door 4711 Feb 29, 2008 om 18:05
Computers & telefonie

Mag ik hem er bij de buurvrouw insteken?

Nee schrik maar niet, ik heb het alleen over de ADSL kabel, omdat ik binnenkort ga verhuizen en voor minder dan een jaar toch online wil zijn.

Mag je net als de Krant en zo ook ADSL delen via kabeltje?
Ik hou dus mijn eigen E mail en wil 50% betalen van haar aansluiting.
Mogen ze dat verbieden zoals in de voorwaarden staat of moet ik voor 4 maanden offline of 12 betalen, want op het nieuwe adres is de huidige niet leverbaar!

Dus ik heb geen keuze want alleen Alice kan per maand maar gezien de reactie van diverse mensen durf ik dat niet!
Dus of 3x tarief betalen of 4 maanden zonder, en per maand zijn de aanbieders beperkt en ik weet dat die juist de minst betrouwbare waren!

1608 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

4711,

Hoe doen ze dat heden ten dagen in uw zo geliefde Rusland? Dat moet u toch gemakkelijk op weg helpen in dit mooie Nederland? Maar als ik uw buurvrouw dan wist ik het wel.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

steek hem er in wat niet weet wat niet deerd. ik zou voor een paar maanden niet zo moeilijk doen. let wel op elkaars privecie

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

HetNet is ook per maand, vanaf het begin.
H.

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

HetNet heeft geen snelheid, of je betaald zoveel dat je net zo goed Alice voor 12 mnd kan nemen!

mvg papabear

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was ik nog ff vergeten. Natuurlijk mag je hem bij de buurvrouw insteken, zeker als ze er geen bezwaar tegen heeft! Met een router gaat dat heel mooi en er zijn nog maar weinig abonnementen waar je niet meer dan 1 pc mag gebruiken! Gewoon doen.

mvg, papabear

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enige echte wettige antwoord is natuurlijk: zie de Algemene Voorwaarden van de internet provider van de buurvrouw. Daar zal ongetwijfeld in staan dat zij de verbinding niet met anderen mag delen wanneer die niet tot haar huishouden behoren.

Het vervolg daarop is natuurlijk (wist je dat zelf dan niet/) dat er geen enkele provider weet van heeft wanneer je met buren de lijn deelt. Daarbij hebben ze ook geen actief opsporingsbeleid. Alleen als buuf zo *kuch* naïef zou zijn om bij de provider te melden dat de buurman ook op haar lijn zit, dan zou ze theoretisch in de problemen kunnen komen.

Ik zou de buurvrouw alleen wel willen waarschuwen tegen de hackers-praktijken van haar buurman, dat is nou eenmaal een Rus die zelf beweert dat-ie het niet zo nou neemt met de wet en de goede zeden. Ze zal een goeie firewall, virus-scanner, spyware-scanner en trojan-scanner moeten installeren voor ze de buurman 'm erin laat steken. Dat is overigens toch al geen slecht idee.

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onbegrijpelijk dat je zelf het antwoord niet weet. Jij hebt toch overal verstand van......?

Val jij even door de mand, je bent dus toch niet zo slim.....

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog wat, vind je je zelf leuk om je vraag op deze manier te stellen?

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 4711

Er mag zoveel niet. Maar voor een zo korte periode ... wat niet weet ...   Zal wel vaker gebeuren.

Als uw buurvrouw het goed vindt dat u hem er bij haar insteekt en u betaald haar netjes voor haar diensten? U prutst maar een eind weg!

groet, kiran

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn bedoeling was, wat kan het voor haar betekenen, ik ben maar enkele maanden maar kunnen ze haar afsluiten of boete geven?

Het Net kan niet omdat telefoon ontbreekt en lijnkosten en aansluiten minimaal een jaar moest voor zover ik kon lezen...
Heeft er iemand ervaring als het fout gaat dus!

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat het niet mag, maar wat zouden de gevolgen voor haar kunnen zijn?

We gebruiken alle 2 Linux, en ze kan het geld leuk gebruiken, ze wilde graag een Vista kopen, omdat XP niet meer werkte en nu gratis Linux...
Maar ik wil niet dat ze in problemen komt!

Dus ik zal geen zware download ophalen.. of misbruik want tussen kunnen hacken en misbruik er van maken is een grote stap!
Naast Inbrekers als Hacker kun je ook mensen waarschuwen voor gaten, want ze hebben liever mijn waarschuwing dan een echt probleem van een echte crimineel.

Ik zie bij elke provider Mag Niet, maar wat als het toch gebeurde...
Ook diverse die minder als mijn verdienen willen het graag, maar zonder risico.

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraagstelling geeft precies aan van welk niveau uzelf bent. Ik dacht dit een serieus vraag en antwoord rubiek was. Dit soort dubbelzinnige opmerkingen horen thuis op andere fora, daar kunt u dan ook tot uw gerief komen.

Bah

ve
door verwijderd - Feb 29, 2008 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jansen,

Goh, ik heb steeds gedacht dat het om een RJ-45 in een router ging. Misschien ben ik wel te technisch.
Maar nu brengt u mij op het idee dat het ook anders opgevat kan worden. Ja, wat smerig hé? En bij de buuf nog wel!

A dirty mind is a yoy forever....;-)

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2008 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Hardware ERror MAN,

Altijd al gedacht dat u een geldwolf en een 'kindervriend' was, want u moet toch wel heel veel YOY hebben!

mvg, papabear

ve
door verwijderd - Mar 1, 2008 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag: "Mag je net als de Krant en zo ook ADSL delen via kabeltje?"

antwoord: indien in de (algemene) voorwaarden van die provider staat, dat dit niet toegestaan is, mag dit (uiteraard!) niet!

Vraag: "Mogen ze dat verbieden zoals in de voorwaarden staat ...."

Antwoord: ja!!

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 1, 2008 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je moet kiezen voor 3 maanden fraude of 9 maanden voor niets maar wat is het risico voor mijn buurvrouw als ik de RJ 45 kabel doortrek, ik lees overal verboden maar niet wat ze kunnen doen!

Wel zal het zichtbaar zijn als zij van 2 naar 5 computers gaat en gelijk andere pagina's gaat bezoeken en meer online zit!

Dus het is zichtbaar, maar ik vind nergens wat de boete of sanctie zou kunnen zijn, want ik wil haar wel 4 maanden half geld geven, maar geen straf als het fout zou gaan....

Dat ik als Hacker regelmatig draadloos inbreek is dus steeds eenmalig bij willekeurige maar thuis word het wel opvallend... en ze heeft geen draadloos modem, maar  ook draadloze niet beveiligde zouden dezelfde problemen kunnen krijgen, dus ook voor deze is een juridisch verantwoord antwoord informatief.

Het bedrijfs netwerk waar ik straks naast ga wonen is wel legaal, dus mee verhuizen kan niet omdat er geen kabels voor lopen naar de woning!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ papabeer biomus,

Dus een tikfout mag hier niet meer?

Voor de rest ben ik blij dat ik u niet begrijp.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat krijg je als je op meerdere fora tegelijk zit en gaat reageren. Dan kan dit gebeuren. Als u goed had gekeken heeft u gezien, dat biomus hier al heeeeel lang niet meer gebruikt wordt. Zal me verbazen dat ie nog werkt! Het is toch wel heel zielig te denken, geeft ook uw gedachtes aan, dat ik hier 'punten' aan het verzamelen ben! Als u het daarom te doen is, denk ik dat u beter kunt vertrekken van dit board. Ga dan pokeren o.i.d.! Hier is het de bedoeling om te helpen en als mensen vinden dat u een goed antwoord heeft gegeven, dan kunt u punten krijgen.

Mvg,

papabear (ex. biomus)

ve
door verwijderd - Mar 2, 2008 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wedden dat 610sqn mij zal gaan beschuldigen van dat ik de punten zou krijgen, maar ......

Dat kan dus lekker niet,
maar ik zou ook graag willen weten wat het risico is van deze overtreding...

Succes Tsiburaska,