karelstromph
door karelstromph Feb 28, 2012 om 15:41
Computers & telefonie

LG-service

Ik heb zojuist een LG monitor LG E1951S gekocht. Er komt een CD mee voor de driver. Deze heb ik geïnstalleerd. Doch het werk niet als ik hem opstart komt ie met de vraag "met welke gebruikeraccount wilt u dit programma uitvoeren" en vinkt wel aan: "hudige gebruiker...." en geeft mij als gebruiker (correct) aan. Enter ik: dat doet ie NIETS, komt met dezelfde vraag terug.

Ook wil LG het product graag gereistreerd krijgen: in het registratieformulier komt een verplicht in te vullen box voor: "product/nummer" én ook "serienummer". Deze twee boxen zijn echter "dood", staat erin - selecteer - , maar valt NIETS te selecteren, en kan ook niets ingevoerd worden. Het registreren is dus geblokeerd.

Ongeveer hetzelfde doet zich voor bij de technische ondersteuning, maar ook hier is de box "product/nummer" lam, kan niet gekozen of ingevoerd worden. En dus slaat op tilt.

Blijft over telefoneren € 0,10 per minuut. Na de gebruikjelijke vertragingscarroussel komt iemand aan de lijn en pretendeert dat hij niet begrijpt wat en waarom je wilt registreren. Hij doet alsof hij niets van begrijpt.

Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ik geen millimeter verder kwam.

Nu ik kennelijk van LG geen hulp kan verwachten (technische ondersteuning werkt niet, door het lamme "productnaam" box en de helpdesk kennelijk verkiest niet te weten waar ik het over heb en ook registreren niet niet mogelijk is, weet iemand hoe ik deze monitordriver aan de praat krijg (ik bedoel dan: is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en dit wel opgelost heeft). Ik wil de kleuren en helderheid aanpassen, via de driver.

Graag uw hulp.

Groet, Karel

621 4 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Feb 28, 2012 om 16:25
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ik ben geen computer expert, maar bij het installeren van nieuwe printer moest ik dat doen als administrator.

Bij windows 7 doe het volgende:
Klik op start, Bij computer druk op rechter muisknop en selecteer beheren, Klik op Lokale gebruikers en klik op Administrator en volg de instruktie.
Mogelijk moet je daarna als administrator inloggen.
Dan zou het installeren moeten lukken.

sw
door swat1500 - Feb 29, 2012 om 00:11
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Als u Windows XP, Vista of 7 hebt dan is het gebruik van de meegeleverde driver in de regel niet nodig. Bij aansluiten zal Windows het scherm herkennen en zelf de benodigde driver downloaden.
De op CD of DVD meegeleverde drivers zijn overigens meestal al ouder dan wat inmiddels op internet staat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 29, 2012 om 13:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@jantje7 waarschijnlijk zal ts daar al administrator zijn, maar er zit nog iets in Windows, UAC, dat zal hier waarschijnlijk roet in het eten gooien
Klik rechts op het .exe bestand en kies voor 'als administrator uitvoeren' (dit is dus wat anders, logica hiervan ontbreekt mij ook) dan zou het gewoon moeten werken of schakel UAC in zijn geheel uit (geen aanrader, zelf ben ik wel zo onverstandig om het te doen)
Je zit qua antwoord dus helemaal in de juiste richting, alleen je mag dit op een andere plaats doen (ik reageer enkel zodat je hiervan kunt leren, aangezien ik het toch niet beter weet :-))

Verder zal het zo zijn wat swat1500 zegt, mocht dat nu echt niet werken zie hierboven.
Nog één waarschuwing komt Windows in de toekomst met een update voor de monitor aanzetten, schrik niet als je kleuren verprutst zijn, de updates kun je gelukkig weer verwijderen.

karelstromph
door karelstromph - Dec 4, 2013 om 23:21
95 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, de volgende dag deed ie het, dus heb ik het bergeten. Een beetje laat maar bedankt voor de antwoorden.

Karel