hakeni2
door hakeni2 Nov 30, 2016 om 12:52
Computers & telefonie

Map "favorieten' verdwenen uit verkenner.

Ik heb op PC windows 10 en nu is de map Favorieten verdwenen (of onzichtbaar) in de verkenner.
Ik gebruik de browser Edge en daar staan alle adressen nog wel bij de hub favorieten en kan ik dit gewoon gebruiken.
Hoe krijg ik deze map weer terug?

19996 8 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 30, 2016 om 12:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

De favorieten slepen/opslaan naar een externe map, die zich niet op de C schijf/partitie bevindt.

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2016 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 30, 2016 om 15:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Open de verkenner en tik in het zoekvak "favorieten" dan zou u daar de locatie van moeten zien. Succes.

marita5
door marita5 Nov 30, 2016 om 15:38
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , als ik de verkenner open dan staat deze op bibliotheken ( windows 8.1 ) ,ik weet niet of dit ook zo is in Windows 10 , als dat zo is moet Ts eerst op deze Pc klikken .

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2016 om 15:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5, in W10 staat het icoon standaard in de taakbalk. Maar via deze pc gaat het natuurlijk ook. ;)

marita5
door marita5 Nov 30, 2016 om 15:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , bedoelt u met het icoon de verkenner ? die staat bij mij ook in de taakbalk , maar als ik daarop klik opent de verkenner automatisch op bibliotheken , als ik dan favorieten in de zoekbalk intoets gebeurd er niks , ik moet eerst op deze Pc klikken .

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2016 om 15:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5 W8.1 ken ik niet, ben van Vista naar W10 gesprongen en ik bedoel inderdaad het icoon(symbool) van de verkenner in W10.

marita5
door marita5 Nov 30, 2016 om 16:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , dat is een behoorlijke sprong en verandering , als u de verkenner opent , waar opent deze dan automatisch op ? bij mij is dit bibliotheken , ik weet niet of ik dit kan veranderen .

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2016 om 16:28
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita5, de verkenner opent zich als deze computer want bij zoeken geeft de verkenner "zoeken op deze pc" aan, de bibliotheek staat apart in het rijtje.

marita5
door marita5 Nov 30, 2016 om 16:31
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Sjoppie , bij mij lukt dit niet openen op deze Pc ( opent op bibliotheken ) , maar bedankt voor uw antwoord .

sjjoppy
door sjjoppy Nov 30, 2016 om 16:41
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan @Marita5.

gsm
door gsm - Nov 30, 2016 om 16:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verkenner:
Deze PC, C: schijf, Gebruikers, Gebruikernaam, Favorieten openen.

Vervolgens:
Klik met rechter muisknop op Snelle toegang en klik op Huidige map aan Snelle toegang toevoegen.

Voortaan staat de map Favorieten in de snelle toegang.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 30, 2016 om 17:29
143 Antwoorden / 43 Vragen

Geen van deze antwoorden heb ik iets aan, ik kan de map niet slepen omdat hij er niet is.
Ik heb ook met zoeken geprobeerd maar vind niks

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2016 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Volgens de door gsm aangegeven methode zou je de map moeten vinden!
Nogmaals:
klik linksonder op 'Verkenner'.
Klik in de linker rij op 'Deze PC' (als hieronder nog geen rijtje aangegeven staat)
Klik op lokale schijf (C:)
DubbelKlik (linkermuisknop) rechterveld in het lijstje dat verschijnt op 'Gebruikers'
DubbelKlik (linkermuisknop) in het veld dat zich opent op 'Eigenaar' of op je Gebruikersnaam.
In het rijtje dat verschijnt staat een vijfpuntige ster met daarachter 'Favorieten' (als het goed is!)
Dubbelklik (links) daarop en er verschijnt een map  'Werkbalk Favorieten'. (maar het kan zijn dat die leeg is als je daarop klikt)

Kijk eens hier bij truc1

gsm
door gsm - Nov 30, 2016 om 18:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de map Favorieten echt niet te vinden is, ook niet in de Prullenbak, dan zou je Internet Explorer kunnen openen en via het sterretje in de werkbalk een Favoriet kunnen maken. Als er al Favorieten zijn in Internet Explorer, klik dan met de rechtse muisknop op zo'n Favoriet en klik op Eigenschappen.
In de Eigenschappen moet het pad staan, waar de Favoriet daadwerkelijk is opgeslagen.

Internet Explorer kun je vinden met bijvoorbeeld het Vergrootglas of met Start, door de naam Internet te typen, als je er geen pictogram van zou hebben.

marita5
door marita5 - Dec 1, 2016 om 10:18
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hakeni2 ,

Misschien heeft u hier iets aan , controleren of verborgen bestanden is aangevinkt :

De map waarin de favorieten van Microsoft Edge bewaart worden , is terug te vinden op de locatie getoond op onderstaande afbeelding. (klik op de afbeelding om te vergroten)

Je moet misschien wel nog eerst de verborgen mappen zichtbaar maken door in de verkenner naar Beeld-> opties-> weergave te gaan.

Daar scrol je naar verborgen bestanden en mappen, zet een vinkje bij verborgen bestanden, mappen of stations weergeven.

Klik nog op Toepassen en Ok.

post-9560-0-18221700-1448648451_thumb.pn

hakeni2
door hakeni2 Dec 1, 2016 om 10:34
143 Antwoorden / 43 Vragen

Heb het hier mee opgelost! Bedankt!

marita5
door marita5 Dec 1, 2016 om 10:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .