potato
door potato May 15, 2009 om 14:12
Computers & telefonie

MB

Hallo ik heb nogal wat muziek op mijn harde schijf staan en zou die willen overzetten op een USB stick het is totaal 2673 MB wat voor een USB stick kan ik dan het beste kopen? Alvast bedankt

385 8 Rapporteer

lo
door loesje48 - May 15, 2009 om 14:37
116 Antwoorden / 17 Vragen

Beste potato,

Met een USB stick met een opslagcapaciteit van 4GB zit u in ieder geval goed, deze zijn tegenwoordig al voor zo'n 7euro te verkrijgen. U heeft dan nog ruim 1 GB over om andere dingen op te slaan.

Met vriendelijke groeten

flipjeburum
door flipjeburum - May 15, 2009 om 14:42
155 Antwoorden / 6 Vragen

Een zwarte! (en eentje die voldoende groot is.)

Even zonder dollen. Het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat voor een stick je koopt. Ik zou zeggen ga naar een grootgrutter op elektronica gebied en koop daar voor een paar tientjes (max) een usb stick van 4 GB.

Met wat voor een doel wil je de muziek op die USB stick zetten? Ik krijg uit de vraag de indruk dat je de muziek bestanden van de harde schijf wil verwijderen, of een back-up wil maken. Is het dan niet veel handiger om e.e.a. op cd/dvd te branden, of iets dieper in de buidel te tasten en een extra, of externe harde schijf te kopen? Een usb stick is (door z'n beperkte ruimte) meer een transportmiddel voor (tijdelijke) bestanden. Een beetje vergelijkbaar met de diskette van vroeger.

Flipje

potato
door potato - May 15, 2009 om 15:12
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hartelijk dank voor jullie antwoorden Ik kom er nu wel aan uit

gsm
door gsm - May 15, 2009 om 16:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Koop gewoon een 4GB MP3 speler. Dat is een USB stick, waarmee je ook nog naar de opgeslagen muziek kan luisteren.

lo
door loesje48 - May 15, 2009 om 16:42
116 Antwoorden / 17 Vragen

Dat kan natuurlijk ook nog, maar mp3spelers zijn wel een stuk (ong 4x)  duurder. Ik heb er zojuist een bij de kijkshop (4GB) voor 30 euro gekocht, maar dat was wel een aanbieding. maar dat ligt er maar net aan waar u het voor wilt gebruiken.

birdies
door birdies - May 15, 2009 om 16:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

30,- euro een aanbieding? Bij MM liggen Dane-Elec USB sticks van 4GB voor 6,95.

lo
door loesje48 - May 15, 2009 om 17:01
116 Antwoorden / 17 Vragen

ja, dat klopt, de USB stiks zijn zo'n 7 euro (zie eerdere post van mij), ik had het hier over de MP3spelers, als reactie op de suggestie van GSM. Die van 4GB beginnen zo rond de 30 euro.

birdies
door birdies - May 15, 2009 om 17:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@loesje: oké, duidelijk nu.