he
door herbers_1 Apr 13, 2007 om 13:35
Computers & telefonie

Mijn dierenkliniek

Wij hebben problemen met het spel mijn dierenkliniek van Transposia.
ik ben afgelopen weekend in Drachten geweest op het inloop spreekuur van kassa met dit probleem. Het probleem zit hem waarschijnlijk in de videokaart. Ik zou de nieuwste drivers moeten downloaden van de fabrikant van de videokaart. daar zit dan een chip op van nvidia GeForce 7600 GS. De fabrikant van de video kaart is in ons geval ASUS. Op het inloop spreekuur heb ik gezien hoe dat downloaden in zijn werk gaat van de fabrikant MSI.
Dit was heel duidelijk, maar thuis gekomen was het op de site van ASUS niet duidelijk wat we moeten downloaden.  Wie kan ons helpen????
We hebben een nieuwe computer met 2 GB werkgeheugen en met VISTA. We zitten dus niet met een verouderde computer. De nieuwste versie van directX is geïnstalleerd.

2068 13 Rapporteer

ar
door aroijmans - Apr 13, 2007 om 14:02
9 Antwoorden / 1 Vragen

de driver die je zoekt is te vinden op http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

deze link kopieren op deze site kun je de driver voor nvidia GeForce 7600 GS downloaden.

mvgr Arnold

nowhere
door nowhere - Apr 13, 2007 om 17:20
127 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht het updaten van de drivers geen effect hebben, kunt u dan misschien ook even melden wat precies het probleem is?

he
door herbers_1 - Apr 13, 2007 om 17:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de link geopend en als volgt geselecteerd:

Graphics Drivers
Geforce and TNT2
Windows Vista 32.bit

nvdia driver/programma gedownload en uitgevoerd.
computer opnieuw opgestart.

Resultaat zelfde storende foutmelding.

Heb ik het juiste gedownload?

he
door herbers_1 - Apr 13, 2007 om 17:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

kBij het opstarten van het programma krijgen we de foutmelding:

file:
line: 426
Error code: D3DERR_INVALIDCALL (0x8876086c)
Calling CreateVertexDeclaration0 failed in nD3D9Mesh
Do you want to debug the applicatiom?

[Ja][Nee]

Je kunt dan verder niets meer.

dirck
door dirck - Apr 13, 2007 om 18:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Deze driver voor de 7600 serie staat op de ASUS site.
V97.46
Vista 32 bit
nvidia9746_Vista32.zip
ASUS VGA card display driver version 97.46 for Windows Vista 32-bit Edition
51.19 (MBytes)

ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/vga/nVidia/nvidia9746_Vista32.zip

btalman
door btalman - Apr 13, 2007 om 19:28
280 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw herbers, ik ben degene die U toendertijd heeft geadviseerd, ik wacht even het resultaat af van de laatst aanbevolen driver, zie link. Maar sta volledig tot Uw beschikking,
Groeten, Bram

he
door herbers_1 - Apr 14, 2007 om 11:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

BRam,

Zowel de download vanaf de Asus-site als van de nvdia-site
geven geen resultaat.

Je download beide keren hetzelfde programma.
De installatie is hetzelfde.
Echter het spelletje loopt nog steeds op hetzelfde punt vast.

mvgr, Herman en Ingrid Herbers

btalman
door btalman - Apr 14, 2007 om 14:01
280 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U ook al de bios geupdate? (moederbord)

he
door herbers_1 - Apr 14, 2007 om 15:20
5 Antwoorden / 1 Vragen

De bios is (nog) niet geupdated.

Hoe moet dat?

nouds
door nouds - Apr 14, 2007 om 15:32
98 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien is het verstandig om even op de site van de fabrikant van het spel je vraag voor te leggen.
Je kunt een lijstje met mogelijke oplossingen vinden op:
http://www.transposia.nl/content/indexn.htm
Je klikt op die site op het onderste laatje (met opschrift "Vragen")in de ladekast.

nouds
door nouds - Apr 14, 2007 om 15:35
98 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie nu trouwens dat u een PC hebt met daarop Windows Vista geinstalleerd. Het probleem zou daar ook vandaan kunnen komen. Nog niet alle software werkt vlekkeloos onde Vista.

he
door herbers_1 - Apr 14, 2007 om 15:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Info ingewonnen bij transposia hebben we lang geleden al gedaan.
Ze konden ons niet verder helpen.
Het spel draaide bij hen wel zonder problemen onder Vista.

Ook op onze oude pc hebben we het zelfde probleem, deze draait onder XP.

btalman
door btalman - Apr 14, 2007 om 16:05
280 Antwoorden / 0 Vragen

De bios kunt U updaten door naar de site van de fabrikant van het moederbord te gaan end aar software te downloaden waarmee dat kan. In drachten heb ik toen geloof ik even getoond waar die info op dergelijke sites te vinden is. Navigeer op een dergelijke site naar motherboards en dan het type (staat in het boekje van het moederbord). Zoek daarna naar update/firmware of downloads. Daar vindt U hoogstwaarschijnlijk 1. een programma om de bios te kunnen updaten 2. de update zelf die, door middel van het programma, geimplementeerd kan worden.
Succes