Ma
door Maartje1943 Sep 12, 2016 om 09:24
Computers & telefonie

Office 365

Ik heb een 1 jarig abonnement dat eind november verloopt. Dat kost me € 69 per jaar.
Koop ik een pakket van € 149 ben ik voor altijd klaar.
Het meeste maak ik gebruik van gmail en m'n vrouw hotmail.
Als ik dit pakket koop kan ikdan gewoon deze mail adressen blijven gebruiken?
Ben 'n leek wat pc betreft,sorry
Graag een advies

1343 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2016 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

G mail en hotmail staan helemaal los van Office 365.

Ik weet natuurlijk niet wat u van dat Office gebruikt, maar er zijn diverse gratis mogelijkheden.

Anderen hier op dit forum kunnen u daar veel beter over informeren.

Cookies
door Cookies - Sep 12, 2016 om 09:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om even antwoord op je vraag te geven: Ja, die mailadressen kun je blijven gebruiken.

Je kan ook Libre Office proberen, is en blijft helemaal gratis. Als het niet bevalt, kun je altijd nog geld uitgeven aan het MS Officepakket. http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/libreoffice-kantoorpakket-writer-calc-impress-draw-math

Trouwens, het MS Officepakket van 149,- euro is de thuis-, studentenversie en bevat geen Outlook.

newmikey
door newmikey Sep 12, 2016 om 10:07
830 Antwoorden / 0 Vragen

LibreOffice is uiteraard uitstekend, ik zou het alleen niet van een downloadsite van derden (= mogelijk onveilig) downloaden maar gewoon bij de bron op https://nl.libreoffice.org/

Cookies
door Cookies Sep 12, 2016 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e is gratissoftwaresite niet onveilig (anders zou ik het niet neer zetten) en ten 2e gaat de link gewoon naar libreoffice.org

gsm
door gsm - Sep 12, 2016 om 12:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je van Office 365 het onderdeel Outlook gebruikt om te e-mailen, dan heb je met het pakket van €149,- waarschijnlijk een probleem.
In Office voor Thuisgebruik en Studenten (te koop voor €99,50 tot €157,24) ontbreekt het onderdeel Outlook namelijk.

Outlook is wel onderdeel van het duurdere Office voor thuisgebruik en zelfstandigen, maar daar betaal je ongeveer €200 of meer voor.

LibreOffice biedt hiervoor geen oplossing.
Wel kun je gratis Thunderbird, of het bij Windows 10 behorende Mail, gebruiken in plaats van Outlook.

costnix
door costnix - Sep 12, 2016 om 12:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf Office al jaren geleden de deur uit gedaan. Ik gebruikte eerst het gratis OpenOffice en ben later overgestapt op het ook gratis LibreOffice. Als mailclient gebruik ik sinds die tijd Mozilla Thunderbird. Ik ga niet meer ErgKleinZacht hun zakken spekken.

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2016 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De genoemde gratis Thunderbird (rode regel aanklikken): https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
U kunt ernaast de gratis Libre Office installeren om eventueel andere functies dan mailen te gebruiken.
Ik zou stoppen met MS Office.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2016 om 21:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Carola@ het officepakket voor studenten en docenten bevat WEL DEGELIJK outlook. Ik heb het zelf! (Zowel office 2010 nog voor drie apparaten en office 2013 2 licenties in gebruik. 2013 is helaas voor 1 apparaat.

De vraag: Gmail staat los van me office.
Microsoft heeft outlook ook ' vertaald' naar Outlook maar dat is niet de outlook
Versie als in morfine. Daar is die uitgebreider net als in office365.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2016 om 21:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Costnix: ms office is meer dan email.
Mg word,  Excel,  PowerPoint zijn o.a ook onderdeel! Zegt iemand die zelf wel Excel en ppt gebruikt en zelden word omdat wordperfect toch nog handzamer is.

Cookies
door Cookies Sep 12, 2016 om 21:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Costnix schrijft nergens dat MS Office alleen maar email is. (Bovendien zit Outlook helemaal niet in het Officepakket waar TS het over heeft.)

Cookies
door Cookies - Sep 12, 2016 om 21:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2016 om 22:18
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Carola: ik heb het over vooral ms office 2013 waar vraagsteller m.I. op doelt als vervanger voor 366.

Toegegeven (gsm@) office 2013 heeft mij als docent ca. € 25!!! gekost via onderwijsinstelling. In vrije verkoop ca. € 130.

Cookies
door Cookies Sep 12, 2016 om 22:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik denk dat TS het helemaal niet heeft over Office 2013. Waarom zou ze het nou net over die versie hebben? Bepaald niet logisch. En ik heb zelf nog ergens Office 2010 liggen, ook daar zit geen Outlook op. Jij hebt het over hele andere versies en brengt daardoor TS alleen maar in verwarring.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2016 om 22:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ps carola: lees koop ik een pakket voor 149 ben ik voor altijd klaar en dat is ms office inclusief. Ppt, Excel,  word, outlook voor studenten en docenten waarvan ik al gezegd twee licentie heb en benut.

Zij het (kraker voor gsm@) dat bij de licentie op laptop outlook 2013 niet werkt. Vraagt naar bosrand adresboek dat er nota bene als we product op geïnstalleerd staat. Outlook 2010 werkt probleemloos.
Op pc staan dezelfde programma's en werkt outlook 2013 wel correct.