vi
door vicki Sep 23, 2004 om 13:17
Computers & telefonie

MSN blokkeren

Is het mogelijk om MSN te blokkeren voor 1 account van XP. Onze dochter van 13 mag internetten maar niet op MSN. we hebben een Firewall maar deze blokkeert voor alle accounts

771 4 Rapporteer

wh
door whherbergs - Sep 23, 2004 om 21:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

MSN gaat via een provider. He is mogelijk om het IP-adres van deze provider te blokkeren. Let wel; er zijn vele mogelijkheden om dit te omzeilen. Kinderen horen van elkaar hoe ze dit moeten doen.

vi
door vicki - Sep 23, 2004 om 22:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

het probleem is dat dan niemand meer kan MSNen, ik wil puur een blokkage op haar account!!

dr
door dreetje_1 - Oct 21, 2004 om 08:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het het slimst is om msn uit te zetten voor haar account, dat kan tenminste als u meerdere accounts gebruikt op de windows XP machine.

Als je als administrator inlogt kan je onder andere de msn link verwijderen voor dat account en (dit weet ik niet zeker, ben zelf geen XP gebruiker) werkt het als je met je rechtermuisknop op de msn executable gaat staan en daar eigenschappen opvraagt. Er is vast een tabblad met permissies waar je kan aangeven welke gebruikers (accounts) wel gebruik mogen maken van die executable en welke niet.

Desalniettemin ben ik het wel eens met de vorige beantwoorder, er zijn vast vriendjes en of vriendinnetjes die iets bedenken om hier om heen te zeilen. Een ander alternatief is natuurlijk uw firewall de poort van messenger in de gaten te laten houden, u kan dan controleren of ze op msn heeft gezeten. U kan dan gewoon straffen geven als ze "stiekem" wel msn gebruikt.

to
door tommytom - Oct 21, 2004 om 12:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

het is heel erg moeilijk om te voorkomen dat uw dochter kan MSN-en. Je kunt, en dat is al eerder gezegd, voor haar account MSN wel afsluiten, maar er bestaan diverse internetsites waarbij je dit allemaal weer kunt omzeilen.

Vanaf die sites kun je ook weer MSN-en en op die manier ontloop je weer de 'blokkade' die u haar geeft.