!
Zet er een 'donkere' achtergrondfoto achter!
Bv. van kleinkind. ;-)

Goed weekend.