Gerardus1942
door Gerardus1942 Sep 13, 2015 om 12:01
Computers & telefonie

Mobieltje

In actieperiode seniorentelefoontje gekocht met garantie. 4 maanden na aankoop mobieltje stuk fabrieksfout ? Ingeleverd en verzocht om reparatie of nieuw telefoontje maar dat was niet mogelijk wel geld aankoopbedrag terug.(actieprijs)
Wat zegt garantie van fabrikant in dit geval AEG winkel handelt juist dus geen ander toestel of normale nieuwprijs betalen. Dit noem ik geen garantie maar sluikreclame.

1009 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2015 om 12:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Huh? Toestel is defect, kan niet gerepareerd worden en u krijgt uw geld terug. Hoe is dat sluikreclame?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 13, 2015 om 12:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind het een keurige oplossing, als ze momenteel niet kunnen vervangen dan betalen ze de volledige aankoopprijs terug. Daar kunnen veel leveranciers nog wat van leren. Repareren is gewoonweg veel te duur, dat doen ze zo min mogelijk.
Maar waar u de link naar sluikreclame vandaan haalt ontgaat mij totaal.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die winkel heeft de zaak keurig afgewikkeld, kunnen andere bedrijven nog een voorbeeld aan nemen. Prima reclame dus voor dat bedrijf, jammer genoeg staat niet de naam erbij.

@rachella/14

Als u in die winkel ook zo onfatsoenlijk te keer gegaan bent, verbaast het mij dat u überhaupt geld teruggekregen hebt.

ho
door hopetobehelping - Sep 13, 2015 om 13:07
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rachella/14,

wat u met sluikreclame in uw vraag bedoelt ontgaat ook mij.

Hoe de winkel het voor u opgelost heeft is uitermate correct.
Bij een niet deugdelijk product dient de verkoper het product voor u te repareren, u een vervangend product te geven of de verkoper dient u het aankoopbedrag terug te geven. Dat is precies wat de winkel gedaan heeft, uitermate correct dus.
Meer informatie vind u hier.

U kunt het ook van een andere kant bekijken. Het mobieltje heeft u dus 4 maanden kunnen gebruiken zonder dat het u een cent gekost heeft. Logisch dat u de actieprijs terug krijgt van de verkoper, dat is immers het bedrag dat u destijds betaald heeft. U hoeft er toch ook geen winst op te maken.
U zult het niet met me eens zijn maar ik vind de wijze waarop de winkel dit voor u opgelost heeft reclame voor de winkel en daarmee zeker een aanbeveling voor senioren om daar te kopen.
Er zijn genoeg bedrijven waar het bij een ondeugdelijk product een stuk moeilijker is om het netjes afgehandeld te krijgen.

Gerardus1942
door Gerardus1942 - Sep 13, 2015 om 13:11
29 Antwoorden / 18 Vragen

tijger: Winkel was Kruidvat, keurig gesprek gehad en volledig gelijk gekregen met advies dit openbaar kenbaar te maken, maar helaas het is niet anders.Ik wil er alleen maar op attenderen dat wanneer men een aankoop doet van een aanbieding er alleen maar rekening mee moet houden dat wanneer product stuk gaat garantie niet meer van toepassing is.
Dus in dit geval dachten senioren een voordelig telefoontje te kopen om bereikbaar te zijn maar toen dit seniorentelefoontje stuk ging kregen zij alleen het aankoopbedrag terug (prima) maar konden geen ander aanschaffen financieel niet mogelijk.
Wat zegt dan nog garantie. Hetzelfde telefoontje is wel verkrijgbaar maar tegen een veel hogere prijs wat helaas niet haalbaar was voor deze bejaarde(n).
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die garantie is dus juist wel van toepassing. Als het niet te repareren valt, geld terug en dat hebt u gekregen. Perfect.

Gerardus1942
door Gerardus1942 - Sep 13, 2015 om 13:22
29 Antwoorden / 18 Vragen

tijger:
Er valt wel te repareren, maar het is goedkoper om geld terug te geven dan te repareren is dat gezien de klant reeel?????

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2015 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is zeer correct afgehandeld en volgens de garantie. Geld terug zonder morren.
Ik zie niet wat dat met sluikreclame te maken heeft.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2015 om 14:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 13 sep 2015, 14:07]Ik zie niet wat dat met sluikreclame te maken heeft.

Ik ook niet, maar ze schrijft zelf al dat ze dom is, hahaha

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2015 om 15:40
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lees dat deze bij Kruidvat is aangeschaft. Vaak is het met dergelijke apparaten dat het gaat om een "restpartij" die goedkoop op de markt gebracht worden. De vooraad is dus beperkt en het repareren van zo'n toestel, ondanks dat u denk dat het wel te repareren is, te duur. Dat het, op het oog zelfde, toestel voor een hogere prijs verkrijgbaar is kan wel kloppen. Het gaat dan vaak om een sterk verbeterde versie. Kruidvat heeft dit dus keurig opgelost om de simpele reden "op is öp" . Dat het winkelpersoneel daarbij adviseert om er lawaai over te maken wil er bij mij niet in. Denk eerder, gelet op uw reacties hier, dat dit van u afkomt en men tegen u heeft gezegd "moet u doen". En sluikreclame ?????????? Google is wat dit in werkelijkheid is. En wat die oudjes betreft, die zijn mondig genoeg en laten zich niet zo snel bela..ren tenzij een familielid of goede bekende hen overoeld.

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2015 om 15:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Na lezing van alle reacties: artikel gekocht voor aktieprijs van € xx,xx. Artikel gaat kapot. Kan kennelijk niet gerepareerd worden, dus direct en zonder strubbelingen volledig betaalde aankoopsom retour van € xx,xx. Oftewel, de verkoop/aankoop wordt teruggedraaid met saldo
€ 0,00.

Ik zie geen sluikreclame maar een correct opgeloste zaak. Of verwacht u nu dat u in plaats van
€ xx,xx een "meerprijs" terug krijgt? Als dat zo is mag u mij uitleggen met welk recht. Mijns inziens bestaat dat niet. Maar ik wacht uw antwoord met verwijzing naar wetartikelen graag af.

Volledigheidshalve , klik HIER , voor de betekenis van sluikreclame.

Redacteur
door Redacteur - Sep 14, 2015 om 16:14
1057 Antwoorden / 62 Vragen

De redactie heeft een aantal posts verwijderd. Graag on topic blijven.

Bij voorbaat dank,
Kassa Online