remi
door remi Mar 1, 2012 om 12:39
Computers & telefonie

Livestream opnemen

Ik wil graag een livestream opnemen vanuit de website van de 2e kamer. Nu is mijn vraag welk programma kan ik hiervoor gebruiken? Ik heb al dit programma gebruik, maar daar is de geluids kwaliteit heel erg slecht. Ik heb ook een ander programma gebruik, maar na 2 minuten stopte die automatisch. Is er een gratis programma wat ik wel kan gebruiken?

25934 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo remi,

Lees eens hier.

Suc6

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 17:05
317 Antwoorden / 84 Vragen

edrik3 Helaas heb ik hier niets aan. Het zijn allemaal programma`s waar ik video`s mee kan afspelen. Maar ik zoek een programma die livestreams op kan nemen. Op de pagina had ik er wel een gevonden, maar als ik een livestream opneem, is het geluid slecht. Dus nogmaals ik zoek een programma die livestreams op kan nemen, en die ik in een bestand op kan slaan.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 1, 2012 om 17:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik zie op de link van Edrick veel mogelijkheden voor opnemen van de streams, niet afspelen. Ik denk dat u het over het hoofd gezien heeft.

VLC biedt deze mogelijkheid ook.

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 17:21
317 Antwoorden / 84 Vragen

deinderd hoe kan je via VLC opnemen? Ik heb t over deze site waar ik dit debat op wil nemen

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remi,

Heb je naar beneden gescrolld?

Daar staat: Streaming video opnemen en worden een paar programma's genoemd!!

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remi,

Aanvulling: die DEBUT had je dus al geprobeerd, maar deze staat er ook.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remi,

Kijk anders eens of Net transport (2.96c) iets voor je is.

Met vr.gr.

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 18:18
317 Antwoorden / 84 Vragen

Net transport (2.96c) is ook niks. hier kan je ook geen livestream mee opnemen.Free Video Downloader accepteert de site niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2012 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Remi,

Is de Orbit downloader wat je zoekt : Klik hier...

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remi,

Heb je dit als adres gebruikt??

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 19:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=remi schreef op donderdag 1 mrt 2012, 18:18] Net transport (2.96c) is ook niks. hier kan je ook geen livestream mee opnemen.Free Video Downloader accepteert de site niet.

Heb net transport net even geprobeerd en die werkt bij mij wél.

Denk dat je de verkeerde url gebruikt. Je moet niet de url van de pagina gebruiken, maar even rechtsklik op de geopende video en dan kiezen voor eigenschappen. Daar vind je de url die gebruikt wordt voor de uitzending:
http://reflector.kpnstreaming.nl/?user=TweedeKamerL&file=Plenair101&type=live&service=windowsmedia&protocol=rtsp&port=&output=asx

Suc6

pino123
door pino123 - Mar 1, 2012 om 19:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Sopcast, opnemen van streamen!

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 19:37
317 Antwoorden / 84 Vragen

edrick3 ik heb de url ingevoerd. maar ik kan niet zien wat hij opneemt, en dat zou ik toch graag willen zien. zie jij wel wat je opneemt? Pino123 heb ik ook geprobeerd maar kom hier niet wijs uit.

diumenge
door diumenge - Mar 1, 2012 om 19:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je wat aan FVD Suite?

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 20:00
317 Antwoorden / 84 Vragen

edrick3 ik heb de url ingevoerd. maar ik kan niet zien wat hij opneemt
diumenge ook dit heb ik geprobeerd maar ook hij neemt op maar je ziet niet wat hij opneemt.

dirck
door dirck - Mar 1, 2012 om 21:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Remi,

Je hebt het er steeds over dat je niet ziet wat er opgenomen wordt.
Je weet dat dit een livestream is, dus wat je opneemt is tegelijkertijd ook live te zien op die website.
Dus kun je ook zien wat je opneemt.

Vergelijk het met een videorecorder, daar kun je ook niet op zien wat hij opneemt.

Groet, Dirck

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 21:27
317 Antwoorden / 84 Vragen

Dick

Klopt. Maar ik vind het wel handig als ik wat opneem ook zie DAT hij wat opneemt. Bij sommige programmas zie je bv beeld wat je opneemt. En dat lijkt me wel handig. Ook heb ik geprobeerd om bij de programma`s die ik hier gekregen heb wat op te nemen, en dan te stoppen maar dan zie ik nerges een bestand op de pc die ik dan terug kan zien. Ik heb t idee dat dat alleen maar kan bij betaalde programma`s.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2012 om 21:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remi,

Bij NET kun je zien dat er opgenomen wordt aan het grafiekje midden bovenin de balk.
En ook aan het NETblok links bovewnin op je Bureaublad.
Je kunt stoppen door bv. het programma (NET)af te sluiten.
De opgenomen bestanden worden OPGESLAGEN! Dat is toch de bedoeling? Anders hoef je het niet op te nemen.
Je kunt ze dan ook gewoon afspelen door aan te klikken.
Als je NET weer start staan de opgenomen stukken in de lijst.

Suc6

dirck
door dirck - Mar 1, 2012 om 22:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het net geprobeerd met een heel oud programma: WM Recorder 8.0 (WMR80)
Die gebruikte ik altijd om ASX of WMV bestanden op te nemen en die kun je gewoon stoppen.
Dan wordt er een .asf bestand opgeslagen in de map MRecord.

Je had volgens mij ook de mogelijkheid om te zien wat je opnam, hij maakte dan gebruik van de oude Media Player (Windows Media Player 6.4)

Versie 8.0 was de laatste versie die je gratis kon gebruiken, de nieuwere versies kosten wel geld.

Hier kun je versie 8.0 nog weghalen:
www.chip.de/downloads/WM-Recorder-8.0

Daar klik je op "Zum Download" en daarna op "Download-Server CHIP Online"

En hier:
webpages.charter.net/veblin/WMR80.zip

Het zip bestand is maar 174 kB groot. Ik heb ze net alletwee getest en ze zijn hetzelfde als die ik op de PC heb staan. (geen virus of spyware)

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Mar 1, 2012 om 22:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Nog even een kleine handleiding:

Vervolgens pak je dat zip bestand uit (als het goed is dan wordt het uitgepakt in de map: WMR80)
Die map zet je bijvoorbeeld in "C:Program Files" neer.
Dan open je die WMR80 map en dubbelklik je op het bestand WMR80 en zal het programma openen, je kiest dan voor URL en dan zie je het venster van WM Recorder 8.0.
Als het goed is, dan wordt er op dat moment ook automatisch een map aangemaakt met de naam: "MRecord" hier komen dan de filmpjes in te staan.
Die map komt automatisch in C: terecht. (dus niet in de WMR80 map)
Als je een programma wilt opnemen, dan kopieer je de link en die plak je in WM Recorder 8.0 neer waar URL staat. (wel eerst URL verwijderen)
Bij File Name zet je de titel neer van het programma wat je wilt opnemen.
Als het opgenomen is, dan komt er DOWNLOAD COMPLETE te staan en sluit je het programma weer.
Nu ga je naar C:\MRecord toe en daar staat het opgenomen programma dan in.

Succes, Dirck

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 22:28
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik heb t programma gedownload maar als ik m in C:Program Files" zet dan krijg ik de mededeling dat hij geweigerd is.

dirck
door dirck - Mar 1, 2012 om 22:52
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je dat ZIP bestand eerst wel uitgepakt? Zodat je dan een map krijgt met de naam: WMR80 waarin dan 4 bestanden zitten.

Dat ZIP bestand gebruik je daarna niet meer.

Die WMR80 map kopieer of knip je vervolgens en daarna plak je hem bijvoorbeeld in "Program files" maar je kunt die map ook ergens anders neerzetten (waar je maar wilt)

remi
door remi - Mar 1, 2012 om 23:00
317 Antwoorden / 84 Vragen

jaja heb dat bestand uitgepakt zoals je beschreven heb. en toen kreeg ik die mededeling. ik kan ook een systeemherstel doen en dan weer opnieuw proberen.

remi
door remi - Mar 2, 2012 om 05:12
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik krijg het winzip bestand niet in de map WMR80. Ook staat hij er niet in deze map als ik het bestant op wil slaan. Ik geef het op. Ik heb al heel wat uren hieraan besteet. Ik hoop dat er in de toekomst een beter en eenvoudig programma bestaat, waar je live-streams mee kan opnemen. In ieder geval iedereen bedankt.