kukkuk
door kukkuk Apr 7, 2007 om 08:47
Computers & telefonie

Norton

goedemorgen,

ik heb iets vreemds, soms als ik mijn computer aangezet heb krijg ik na het opstarten het bureaublad met rechtsonderin het norton icoontje met een rood kruisje erbij, als ik dit aanklik krijg ik de boodschap dat ik norton moet activeren, dit doe ik dan en ik krijg een productsleutel die ik uit kan printen en ik klik op voltooien en alles is weer okee, denk ik... hoe kan dit nu want soms zet ik de computer aan om er het eerste uur niet naar om te kijken maar norton is dan dus niet actief. verder is het vreemd dat ik deze handeling al meerdere malen uit heb moeten voeren. wie weet hoe dit kan, wat dit is?

alvast bedankt voor jullie reacties,

KukkuK

544 8 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 7, 2007 om 09:36
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste kukkuk,

wanneer u Norton moet activeren zal u uw productcode "ergens" moeten invoeren en niet alleen uitprinten.

Deze link brengt u naar info over het activeren van Symantec producten.

IJzerbroot

kukkuk
door kukkuk - Apr 7, 2007 om 10:32
22 Antwoorden / 35 Vragen

ja, en dat hoeft dus niet, dus is er ook geen sprake van activeren maar ik krijg wel elke keer een nieuwe sleutel, dit is al de 3e keer in korte tijd, en het is vreemd want ik heb een betaalde versie van norton die ik keurig op tijd verlengd heb, ra ra?

ijzerbroot
door ijzerbroot - Apr 7, 2007 om 10:50
460 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd dat er gevraagd wordt om te activeren en dat dan dat activeren niet zou hoeven... Op de eerder gelinkte pag staat dat activatie-code binnen zekere tijd moet worden ingevoerd. Misschien was u te laat? Neem anders eens contact op met Symantec, of wacht op een Norton-gebruiker die u mogelijk verder kan helpen dan ik.

IJzerbroot

edwardus
door edwardus - Apr 7, 2007 om 11:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je hiervoor al eens eerder een Norton licentie had, dan is het waarschijnlijk deze verouderde sleutel die nog in de weg zit. Log in op de Symantec site met je Symantec account en controleer welke liventie(s) er staan. Alleen diegene die je betaald hebt (en met nog geldige datum) zou er moeten overblijven, de rest mag je verwijderen.

laaglander
door laaglander - Apr 7, 2007 om 11:48
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kukkuk,

het kan ook zijn dat je een virus op je pc hebt. Er zijn namelijk virussen die norton eerst uit zetten en dan je pc infecteren. Probeer eens te scannen met AVG (dit is vrij te verkregen. zoek op: AVG free)

Succes Laaglander

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2007 om 12:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas kan het ook nog zo zijn dat uw systeem problemen heeft met Norton. Dat komt helaas vaker voor. Ik heb zelf bij mijn nieuwe Compaq met Norton voorgeprogrammeerd, Norton verwijderd, mede op advies van de HP/Compaq helpdesk waarna alle problemen voorbij waren. Ik gebruik nu een (gratis) doch goede virusscanner.

naaister
door naaister - Sep 11, 2007 om 15:51
17 Antwoorden / 4 Vragen

Zelfde probleem gehad, ik kwam er achter dat ik ooit eens bij norton had ingesteld dat ik elke week een totale systeemscan zou doen, als de periode van een week voorbij was en ik had nog niet laten scannen kreeg ik ook htet rode kruisje. Na aanpassing van de termijn voor scannen was het over.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2007 om 17:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

hallo naaister@ u heeft mogelijk niet gezien dat de vraag al dateert van april j.l. en vraagsteller de vraag waarschijnlijk wel heeft afgesloten. De datum staat rechts boven.