Th
door Theo Pelser May 5, 2021 om 12:01
Computers & telefonie

Na switch vodafone naat budget onbereikbaar vaste nummers ziggo

Ik ben overgestapt van vodafone naar budget mobiel. Ik ben sindsdien onbereikbaar voor de vaste lijn nummers van Ziggo. Ik wordt constant met een kluitje in het riet gestuurd. Niemand wil me helpen.
Wat nu?

2071 8 Rapporteer

Donuts
door Donuts - May 5, 2021 om 12:07
1203 Antwoorden / 2 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - May 5, 2021 om 12:08
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo en Vodafone zijn samengegaan, misschien ligt het daaraan

marita5
door marita5 - May 5, 2021 om 12:30
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Theo Pelser ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/problemen-overstappen-naar-andere-telecomaanbieder

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2021 om 13:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Naar aanleiding van uw vraag heb ik een wedervraag: bent alleen onbereikbaar voor anderen die een abonnement bij Ziggo hebben?
 Ziggo heeft in beginsel geen vaste nummers behalve hun eigen tel. nmmers zoals bijv. 1200 alleen voor hun klanten. Gaat het over mensen die u willen bellen of ?

Afgezien van mijn wedervraag: kan ook dit u van nut zijn? https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

diumenge
door diumenge May 5, 2021 om 13:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ziggo heeft geen vaste nummers. Hoe kom je erbij?

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2021 om 13:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Welke dan? Ik heb jarenlang en ook bij Ziggo hetzelfde vaste telefoonummer gehad. Dat was dus niet alleen een vast nummer van Ziggo. Het was van oorsprong een KPN nummer. Mijn wedervraag dan iets anders: worden telefoonnummers van bij Ziggo geabonneerden bedoeld?

diumenge
door diumenge May 5, 2021 om 13:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb gewoon een vast nummer van Ziggo, dat heeft nooit bij KPN gezeten. Het lijkt mij verder vrij duidelijk dat het inderdaad gaat om Ziggo abonnees die met hun vaste nummer het mobiele nummer van TS niet kunnen bellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2021 om 13:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, ik heb de vraag aan Ts gesteld omdat het mij niet duidelijk is. Niemand met een telefoonabonnement vaste lijn bij Ziggo zou dan Ts mobiel kunnen bellen. Dat zou best zo kunnen zijn maar herhaald, dat is mij niet duidelijk. En als Ts. niet reageert blijft dat zo. U bent de vraagsteller niet.

Hoe dan ook is en blijft de essentie van de vraag van belang: Wat dan te doen en daar kwamen al reacties op.

diumenge
door diumenge May 5, 2021 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is er onduidelijk aan "Ik ben sindsdien onbereikbaar voor de vaste lijn nummers van Ziggo."?

heremietkreeft
door heremietkreeft May 5, 2021 om 13:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is er onduidelijk aan dat ik het onduidelijk vindt? En is dit een discussieforum, nee toch? Duidelijk is dat Ts vraagt naar hoe dit aan te pakken: citaat 'Niemand wil me helpen. Wat nu?' en niet om mogelijke oorzaak/reden.

diumenge
door diumenge May 5, 2021 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het niet om de mogelijke oorzaak/reden gaat, waarom dan die wedervraag er over stellen?

diumenge
door diumenge - May 5, 2021 om 13:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk is er iets fout gegaan in de nummerportabiliteit. Het lijkt er op dat Ziggo netwerk 'denkt' dat je nog bij Vodafone zit, lijkt mij dus dat je daarvoor bij Vodafone en/of Ziggo moet zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 5, 2021 om 14:56
2098 Antwoorden / Vragen

Dus u verhuist van mobiele provider en vervolgens werkt uw "vaste lijn" niet meer? Dat moet Ziggo oplossen, daar huurt u toch nog steeds een vaste lijn.

diumenge
door diumenge May 5, 2021 om 15:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees de vraag nog een keer.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 5, 2021 om 22:21
2098 Antwoorden / Vragen

Ah, nu snap ik het. Moet nog steeds Ziggo oplossen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 5, 2021 om 19:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je  gesprekken van Vaste Ziggo naar Vodafone liet doorsturen en andersom,  dat  kan namelijk wel.....
zodra je een van deze 2 stopte  is dit koppeling ook weg!

Terug naar  Vodafone of ze moeten je 06 Budget nummer draaien en niet meer thuis.

Verder heeft Ziggo naast eigen  ook KPN nummers   en die zijn gewoon te bellen en zij kunnen ook U bellen.
Alleen de koppeling die ze tussen Vaste Ziggo en Mobile  Vodafone  ooit was  is nu zeker  gestopt.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - May 6, 2021 om 15:34
78 Antwoorden / 0 Vragen

Problemen na nummerportering is absoluut niet handig. De partij die jouw nummer overneemt hoort dit op te lossen, probleem ligt in de routering naar jouw nummer. In jouw geval is dus Budget Mobiel het aanspreekpunt.

Raadpleeg Budget Mobiel via https://www.budgetthuis.nl/mobiel/liever-contact