fonsie_1
door fonsie_1 Jun 18, 2013 om 15:08
Computers & telefonie

Muismenu Win 8

Op de laptop van mijn vrouw staat Windows 8.
Werkt allemaal prima, alleen onder de rechter muisknop is "afbeelding opslaan als" verdwenen. Hoe kan ik dat vrij simpel terug krijgen zonder programma's te installeren.
Bij voorbaat onze dank.

5683 25 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2013 om 19:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kom je verder met het 1e gegeven antwoord op deze (klik) site?

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 18, 2013 om 21:14
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 18 jun 2013, 19:53]Misschien kom je verder met het 1e gegeven antwoord op deze (klik) site?

Aan de bijgevoegde link zal ts wel weinig aan hebben, daar staat het antwoord niet bij.

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 18, 2013 om 21:17
619 Antwoorden / 29 Vragen

'Achtergrond opslaan als ...' en staat dit wel of niet meer bij het aanklikken van de rechtermuisknop.

De laptop opnieuw opstarten wil ook wel helpen.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 18, 2013 om 22:27
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Fonsie,
Misschien staat hier de oplossing
Succes Aboveoeuf

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2013 om 06:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op dinsdag 18 jun 2013, 21:14][quote=aurora1 schreef op dinsdag 18 jun 2013, 19:53]Misschien kom je verder met het 1e gegeven antwoord op deze (klik) site?

Aan de bijgevoegde link zal ts wel weinig aan hebben, daar staat het antwoord niet bij.

Die link heeft anders wel betrekking op Windows 8 en lijkt mij meer in de goede richting te zitten (gebruik zelf geen Windows 8) dan jouw suggesties over het opnieuw opstarten van de laptop of het opslaan van de achtergrond...

simon55
door simon55 - Jun 19, 2013 om 12:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd ik gebruik ook Windows 8 en sla t feilloos op

sr
door sreglov - Jun 19, 2013 om 12:07
21 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien handig als de vraagsteller aan geeft waar hij de menuoptie "afbeelding opslaan als" mist. Het besturingssysteem is onvoldoende informatie (het zit nl. niet zozeer in het besturingssysteem, als wel de gebruikte applicatie!). Ik vermoed dat het om de browser gaat, maar ook dan is het handig om te weten of Internet Explorer, Chrome, Firefox o.i.d. bedoeld wordt. De oplossing kan namelijk heel verschillend zijn, afhankelijk van het programma!
Daarnaast: als het een probleem in de browser is: is dat bij iedere website, of bij een bepaalde website? Sommige websites blokkeren dit namelijk.

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 19, 2013 om 13:02
14 Antwoorden / 3 Vragen

Beste aboveoeuf.
Ik heb je tip met spanning gevolgd, maar ik kom niet verder dan explorer\ maar dan staat er geen NoVieuwContexMenu !!!!!
Hoe nu verder?
Groet,
fonsie

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2013 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het Internet Explorer betreft dan werkt mogelijk om die te resetten.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2013 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fonsie,

In aansluiting op bovenstaande:

Volg de volgende stappen als u de instellingen van Internet Explorer opnieuw wilt instellen via het Configuratiescherm:

Windows 8

Veeg vanaf de rechterkant van het scherm (of wijs, als u de muis gebruikt, de rechterbovenhoek van het scherm aan en verplaats de muisaanwijzer naar beneden) en tik of klik op Zoeken. Typ Internetopties in het zoekvak en tik op klik op Instellingen.
Tik of klik in de zoekresultaten op Internetopties. Tik of klik op het tabblad Geavanceerd en tik of klik vervolgens op Opnieuw instellen...

Opmerking: Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook uw browsegeschiedenis, zoekproviders, webversnellers, startpagina's, traceerbeveiliging en gegevens voor ActiveX-filtering wilt verwijderen.
Tik of klik in het venster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen

Opmerking: Als u alle persoonlijke instellingen wilt verwijderen, tikt of klikt u op het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen.
Sluit Internet Explorer en start het programma opnieuw om de wijzigingen door te voeren.

(Bron: MS)

Suc6

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 19, 2013 om 15:23
14 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo allemaal.
Volgens mij ligt het NIET aan Internet Explorer, ik denk zelf dat er in het register iets fout staat.

P.S.
Ik kan zelf nog geen foto in mijn profiel zetten, bij het inloggen zie ik geen mogelijkheid om dat te doen.
Vr. gr.
fonsie

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2013 om 17:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fonsie,

.....Volgens mij ligt het NIET aan Internet Explorer, ik denk zelf dat er in het register iets fout staat......
Zou toch even IE resetten.
Baat het niet dan schaadt het niet!

.....Ik kan zelf nog geen foto in mijn profiel zetten, bij het inloggen zie ik geen mogelijkheid om dat te doen......
Ga NA het inloggen bovenaan deze pagina en klik op 'Mijn profiel' (staat achter KASSA en uitloggen).
Klik dan op foto toevoegen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2013 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fonsie,

Aha, zie dat de foto gelukt is.

En het resetten van IE?

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jun 19, 2013 om 18:12
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=fonsie schreef op woensdag 19 jun 2013, 13:02]Beste aboveoeuf.
Ik heb je tip met spanning gevolgd, maar ik kom niet verder dan explorer\ maar dan staat er geen NoVieuwContexMenu !!!!!
Hoe nu verder?
Groet,
fonsie

Dag Fonsie,
Dat gold wns voor XP. Ik heb wat verder gegoogeld en kwam op twee andere sites uit.Ze gaan beide over het UITSCHAKELEN van het contextmenu.Dat betekent dat jij bij de gegeven oplosssing de aangemaakte DWORD sleutel NoViewContextMenu op nul (0) moet zetten,zodat het contextmenu wordt ingeschakeld.
Realiseer je wel dat je eerst een backup maakt van je register alvorens je dingen gaat veranderen.Maak in ieder geval een herstelpunt voordat je begint.
Succes Aboveoeuf

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 25, 2013 om 18:55
14 Antwoorden / 3 Vragen

edrick3

Bedankt voor je tip, nu staat mijn grote vriend er mooi op.

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 25, 2013 om 19:01
14 Antwoorden / 3 Vragen

edrick3

Het resetten van IE heb ik ook gedaan, maar helaas geen resultaat.
Het gaat maar om 1 regel in het contextmenu: Afbeelding verplaatsen naar.
Gr.
fonsie

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2013 om 19:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fonsie schreef op dinsdag 25 jun 2013, 19:01] edrick3

Het gaat maar om 1 regel in het contextmenu: Afbeelding verplaatsen naar.

Dat is heel wat anders als dat je schreef in je openingspost: alleen onder de rechter muisknop is "afbeelding opslaan als" verdwenen.

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 25, 2013 om 19:05
14 Antwoorden / 3 Vragen

edrick3

Sorry. moet zijn afbeelding opslaan als

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2013 om 19:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fonsie schreef op dinsdag 25 jun 2013, 19:05]edrick3

Sorry. moet zijn afbeelding opslaan als

O, ik begrijp dat je alleen antwoorden wilt hebben van edrick. De groeten.

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2013 om 20:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben weliswaar niet edrick3, maar probeer eens een andere browser om te zien of je daarmee ook dat probleem hebt....

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2013 om 10:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 25 jun 2013, 19:16][quote=fonsie schreef op dinsdag 25 jun 2013, 19:05]edrick3

Sorry. moet zijn afbeelding opslaan als

O, ik begrijp dat je alleen antwoorden wilt hebben van edrick. De groeten.[/quote

OT
Nee, je hebt het niet goed begrepen.......
Kijk eens naar de TIJD van beantwoorden.
TS herstelde z'n fout op het moment dat jij ook reageerde.

Met vr.gr.

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 26, 2013 om 17:08
14 Antwoorden / 3 Vragen

L.S.

Ik wil graag van iedere expert een antwoord hebben en niet van 1 persoon alleen.
Gr,
fonsie

fonsie_1
door fonsie_1 - Jun 26, 2013 om 17:21
14 Antwoorden / 3 Vragen

Aurora1

Heb ik ook al gedaan, maar dat hielp ook niets.
Gr,
fonsie

simon55
door simon55 - Jun 26, 2013 om 22:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik zelf al maanden windows 8 en heb er geen problemen mee maar je kunt de browser op twee manieren gebruiken....of onderaan krijg je n zwarte balk maar dat werkt niet lekker dus zet je hem vast op de werkbalk en dan heb je de normale manier en dan is ook de werkbalk bovenaan dan effe de werkbalk vastzetten en hopsa klaar is ie

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 7, 2013 om 17:43
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=aboveoeuf schreef op dinsdag 18 jun 2013, 22:27]Dag Fonsie,
Misschien staat hier de oplossing
Succes Aboveoeuf

De voorgestelde oplossing is van 2009! Win8 is van oktober 2012!