ge
door gerwinstam Dec 15, 2004 om 18:08
Computers & telefonie

Norton verlengen

Ik heb nu een paar maanden norton internet security 2004 op de pc. Dit zat bij de computer en je kreeg die paar maanden ook updates van symantec.
Nu moet ik dit gaan verlengen en dit kost 40 euro.
Weet iemand misschien een crack te vinden om dit ongedaan te maken?? Of zit er niks anders op dan gewoon 40 euro te gaan betalen voor een paar updates???

Alvast Bedank, Gerwin

2008 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerwin,

Een oplossing voor dit "probleem" is je computer defragmenteren en alle software opnieuw installeren.

Werkt zeker een paar keer. Alleen denk ik dat het niet terecht is dat je zegt dat je 40 euro moet betalen voor die paar updates. De updates en virus definities zijn juist de belangrijkste elementen van je virusscanner. Hier zijn dan ook logischerwijs kosten aan verbonden. Persoonlijk vind ik die 40 euro wel meevallen.

Ps na de aanschaf van een modem moet je ook abonnementsgeld voor je internet betalen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

defragmenteren moet natuurlijk zijn formatteren.

Groet TS

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het antwoord.

Ik snap uw reactie, maar ik vind 40 euro toch vrij veel. En zeker omdat ik in totaal maar 3 maanden updates heb gekregen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, je kan: of betalen aan software waar dagelijks hard aan gewerkt
wordt door een team van programmeurs, zodat zij hun loon kunnen
verdienen, of een ander, wel gratis softwarepakket downloaden, of heel
hard zoeken naar een crack/patch

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet de betaling niet zien als een betaling voor een update, maar als
feite de aanschaf van een programma. Niet voor neits wordt de software
'gratis' meegeleverd. U krijgt het softwarepakket bij de pc, omdat de
leverancier en norton een deal hebben gesloten, de leverancier krijgt
geld als hij/zij internet security aanbiedt bij een pc, al dan niet
voorgeinstalleerd, omdat gebruikers na de drie maanden proefperiode
zich 9 van de 10 keer gedwongen zien/voelen, omdat ze nu eenmaal gewend
zijn geraakt aan het product, de 'update' aan te schaffen. Gewoon een
erg simpele verkooptruuk dus waar zowel leverancier als norton beter
van worden en voor de klant 'lijkt' het ook een mooie deal, aangezien
internet security in de winkel net iets duurder is dan een upgrade voor
een jaar. Goede marketingtruuk, waar U de dupe van wordt, helaas.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hierboven dus al vermeld: een goede marketingtruuk

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een patch/crack te vinden waarbij je de subscribtion date kunt verlengen. Alleen weet ik niet zeker of die bij 2004, bij 2003 verlegt die de subscribtione dat tot 2043. Zoek er eens na bij www.astalavista.com, maar let op het is wel illigaal om software te kraken of te patchen

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij veel PC's is inbegrepen dat er 3 maanden kosteloos updates kunnen worden gedownload. Of het een dure of goedkope computer is maakt meestal niet uit.
Die 40 euro verlenging is voor een jaar, en een volledige versie van Norton Internet Security een stukje meer! Als je dit programma wil blijven gebruiken, ligt de keuze voor de hand.

[EDIT: reclame maken voor eigen sites is niet toegestaan, red. Kassa]

ve
door verwijderd - Dec 16, 2004 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ligt er maar net aan waar je de pc koopt, bij het ene bedrijf staat er norton op,  het andere installeert panda of mcafee. Je bent natuurlijk niet verplicht norton te houden of te verlengen, je kunt ook een ander programma kopen, al zal dat dan wel duurder zijn. Ik kan maar niet begrijpen waarom mensen bereid zijn 1000 euro te betalen voor apparatuur en programma's en 40 euro voor de beveiliging te veel vinden.

Het ligt volgens mij hoofdzakelijk aan microsoft dat wij moeten blijven betalen, omdat ze niet in staat of niet bereid zijn veilige apparatuur en programma's te leveren. Eigenlijk zou deze security inclusief updates deel moeten uitmaken van de pc die je koopt, maar dan zou hij waarschijnlijk duurder zijn.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2004 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste Post was een goede oplossing, maar volgens mij werkt Norton deinstalleren ook.

De gratis anti virus etc is nl niet gekoppeld aan een datum, maar de
datum van installatie.  (omdat de compueter op 010102 of op 010104
gekocht kan zijn en het toch moet werken.)

Zo ben je niet illegaal bezig, en heb je toch waar voor je geld.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2004 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chong, dit is natuurlijk wel een handige methode, maar toch ben
je illegaal bezig, het tijdelijk gebruikersrecht wordt namelijk maar 1
keer verleend voor een bepertke periode van, in dit geval, drie
maanden. Het is alleen zo dat dit meerdere malen installeren (en dus
illegaal gebruiken) erg moeilijk te bewijzen is, kleine kans trouwens
dat norton iets doet, maar toch ben je dus illegaal ebzig.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2004 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi je kunt ook Trend Micro PC cillinder 2002 van een setup cd graaien 1 jaar update gratis.

zit ook een firewall op en anti spyware removal. (te activeren met realtime scan)

uninstallen die norton hap dus.

Hint: het progje is vaak terug te vinden op Asus cd's (Asus is mainboard fabrikant dus als jij er geen heb dan je buurman waarschijnlijk wel.)

Werkt prima en low on resources!Sneller werkende pc dus..

suc6.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2004 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het er mee eens dat het niet helemaal legaal is, maar dan moeten ze de software maar in orde maken.

Dat ze niet kunnen programmeren is niet mijn fout, toevallig ben ik
achter deze oplossing gekomen, ik wordt dus een jaar lang door hun niet
verweten dat ik moet betalen.

Het is een beetje grijs, geef ik toe.