be
door bergje56 Sep 5, 2018 om 13:57
Computers & telefonie

Nieuwe desktop start regelmatig niet op

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe desktop computer aangeschaft bij Coolblue. Het betreft een Pavilion 595-0932nd. De computer startte echter regelmatig niet op. Hij gaf dan een pieptoon en vervolgens begon de aan/uit knop te flikkeren. Contact gehad met Coolblue en de computer omgeruild. Nu echter doet het vervangende exemplaar exact hetzelfde. Wat kan ik hieraan doen? Graag een Reactie. Bij voorbaat dank.

2925 11 Rapporteer

panter22
door panter22 - Sep 5, 2018 om 14:06
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens bij de HP support:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c03557647

Heb je misschien een oude monitor? Al eens een andere monitor geprobeerd?

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2018 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou er maar mee naar een Coolblue winkel gaan en kijken of hij daar ook niet werkt zoals het hoort.

he
door henk51 - Sep 5, 2018 om 14:08
90 Antwoorden / 0 Vragen

Wat was de reactie van Coolblue over het feit dat de omgeruilde computer hetzelfde euvel heeft?
Ik neem aan dat u de verkopende partij als eerste weer benaderd heeft?
Dit is de juiste weg die u moet bewandelen.
Ook website van HP bezoeken kan soms opheldering geven link is al vermeld

groeten Henk

marita5
door marita5 - Sep 5, 2018 om 15:37
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo bergje56 ,

 De computer startte echter regelmatig niet op. Hij gaf dan een pieptoon en vervolgens begon de aan/uit knop te flikkeren

Misschien heeft u hier iets aan ,

https://support.hp.com/nl-nl/document/c00440811

Gr
door Grunn1 - Sep 5, 2018 om 15:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft die het wel een keer gedaan?

Zo niet, zit er een transport beveiliging op? Het kan zijn dat de harde schijf vast is gezet om beschadiging te voorkomen tijdens transport. Het is namelijk vreemd dat 2 dezelfde desktops hetzelfde probleem zouden hebben.

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2018 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu echter doet het vervangende exemplaar exact hetzelfde. Wat kan ik hieraan doen?
Weer contact opnemen met de leverancier!

Ge
door Genee - Sep 5, 2018 om 20:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou eens alle aangesloten apparaten losmaken van de computer, alleen het hoognodige aansluiten, beeldscherm, muis b.v. en de desktop zo enkele dagen of weekje proberen.

U kunt uw vraag ook eens stellen aan de faq-man van computeridee.
https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

pe
door peentjes - Sep 5, 2018 om 23:49
421 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij uw energie-instellingen of de laptop niet steeds in de slaapstand schiet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2018 om 12:05
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt erg op een installatie/instellingsprobleem na installatie, u kreeg al verwijzingen naar HP maar het lijkt mij dat u ook beter naar een winkle van Coolblue kunt gaan als er een bij u in de buurt is.

holiday
door holiday - Sep 7, 2018 om 14:16
102 Antwoorden / 12 Vragen

Is het één korte of lange piep of zijn het meer piepjes, er zal een patroon in de piepjes zitten.
In ieder geval heeft het iets met je moederbord te maken dat hij iets niet herkend of dat er iets niet goed zit.
Heb je soms een draadloze toetsenbord of muis, dan wordt deze niet snelgenoeg herkend.
Beste om een USB toetsenbord er aan te hangen.

audb
door audb - Sep 7, 2018 om 14:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Van een computer van €700 euro mag je toch wel verwachten dat deze het doet.

Maar heb je de computer in de winkel gekocht of online?

Bij de laaste heb je recht om deze binnen 14 dagen retour te sturen en dat is naar mijn mening wel het beste wat je kan doen en dan bij een andere winkel gaan shoppen.

Ik zie zojuist deze staan https://tweakers.net/pricewatch/1211309/hp-pavilion-595-p0955nd/specificaties/ en die is nieuwe dan die jij hebt

jo
door jorisw Sep 7, 2018 om 18:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er ontbreekt veel essentiele informatie in het bericht van TS om te concluderen dat het probleem bij de PC ligt. We weten niet wat voor randapparatuur aangesloten is.

marita5
door marita5 Sep 7, 2018 om 19:17
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@audb , de desktop van Ts kost €529,- Bij de revieuws zie ik staan : start snel op  https://www.coolblue.nl/zoeken?query=%20Pavilion%20595-0932nd.