mousy32
door mousy32 Mar 22, 2012 om 19:35
Computers & telefonie

MBAM en windows defender welke is beter?

Ik heb een paar vraagjes.
Zie hier vaak in topics dat het aangeraden word om je pc te scannen met MBAM.
Ik heb echter windows 7 en daar zit windows defender in. Na mijn weten een soortgelijk programma. Welke is beter of maakt het eigenlijk niets uit?
Kan je ze ook allebei op je pc hebben of gaat dat elkaar verstoren?
Wie kan me meer vertellen?

929 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 22, 2012 om 20:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik gebruik windows defender op Vista en heb hierover geen klachten.Krijg elke update's en heb vanaf dat hij beschikbaar kwam gebruikt.

stacey
door stacey - Mar 22, 2012 om 21:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb verschillende programma`s op mijn pc staan en scan afwisselend,
de een vind iets wat een ander niet vind..........
Maar ze staan wel allemaal op `non actief` ik start ze op, update ze en voer een scan uit en sluit ze weer af werkt prima, nooit probleem gehad.
Alleen anti virus van Avast en firewall van Zonealarm staan altijd aan.

mousy32
door mousy32 - Mar 22, 2012 om 21:15
179 Antwoorden / 8 Vragen

Ok dank jullie wel voor de antwoorden.
Dan nog een vraagje hoe schakel je windows defender dan uit?
Ik heb avast ook altijd aanstaan, die controleerd toch ook op malware?

zw
door zwaardvis - Mar 22, 2012 om 21:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt MBAM gerust naast alle andere programmas draaien. Het bijt niets.
Overigens heb ik zelfs Windows Defender standaard uitgeschakeld. Die vertraagd mij teveel omdat deze constant op de achtergrond draait, updatet en scant. MBAM wordtb op afroep uitgevoerd.

dobby
door dobby - Mar 22, 2012 om 23:45
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mousy32 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 19:35]Ik heb een paar vraagjes.
Zie hier vaak in topics dat het aangeraden word om je pc te scannen met MBAM.
Ik heb echter windows 7 en daar zit windows defender in. Na mijn weten een soortgelijk programma. Welke is beter of maakt het eigenlijk niets uit?
Kan je ze ook allebei op je pc hebben of gaat dat elkaar verstoren?
Wie kan me meer vertellen?Ok... so far jouw vraag - dan mijn wedervraag: *wat* wil je precies beschermen? De genoemde programma's doen allebei niets met viri/viruses/virussen.. even kort door de bocht: ze geven alletwee grofweg "alleen" (niet helemaal correct, maar wel voor het algemene gevoel) bescherming tegen "cookies".. en daar is echt niets (per definitie) mis mee.. maar das een andere discussie die ik hier nu niet ga voeren)...

Concreet: je wil blijkbaar beschermd worden tegen iets, en hebt twee opties.. waar ben je bang voor? dan kunnen we ("the collective") je een meer toegespitst advies geven.. het zijn zowiezo verschillende programma's.. overigens allebei niet de slechtste... maar dat staat los van jouw vraag..

wat heb (doe) je.. wat wil je.. en wat wil je ervoor investeren (geld, tijd, instellingen. storingen in algemeen gebruik, gebruiksgemak qua login gegevens, mogelijkheid tot betaalde website access, etc etc etc)..

f.weele
door f.weele - Mar 23, 2012 om 08:38
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste mousy32, je zou emsisoft ook eens kunnen proberen:klik hier
m.vr.gr.

stacey
door stacey - Mar 23, 2012 om 10:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mousy32 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 21:15]Ok dank jullie wel voor de antwoorden.
Dan nog een vraagje hoe schakel je windows defender dan uit?

Even onder Opties vinkje weghalen bij `Realtime protection`
en dan wel als je hem wilt gebruiken eerst even updaten.

mousy32
door mousy32 - Mar 23, 2012 om 10:43
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=dobby schreef op donderdag 22 mrt 2012, 23:45][quote=mousy32 schreef op donderdag 22 mrt 2012, 19:35]Ik heb een paar vraagjes.
Zie hier vaak in topics dat het aangeraden word om je pc te scannen met MBAM.
Ik heb echter windows 7 en daar zit windows defender in. Na mijn weten een soortgelijk programma. Welke is beter of maakt het eigenlijk niets uit?
Kan je ze ook allebei op je pc hebben of gaat dat elkaar verstoren?
Wie kan me meer vertellen?Ok... so far jouw vraag - dan mijn wedervraag: *wat* wil je precies beschermen? De genoemde programma's doen allebei niets met viri/viruses/virussen.. even kort door de bocht: ze geven alletwee grofweg "alleen" (niet helemaal correct, maar wel voor het algemene gevoel) bescherming tegen "cookies".. en daar is echt niets (per definitie) mis mee.. maar das een andere discussie die ik hier nu niet ga voeren)...

Concreet: je wil blijkbaar beschermd worden tegen iets, en hebt twee opties.. waar ben je bang voor? dan kunnen we ("the collective") je een meer toegespitst advies geven.. het zijn zowiezo verschillende programma's.. overigens allebei niet de slechtste... maar dat staat los van jouw vraag..

wat heb (doe) je.. wat wil je.. en wat wil je ervoor investeren (geld, tijd, instellingen. storingen in algemeen gebruik, gebruiksgemak qua login gegevens, mogelijkheid tot betaalde website access, etc etc etc)..

Ik ben nergens bang voor ik wou alleen wat meer weten over deze programma's. Ik ben degene thuis die de pc onderhoud. Ik heb voldoende bescherming en komt er toch een virus dan zet ik windows er opnieuw op mocht dat noodzakelijk zijn. Maar wou gewoon ff wat weten. En weet nu voldoende.
--------------------------------

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2012 om 10:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De gratis versie van MBAM heeft geen realtime bescherming, die van Windows wel. Daarom kun je ze ook naast elkaar gebruiken.

Als je Avast Internet Security of Avast Antivirus gebruikt, beschermt deze ook realtime. Die van Windows kun je dan uitschakelen. Weet niet precies waar je dat uitschakelen kan vinden, maar je moet het programma openen en de realtime beveiliging uitschakelen.

mousy32
door mousy32 - Mar 23, 2012 om 10:45
179 Antwoorden / 8 Vragen

Oh en voor mn cookies heb ik ashampoo winoptimizer en ccleaner. De ene haalt weg wat de andere nog laat staan.