zo
door zoe May 17, 2010 om 14:31
Computers & telefonie

Niet leveren van telefoon met abonnement

Ik heb op 18 april 2010 een telefoon met abonnement bij Belsimpel besteld die binnen 2 tot 5 werkdagen bezorgd zou worden. In eerste instantie gebeurd dit niet omdat Belsimpel het verkeerde huisnummer op het pakketje zet.
Het pakketje wordt volgens TNT weer teruggestuurd naar Belsimpel, omdat dat de procedure is bij verkeerde adressering, maar Belsimpel zegt de telefoon niet te hebben ontvangen, ondanks dat TNT een handtekening heeft.
Nu bijna een maand later heb ik nog steeds niets ontvangen, want Belsimpel weigert een andere telefoon toe te sturen. Zij willen eerst een onderzoek van TNT afwachten.
Er wordt wel verwacht dat ik de abonnementskosten betaal, waar ik geen gebruik van kan maken en er wordt mij 19 dagen na ingang van het abonnement tussen neus en lippen door verteld dat ik overigens wel alvast de simkaart op kan vragen bij T-Mobile.
Daarnaast geeft Belsimpel als aansluitkosten een bedrag van euro 24,95 door aan T-Mobile, terwijl Belsimpel aan mij een bedrag van euro 9,95 vermeld.
Ik denk dat dit een probleem tussen TNT en Belsimpel is en dat ik hier niet de dupe van zou moeten zijn.
Wat kan ik doen?

1037 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 15:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Wettelijke Regelgeving Koop op Afstand

Wettelijke regelgeving Koop op Afstand

U kunt Belsimpel in gebreke stellen en eisen dat u conform de Wet Koop op Afstand binnen uiterlijk 30 dagen de telefoon geleverd krijgt.
U kunt dan meteen een klacht indienen over de aansluitkosten.

Vervolgens kunt u conform de wet abonnementsgeld terug vorderen over de periode dat u geen gebruik kunt maken van hun dienst.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Verwerk alles in 1 brief die u aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging verstuurd.
Verzend- en ontvangstbewijs + copie brief goed bewaren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer