hm
door hmaes Aug 30, 2017 om 14:56
Computers & telefonie

Navigatie zonder internet

Ik ben al een poos bezig om een navigatie app (diverse) werking zonder internet op mijn prepaidtelefoon te zetten. Als ik hem thuis open is er niets aan de hand, werkt prima, maar ga ik er de deur mee uit dan kan hij het netwerk niet vinden. Doe ik iets verkeerd of werkt het niet op een prepaid toestel? Dank u wel voor uw evt. reactie's.

8275 10 Rapporteer

hutch
door hutch - Aug 30, 2017 om 14:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U moet een (gratis) navigatie-app gebruiken die via GPS werkt. Dan heeft u geen internet nodig.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 30, 2017 om 15:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

Thuis wel en elders geen verbinding? Ik denk dat je thuis op Wifi zit. En geen Internet op je foon hebt.

Beter app gebruiken die GPS signaal intvangt zoals een gewone GPS. Met de meeste modernere foons werkt dat.

be
door bertfe - Aug 30, 2017 om 15:25
43 Antwoorden / 0 Vragen
Ge
door Genee - Aug 30, 2017 om 15:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U moet wel Locaties (gps) inschakelen op uw smartphone.
En als u de navigatie niet gebruikt deze ook weer uitzetten, beter voor de batterij.
U zult de instelling voor Mobiel netwerk wel uit hebben staan, dat ook uit laten staan anders gaat het navigeren van uw prepaid tegoed af.

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2017 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet de gratis app MapFactor op uw gsm, schakel alle internet uit en zet gps aan.
U heeft niet een prepaid toestel dat bestaat niet voor zover ik weet,  maar u heeft een prepaid abonnement/simkaart.
Bedenkt wel dat als de gsm niet via de sigarettenaansluiting van de auto is aangesloten dat de accu snel leeg kan zijn.
Kaarten laden, updaten en controleren thuis via wifi doen.

tdmduc
door tdmduc - Aug 30, 2017 om 17:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Netwerk? Als het goed is moet hij daar helemaal niet over beginnen. Een offline navigatie heeft alleen maar GPS nodig.

Ik denk alleen maar een kwestie van even de GPS van de telefoon aanzetten.

Wat voor een telefoon heeft u? Android/Windows/Apple?

wo
door woutjewachtmans - Aug 30, 2017 om 17:51
22 Antwoorden / Vragen

De app HERE WeGo werkt offline. Gebruik het al jaren.

wo
door woutjewachtmans - Aug 30, 2017 om 18:33
22 Antwoorden / Vragen

Ga naar telefooninstellingen en schakel locatie in onder het kopje van Privacy. Bij deze instellingen kunt u Mobiel data gewoon aan laten staan.

gsm
door gsm - Aug 30, 2017 om 18:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Google maps (het deel dat je nodig hebt) tevoren laden via WiFi en offline beschikbaar stellen.
Dan is vervolgens alleen nog GPS nodig (Locatie inschakelen) en hoef je geen verbinding te maken met een netwerk.
File meldingen blijven dan echter wel achterwege.
Er zijn behalve Google nog meer mogelijkheden om kaarten te downloaden en daarna Offline (dus zonder netwerk) te gebruiken.
Enkele mogelijkheden zijn hiervoor al genoemd. Een van de bekendste is Maps.Me.
Persoonlijk vind ik dat Maps.Me erg traag opstart.

ro
door ron503 - Aug 30, 2017 om 19:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik route radar en die is zowel online of offline te gebruiken. Het enigste waar de gsm telefoon wel voorzien van dient te zijn is een gps functie als uw gsm telefoon die functie niet heeft of niet ingeschakelt is dan kan de gsm telefoon de positie niet bepalen en blijft enkel de online optie over.