fr
door freddie48 Feb 11, 2011 om 10:57
Computers & telefonie

Mpeg video youtube

Ik heb op Youtube een video kanaal waarop ik korte zelf gemaakte video's zet.
Maar toen ik een video in het MPEG formaat had ge upload kwam deze video in slow motion op mijn kanaal te staan.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen.
Zet ik het in een wmv formaat is de snelheid goed maar is het beeld formaat niet goed 16:9 anamorphic word dan 4:3.
Ik film alles met een HDV camera in anamorphic 16:9 en monteer de video's omdat mijn oude computer nog geen HD beelden montage aan kan in het DV formaat met een oude versie van Studio van Pinnacle.
Hoe kan ik mijn korte video's in 16:9 en in de goede snelheid op Youtube krijgen.

2291 3 Rapporteer

alarm1233
door alarm1233 - Feb 11, 2011 om 14:35
74 Antwoorden / 4 Vragen

beste freddie48
waarom converteer jij je filmpjes op voorhand en upload ze naar youtube?
het beste is ze in gewoon formaat te uploaden naar je kanaal vermits youtube al je filmpjes automatisch omzet in flv bestanden, ik upload al zolang naar de site en heb er nog nooit problemen mee gehad,
veel succes

erik008
door erik008 - Feb 11, 2011 om 14:58
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik laat de film altijd in MPEG2 zoals hij uit de camera komt.

Link YouTube help

pi
door pinovogel - Feb 14, 2011 om 09:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Freddie , het zit em in je montagetafel van Pinacle.Die maakt het formaat 640 x 480 geloof ik.En dat komt overeen met dat 4:3 formaat.Ik heb wel geen camera maar met filmpje monteren vanaf een DVD bijvoorbeeld kreeg ik het ook nooit breed.Hoe ik er aan gekomen ben weet ik niet , maar als ik _HQ achter de naam van het bestand zette, dus: bijv ..... Vakantie Kreta_HQ.Mpeg2 dan zette die Pinacle het om in een high quality beeld dat breed was. Let wel op , je oude PC wordt wel warm en draai geen 2e beeldprogamma er naast want dat trekt je beeldkaart niet en staan zo er een paar elco's bol en heb je een groen of blauw scherm ,dus ook de PC goede koeling geven.Die Pinacle raad ik iedereen af want je kan het maar op 1 computer gebruiken en voor een andere moet je weer een code aanvragen en de helpdesk is buiten werking,kost geld en die code voor een gratis consult werkt dus niet.En in WMV monteren lukte ook niet , wel in Mpeg2 Succes