cornelis71
door cornelis71 Dec 20, 2015 om 18:15
Computers & telefonie

Nokia6300 geeft een verkeerd leesteken bij adres

Mijn nokia 6300, geeft bij een sms, als ik de ontvanger in wil typen, een puntkomma als eerste aan.
Bv     gerdina;     het laatste teken blijft steeds op het einde staan.
Krijg het niet weg. Is niet te wissen. Dus kan geen sms verzenden.
Dit is niet bij het bericht zelf.
Graag een advies.
Groetend

981 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2015 om 18:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Heeft het eerst wel allemaal goed gewerkt?

Kijk eens in de handleiding bij hfdst.6 vanaf blz.20

Suc6

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2015 om 18:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je wel geprobeerd om sms te verzenden of ga je er van uit dat sms verzenden niet lukt omdat er een ; achter staat? Een ; komt er ook te staan als je aan meerdere mensen tegelijk een sms wilt verzenden namelijk.

eclipse
door eclipse - Dec 20, 2015 om 20:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

staat er nog  een oude in de sms lijst, die je NIET verstuurd hebt ? en ; punt/komma is normaal bij  meerdere ontvangers, reset het woordenboek. probeer anders even een toetsenbord app . kijk of die het daar ook bij doet. zoja, probeer de reset van het woordenboek, nog steeds de fout dan   fabrieks reset , maak wel even een backup met   klik hier en sluit sms gegevens /enailadressen  uit. als je de boel terugzet. sccs en laat even terughoren...je kunt  de adressen beter handmatig  terugzetten, check je adres boek of de namen correct staan, normaal moet deze gewoon aangeven incorrect adres , de meeste adressen staan toch ook op de anderen hardware die je hebt ? beter maar goed beginnen als uren klooien.

cornelis71
door cornelis71 - Dec 21, 2015 om 12:58
167 Antwoorden / 60 Vragen

dank voor de adviezen,
als ik een sms wil versturen en tik de naam in, komt bij verzenden ; te staan.   krijg dan te zien:  ongeldig teken bij ontvanger. met als gevolg dat die sms niet verzonden kan worden.
inmiddels ben ik er achter dat ik bij opties - ontv.toevoegen - contact - naam selecteren - gaat  wel gaat lukken.
zondermeer naar berichten gaan  lukt niet.

heb ik niet eerder gehad. zo ben ik er toch uit.

groetend