oneandonly
door oneandonly Nov 25, 2003 om 11:11
Computers & telefonie

Nokia 6610

Kan iemand me helpen met een probleem met de SIM? Ik krijg vrij regelmatig een bericht in m'n scherm dat ik de SIM moet plaatsen. Als ik hem uitzet en opnieuw wil aandoen zegt 'ie dat de SIM geweigerd is en dan doe ik de SIM erop nieuw in (na schoonmaken), en soms doet 'ie het wel weer. Ik heb hem al een keer weg gebracht voor reparatie (2 weken weg), maar dezelfde avond had ik precies hetzelfde probleem weer! Alle hulp is welkom!

674 9 Rapporteer

sixerdude
door sixerdude - Apr 16, 2004 om 12:11
37 Antwoorden / 13 Vragen

Bekend probleem. Ik heb er zelf maar 1 oplossing voor kunnen vinden en dat was een nieuwe mobiel kopen. Nokia zelf is zo arrogant dat ze altijd beweren dat het niet aan Nokia ligt. Mijn toenmalige leverancier (Business Center van KPN) ging er wel coulant mee om, maar dat kwam omdat er service op het apparaat was afgesloten. En jij zit nu maar lekker te klungelen met je 6610. Marktleiders worden op den duur altijd wat lui.

s.
door s.magielse - Apr 16, 2004 om 12:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

het hoeft niet perse een toestel probleem te zijn. om dit te testen kun je het beste een kruistest uitvoeren. dat houdt in dat je je sim in een ander toestel plaatst en een andere sim in je eigen toestel. dan ff kijken wat de uitkomst is. als het een defecte sim betreft je je bij je provider een nieuwe sim aanvragen. Anders zou het toestel weer in reperatie moeten (als dus een andere sim in je toestel hetzelfde probleem geeft.)

markie024
door markie024 - Apr 16, 2004 om 12:11
25 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan gratis (mits je bij Vodafone bent aangesloten) een gratis simkaart aanvragen bij je dealer. Zit je bij een ander netwerk, dan kost dit waarschijnlijk rond de 10 euro. Misschien dat je met de klantenservice een regelning kan treffen dat het gratis is, mits je het probleem uitlegt. succes

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:11
57 Antwoorden / 3 Vragen

Een vaag probleem, dat mijn telefoon heel af en toe ook heeft. (Ook een Nokia trouwens). Wat je kunt proberen is de contactjes van de SIM kaart schoonvegen met een beetje alcohol of spiritus. Datzelfde kun je ook doen met de contactjes in de telefoon waar de sim wordt geplaatst. Als je geluk hebt, is het daarmee verholpen. Zo niet, dan zou ik zeker proberen of je aanspraak kunt maken op de garantie!

s.
door s.magielse - Apr 16, 2004 om 12:11
6 Antwoorden / 0 Vragen

door het besmeren van de sim met een bepaald middel vervalt al de garantie, dan ben je nog verder van huis.

ro
door robertjan_1 - Apr 16, 2004 om 12:11
5 Antwoorden / 6 Vragen

je moet de zim van welk merk dan ook terug sturen naar de verstrekker dus aandetekend en ik had dat ook ik kreeg een nieuwe toegestuurdt of je telefoon is niet sim lock vrij en dan moet je hem laten repareren 15euro om hem sim loch vrij te krijgen

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 12:11
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde gehad met een 6610.
Als je de sim eruithaalt zie je goudkleurige veertjes welke tegen je simkaart moeten aankomen.pak een heel klein schroevendraaiertje en buig de beugeltjes welke contact met je sim moeten maken heel voorzichtig wat omhoog zodat ze strakker tegen de simkaart aandrukken toen ik dit had gedaan was mijn probleem opgelosd.

ma
door martenj - Apr 16, 2004 om 12:11
7 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb problemen gehad met een 7650 nokia en een kruistest leerde mij dat het aan de simkaart van t-mobile lag
niet alle simkaarten zijn gelijk en een minescule afwijking kan al tot dit soort problemen lijden
succes en een nieuwe sim bij t- mobile kost je 15 €

ko
door ko_1 - Apr 16, 2004 om 12:11
4 Antwoorden / 2 Vragen

als je simkaart vuil is moet je hem niet schoonmaken met een vloeistof maar met een vlakgom.
ditzelfde geldt voor de kontakten van de simreader<
succes!