zadinia
door zadinia Aug 14, 2008 om 18:08
Computers & telefonie

Microsoft outlook mail komt niet aan soms

In mijn pogingen het goed te doen, heb ik in outlook (onderdeel van office enterprise 2007) een regel ingesteld voor mail beantwoorden bij afwezigheid. Kwam er pas naderhand achter dat het alleen werkte als je op een server zat. Affijn, na de vakantie (het is een anonieme mail voor een wijkpanel, maak je geen zorgen over diefstal etc.) wilde ik het er weer afhalen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar nu blijkt dat er toch mail niet aankomt. Ik kan mezelf bijv. geen mail sturen (kon eerst dus wel). Ook op de backup van de server staan de mails niet die ik wel had moeten krijgen, en dat is wel heel raar, want als er iets voor afwezigheid of zo staat ingesteld, dan moet je toch wel gewoon de mails krijgen???

Het rare is, van 1 persoon krijg ik dus het ene mailtje wel, en het ander mailtje niet.....Ik hoop dat iemand mij kan helpen, groetjes van een radeloze Zadinia

7077 16 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Aug 14, 2008 om 23:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je misschien een overijverige email virusscanner?

zadinia
door zadinia - Aug 15, 2008 om 11:24
77 Antwoorden / 25 Vragen

nee, de virusscanner is uitgezet, was ook een mogelijkheid geweest....

edwardus
door edwardus - Aug 15, 2008 om 20:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Is je mailbox misschien overquota? Meestal krijgt de verzender dan een foutmelding retour, maar dat hoeft niet bij elke provider zo te zijn.

zadinia
door zadinia - Aug 16, 2008 om 20:06
77 Antwoorden / 25 Vragen

nee, de mailbox is niet over zijn limiet, want sommige berichten komen nog wel gewoon binnen. we hebben een aantal testen gedaan, en een aantal komen binnen en een aantal niet.

Bedankt weer voor het meedenken, groetjes, Zadinia

edwardus
door edwardus - Aug 16, 2008 om 20:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor spamfilter(s) heb je actief?
Eentje van de provider misschien?

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 16, 2008 om 21:05
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Tip voor volgend jaar: als je een online emailadres gebruikt (ik heb zelf voortreffelijke ervaringen met gmail, maar ook hotmail of yahoo werken prima) heb je nooit problemen met verdwenen mailtjes. Ook niet als je PC crasht....

zadinia
door zadinia - Aug 17, 2008 om 15:29
77 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Edwardus,

Ik weet niet welke spamfilters er actief waren (degene die het beheert op afstand zegt dat alles nu uitstaat). Het probleem is dus ontstaan nadat ik regels heb ingesteld voor afwezigheid. Die heb ik verwijderd en nu werkt het dus niet meer goed. Ik krijg van sommige mensen het ene mailtje wel en het andere mailtje niet, heel vreemd.
Zou het helpen als ik de account opnieuw zou instellen?

Degene die het beheer doet weet alleen van de hardware dingen, maar niets van de software heb ik het idee. We zijn een arme vrijwilligersvereniging, dus blij dat er iemand is die de website doet waar dus mijn mailadres aan vast hangt.
Groejtes, Zadinia.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2008 om 18:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Door de "afwezigheidsassistent" te gebruiken heb ik nog nooit meegemaakt dat emails niet meer aankwamen. Let wel: de afwezigheidsassistent werkt alleen met een Microsoft Exchange server, of i.c.m. met een adere server wanneer Outlook aan staat (wat duidelijk niet het geval was).

Je reactie brengt me wel op de volgende gedachte: als je zegt "regels", heb je dan Berichtregels gemaakt? Zet die eens uit.

zadinia
door zadinia - Aug 18, 2008 om 00:01
77 Antwoorden / 25 Vragen

klopt, schreef ik al eerder, ik kwam er pas achter dat je dan outlook moest laten aanstaan, dus ik heb de regels weer verwijderd.
Als ik nu kijk bij Extra, Regels en Waarschuwingen dan staan daar totaal geen regels en/of waarschuwingen ingesteld.

Het probleem bleef zich dus ook voordoen na verwijdering van de regels....... En, het zou toch zo moeten zijn dat als je een regel voor afwezigheid zou instellen, je wel het mailtje krijgt?
voorbeeld: Ik heb mezelf vanaf mijn privémail een mail gezonden en toen kreeg ik keurig die mail binnen en een afwezigheidsmelding, maar een ander heeft mij diverse mails gezonden, waarvan ik er maar een paar van heb ontvangen en ook anderen hebben geageerd op mijn mails dmv reply, maar die mails ontvang ik niet... Na testen weet ik zeker dat de reply mails niet aankomen en de mails die ik aan mezelf stuur ook niet.
groetjes, Zadinia

edwardus
door edwardus - Aug 18, 2008 om 00:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is wel zo dat die autoreply maar 1 keer per week wordt gestuurd, in ieder geval bij Exchange is dat zo. Het klopt dat ongeacht afwezigheidsberichten de emails moeten binnenkomen.

Hoewel ik het een vreemd geval vind, zou ik toch zeggen probeer 's de Repair optie van Office setup. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd.

Opnieuw het account aanmaken kan natuurlijk ook, alleen moet je dan wel even denken om je bestaande emails en dan met name het behoud daarvan.

zadinia
door zadinia - Aug 18, 2008 om 11:49
77 Antwoorden / 25 Vragen

bedoel je dat diagnostic programma, dat heb ik helemaal gedaan en er waren geen problemen. ik kan niet echt iets vinden van repair, waar kan ik dat vinden? (erg fijn dat je me zo helpt!)
groetjes, Zadinia

edwardus
door edwardus - Aug 18, 2008 om 19:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat zit in Configuratiescherm > Software,

selecteer Microsoft Office versie zoveel en klik op Wijzigen. Daar zul je een optie Reinstall or Repair (Herinstalleren of Repareren?) aantreffen. Zo ziet het er bij mij (Engelstalig) uit althans.

zadinia
door zadinia - Aug 19, 2008 om 00:04
77 Antwoorden / 25 Vragen

Gedaan, helaas geen resultaat.
Ik denk dat we er een expert thuis bij moeten halen...??

edwardus
door edwardus - Aug 20, 2008 om 22:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Maak 's een nieuwe account met hetzelfde email adres. Als het daar ook niet mee lukt dan moet de oorzaak ergens anders gezocht worden vrees ik.

zadinia
door zadinia - Aug 20, 2008 om 22:29
77 Antwoorden / 25 Vragen

HIJ DOET HET WEER !!!!!!!!
Ik ben helemaal happy! Inmiddels van de webmijnheer een password gekregen, want dat was nodig voor het opnieuw aanmaken van de account. Eerst alle belangrijke mailtjes geprint (voor het geval dat, want ik ben blond) en toen de account verwijderd en weer opnieuw er op gezet en....taataa....het werkt weer!
(Gisteren deed ineens mijn privémail het ook niet, ik helemaal paniek, maar dat was gelukkig de schuld van Ziggo...)
Nogmaals bedankt voor het blijven meedenken, ik hoop dat ik het eens terug kan doen op een ander terrein.

Groetjes, Zadinia

edwardus
door edwardus - Aug 20, 2008 om 23:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Whoa! Dat was mazzel, anders waren mijn ideeën ook uitgeput.