ml
door mlvh Nov 28, 2008 om 21:13
Computers & telefonie

Media markt service

mijn dochter heeft met haar nieuwe mobieltje in haar broekzak op de fiets in een hoosbui gezeten en nu doen veel functie's van de samsung U600 het niet meer. teruggegaan naar de winkel (media markt)kregen we bericht dat er eerst zo'n twaalf euro verzendkosten betaald moeten worden dat is niet zo erg maar er stond ook nog bij p.s.  de mobiel is niet  gemaakt i.v.m. waterschade.tja daar waren we zelf ook al achter.dus een slechte service.wie heeft er een idee voor me.het mobieltje was precies een maand oud. b.v.d.

268 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 28, 2008 om 21:45
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mlvh

Waterschade valt niet onder de garantie. Vaak wordt dit aangegrepen om onder de garantie uit te kunnen komen. Maar in dit geval, in de broekzak door de regen ..... u kan nog informeren of het gemaakt kan worden ..... maar de kosten zijn dan voor u.

aurora1
door aurora1 - Nov 28, 2008 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Beste mlvh,

Mij is het weleens gelukt om een vochtig geworden en daarom niet meer werkende gsm weer aan de praat te krijgen door:

batterij eruit halen, simkaart eruit etc. en zo minstens een week op de vensterbank boven de verwarming leggen. Mijn gsm was slechts vochtig en die had steeds dan langer dan een week nodig. Of het zo lukt? Het is het proberen waard.

vr.gr.

mastag
door mastag - Nov 29, 2008 om 15:26
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoezo slechte service,
Heel, maar dan ook heel veel winkeliers zouden dit niet eens op willen sturen omdat het kansloos is. Ik ben normaliter een echte a-mediamarkt man maar in dit geval, voor slechts 12 euro heen en weer.
Top.
Triest voor je dochter maar als ze de leeftijd had om zo'n mooie mobiel te hebben was ze ook vast verstandig genoeg om dit bij het naderen van de hoosbui even ergens anders in te stoppen. Echt gevalletje eigen schuld.....maar geen slechte service van MM.

ml
door mlvh - Nov 29, 2008 om 15:40
3 Antwoorden / 6 Vragen

beste mastag

duur mobieltje.zeker nooit van verjaardagsgeld gehoord?maar wel 12 euro van een kind vragen voor iets dat niet is gemaakt.nee laat ze het kapotte ding maar houden mij zien ze daar niet meer.

beste aurora,bedankt voor je goede tip daar heb je tenminste wat aan,maar dat had ik al geprobeerd en zelfs met de fóhn maar helaas zonder resultaat omdat de samsung sgh -u600 veel tiptoetsen heeft en dat waren juist de toetsen die niet meer reageerden groetjes mlvh

holpen
door holpen - Nov 29, 2008 om 20:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mlvh,

Of het ding nu van een kind is of niet, de voorwaarden zijn voor eenieder gelijk. Het apparaat is door "onoordeelkundig gebruik" defect geraakt. En dat valt niet onder de garantie. Overigens vraagt MM geen geld van "een kind", maar van de klant die het apparaat gekocht heeft. Als je iets vernielt, dan betaal je daar voor, helaas, of je nu kind bent of niet! U mag nog van geluk spreken dat men geen onderzoekskosten in rekening brengt, want dat zou in dit geval zelfs ook mogen!

Heel sneu - dat ben ik met u eens, zeker omdat het kennelijk van verjaardagsgeld is gekocht. Maar als uw dochter oud genoeg is om zo'n apparaat van u te mogen bezitten, dan moet ze ook verstandig genoeg met het ding kunnen omgaan en dat is blijkbaar nog niet het geval. Neemt niet weg dat ik uw frustratie wel begrijp. Maar u kunt met de beste wil van de wereld hier de MM niet de schuld van geven, helaas.

aurora1
door aurora1 - Nov 29, 2008 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden mlvh,

Gezien de gsm niet gebruikt kan worden, zou ik hem op de vensterbank laten liggen en bijv. na een maand of langer nog weer eens proberen. Je weet maar nooit, gezien de ruimtestussen de toetsen en de contacten buitengewoon klein zijn en de ruimte afgesloten is. Ik hoop dat dat tzt (geduld is een schone zaak) tot een positief resultaat leidt. U kunt eventueel nog vragen om een coulance regeling als het wel gerepareerd zou kunnen worden en dan wel vooraf de kosten vragen. Anders.... helaas.

Toch nog een fijn weekend gewenst, ook aan uw dochter.

vr.gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 30, 2008 om 18:17
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Aangezien regenwater 'schoon' is (dus bv geen suiker zoals in cola) wil ik het advies van Aurora onderstrepen. Ik zie de kans ZEER groot dat het toestel het na enkele dagen/ weken plots weer doet. Als het toestel in een doosje zit (nodig om te versturen) kan het vocht niet weg.

Let wel op dat u de accu verwijdert als u het toestel op de verwarming (vensterbank wellicht beter, verwarming wellicht te warm voor het display) legt. Display en de vochtige toetsen omhoog zodat het vocht kan verdampen en het display niet te warm wordt. Verder geduld, geduld en nog eens geduld.

Overigens is het niet verstandig een (gedeeltelijk) lege accu te bewaren. Probeer deze te laden, desnoods via iemand met een identiek toestel.

Neemt u alstublieft uw dochter niets kwalijk. Een toestel moet tegen een regenbui kunnen. Ik persoonlijk vind het zeer teleurstellend van het apparaat.