ray1967
door ray1967 Aug 4, 2016 om 17:01
Computers & telefonie

Netwerk kaart

Ik heb een TP-Link TG-3269 netwerkkaart gekocht , dit omdat m’n oude kaart niet verder gaat dan 100 mbps en ziggo 150 mbps levert.

Kaart geplaatst maar nu heb ik nog geen 150 mbps maar nog steeds 100 mbps.

Een andere pc hier in huis geeft wel 150 mbps op dezelfde aansluiting, deze pc is wel wat nieuwe en windows 10, maar kaart moet geschikt zijn voor Vista.

Netwerk instelling staat op 1gbps full duplex dus moet goed staan zou ik zeggen.

Mijn vraag is dus wat zou hier het probleem kunnen zijn..

1407 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 4, 2016 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het probleem is je oude p.c. met een oud moederbord. Je kan van een oudje geen jonkie maken, ook niet met hulpmiddelen.;-)

Met welk doel wil je trouwens deze netwerkkaart? Met surfen maakt die snelheid geen enkel verschil. En moet geschikt zijn voor Vista? Je bent toch bezig om daarop Win10 te zetten, gezien je andere topic over nieuwe videokaart. Als het om dezelfde p.c. gaat, zou ik al dat geld maar stoppen in de aanschaf van een nieuwe(re) p.c.

ro
door ronny530 - Aug 4, 2016 om 17:30
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Even bij de netwerkinstellingen van de netwerkkaart in mijn pc gekeken en die staat niet op full duplex maar op auto negationation o.i.d. helemaal onderin het keuze venster. Normaliter neemt Windows bij het installeren de juiste instellingen over maar misschien is er een driver van de fabrikant noodzakelijk.

ray1967
door ray1967 - Aug 4, 2016 om 17:34
93 Antwoorden / 38 Vragen

Staat inderdaad nog Vista op , en komt Windows 10 op, maar als kaart nu al niet werkt zal deze dus straks ook niet werken om 150mbps,te halen als ik je uitleg goed begrijp, uitleg van Ziggo was dus niet juist, die aangaven dat een andere kaart de snelheid wel zou behalen.

Ander pc is inderdaad een toekomst optie, maar een beetje pc is € 750 en een paar aanpassingen van een paar euro kan een oudje weer even mee.

Cookies
door Cookies Aug 4, 2016 om 18:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, een beetje (multimedia) p.c. is ook al te koop voor 500,- euro, hoor. Of een paar jaar oude p.c. op MP kopen (wel even opletten bij wie en wat je koopt), eventueel nog een beetje de hardware upgraden.

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2016 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat dit product doet

De TG-3269 is een 10/100/1000Mbps, 32-bits 33/66MHz PCI-bus Gigabit Ethernet adapter. Met enkele UTP/STP en de Auto-Negotiation (Nway) functie ondersteuning, kan de kaart 10Mbps, 100Mbps of 1000Mbps snelheid ‘auto-negotiaten’, en half of volledig duplex modus met zijn link partner (een hub bijvoorbeeld). Ondersteunt ACPI, overeenkomstig met PCI2.2 Een hele reeks aan drivers wordt aangeboden voor de belangrijkste besturingssystemen
(Bron)

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 4, 2016 om 19:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Is de driver van de oude netwerkkaart eerst gedeinstalleerd?
U zou in dat geval beide drivers kunnen verwijderen en daarna de driver voor de TP-Link kaart installeren.

Diewilik

ray1967
door ray1967 - Aug 4, 2016 om 20:01
93 Antwoorden / 38 Vragen

Dank je Diewilik daar zat een groot deel van het probleem in apparaat beheer oude driver verwijderd en zit nu op 120 mbps nog geen 150 mbps , maar al een stuk beter...

ph
door philip36 Aug 4, 2016 om 20:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Was er geen DVD met drivers bij de netwerkkaart geleverd?
Dat is toch het eerste wat je doet, de meest recente driver voor de betreffende kaart zoeken en installeren.

ray1967
door ray1967 Aug 4, 2016 om 20:52
93 Antwoorden / 38 Vragen

Zit inderdaad een DVD bij, maar daar kom ik niet verder mee , staat bij Vista een syteem bestandje waar ik verder niks mee kan.
Geen exe bestand te vinden of runmij.

ph
door philip36 Aug 4, 2016 om 21:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

kijk voor handleiding op http://nl.tp-link.com/resources/document/TG-3269_V3_User_Guide_1910010907.pdf

Be
door Ben22 - Aug 4, 2016 om 20:21
57 Antwoorden / 6 Vragen

Gedacht aan de kwaliteit en capaciteit van de netwerk kabels? (cat6 is waarschijnlijk nodig)