hilfe
door hilfe Aug 31, 2021 om 13:47
Computers & telefonie
"newsletter" spam blokkeren

Beste adviseurs,
ik krijg de laatste tijd heel veel berichten in mijn spam box van amerikaanse bedrijven. Voor 90% begint de afzender met 'newsletter'  bijvoorbeeld newsletter@abc.com

Het is best veel werk om ze allemaal te blokkeren.  Als je bijvoorbeeld newsletter@abc blokkeert, krijg je de volgende dag een mail van newsletter14@abc.com

Mijn vraag is:  kun je afzenders die beginnen met "newsletter" blokkeren ?

Ben benieuwd.

Hilfe

5958 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2021 om 15:19
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar welk programma u gebruikt. Bij Outlook kunt u het domein (adres waar de mail vandaan komt) blokkeren, Bij Gmail zal u steeds de afzender moeten blokkeren. Een afzenders op begin-naam blokkeren is volgens mij niet mogelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 31, 2021 om 16:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBARA, mijn eerdere vraag hierover en ook de reacties daarop nooit gezien? Bij g-mail kun je niet blokkeren, bij g-mail is uitsluitend wegzetten  als spam mogelijk.

gerbera
door gerbera Aug 31, 2021 om 21:41
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Moet ik alles dan maar bijhouden cq onthouden?

  • Surf naar www.gmail.com en log in.
  • Klik op een e-mail van de afzender die u wilt blokkeren.
  • De e-mail opent. Klik rechtsboven op de knop 'Meer'. Dat is het pictogram met de drie stipjes.
  • Klik op 'X blokkeren'. De X staat voor de afzender van de mail.
  • Klik in het kleine venster op Blokkeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 31, 2021 om 16:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aangepast: Blokkeren lukt in ieder geval niet bij g-mail. Hoe dan ook is het een zaak om zodra er een melding komt die naar de spambox te verplaatsen en daarna nooit meer te reageren (behoudens deze spam steeds te verwijderen). En u kreeg deze melding al in uw spambox en dan is het toch altijd van belang om na te gaan of het werkelijk spam is.  Mijn ervaring is (ik kreeg er soms wel meer dan 10 op één dag dat het ook wel weer een keer ophoudt (bij mij momenteel nog ca 6 per dag). Bij outlook versies en ook bij de meeste e-mail boxen van internetproviders kunt u op naam/domijnnaam wel blokkeren.

pe
door pebk Aug 31, 2021 om 17:10
583 Antwoorden / 0 Vragen

Google gooit de mails in de spam map na 30 dagen vanzelf weg. En inderdaad, de mail slepen naar de spam, dan wordt het door het algoritme vanzelf als spam herkend op een gegeven moment.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 31, 2021 om 17:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@PEBK, inderdaad is dat juist maar ik bewaar deze spam geen 30 dagen (na te hebben gecontroleerd of het inderdaad spam is. Ik gaf al eens eerde aan dat nota bene berichten van mijzelf, verzonden vanuit uit eigen privé e-mail bij ook mijn eigen adressen bij o.a. onderwijsinstatnties en enkele relaties als spam werd gezien.
(Via mijn toenmalige e-mail povider werd dit wel opgelost)

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2021 om 17:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Er zit niet veel anders op dan na zorgvuldig controleren de ongewenste post te verwijderen.
Zelf heb ik dat vaak moeten doen en nu wordt het iets makkelijker omdat het mindert.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 31, 2021 om 17:16
2095 Antwoorden / Vragen

Maar het zit toch al in de spam box, wat moet er dan verder nog aan gebeuren?
Met Gmail kun je een filter op "newsletter" in de afzender maken, from:(*newsletter*), en dan kun je automatiseren wat er dan met die mail moet gebeuren.

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2021 om 02:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij Mailwasher en Spamfighter. Ik meen dat het eerste programma bij de provider selecteert voordat de mails op de pc belanden en het teeede als het al op de pc is beland:
https://www.mailwasher.net/

https://www.spamfighter.com/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 1, 2021 om 07:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke Mail gebruikte je?

Niet elk mail adres heeft goed spamfilter.

Dat Gmail dit wel heeft,  na enkele keren klikken,  of als  andere dat doen komt het  automatisch  daar in.

Bij vele Spam meldingen  doen ze voor de rest van de wereld dit ook vaak  kreeg ik de indruk.

Maar dagelijks  weg klikken,   en geen resultaat...

Ze weten je adres en  niet eerst gaan lezen, dat zien ze.. en sturen ze nog meer.
Bij dit soort  afzenders, gelijk  in spambox doen.....

Wel altijd even in de Spam box kijken of  er geen belangrijke goede tussen zit,

maar nooit op  foute afzenders klikken op te openen,  vaak zit er leesbevestiging  in verstopt en veroorzaak je dit zelf.

opdepennie
door opdepennie - Sep 1, 2021 om 11:18
4 Antwoorden / 2 Vragen

Enige tijd terug haalde ik hier dat probleem ook aan. Helaas kwamen hierop geen bevredigende antwoorden. Ben tenslotte op de providersite naar mijn webmail gegaan en kon het betreffende adres in een lijst (white- and blacklist) invoeren op drie manieren:

  • Een specifiek e-mail adres: support@voorbeeld.nl
  • Alle mail afkomstig van adressen uit een bepaald domein: @voorbeeld.nl
  • Alle mail afkomstig van adressen uit een bepaald domein of alle subdomeinen daarvan: voorbeeld.nl

Sindsdien heb ik nergens geen last meer van.