zadinia
door zadinia Jun 14, 2008 om 17:33
Computers & telefonie

Office enterprise 2007 vanzelf installeren laten?

Ik was bezig een powerpoint bestand dat ik van iemand had gekregen uit te printen en wilde daarna mijn een van mijn mailprogramma's openen. (ik heb viastamail voor privémail, en outlookmail voor verenigingsmail). Als ik het icoon aanklik van de laatste, dan begint het office enterprise 2007 programma zich te installeren, en het duurde even voordat ik het in de gaten had (was alweer met iets anders bezig), maar mijn "interne paniekknop" ging op rood toen ik iets las over "office shared MUI Dutch".
Wie van de experts kan mij helpen? Kan ik dit programma zijn gang laten gaan? (ik zag via google geen rare dingen vermeld staan hierover) Ik kan dus nu niet mijn mailprogramma openen, zodra ik via het bureaubloadicoontje of via programma's het mailprogramma probeer te openen, start gelijk het installatieprogramma op.
Alvast bedankt voor de reacties, groetjes van Zadinia

686 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Jun 14, 2008 om 17:58
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik zie niet iets in dat het gevaar op kan leveren. Gewoon zijn gangetje laten gaan.

labswans

zadinia
door zadinia - Jun 14, 2008 om 22:04
77 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb het programma zijn gang laten gaan.
Helaas, ik krijg na de melding Set Up voltooid de melding

OLMAPI32.dll in een klein schermpje met daarboven FOUT. Als ik op OK druk dan krijg ik de melding outlook express werkt niet meer en u krijgt een melding als er een oplossing is gevonden. Als ik weer outlook benader, gaat weer die installer aan de gang. Weer opnieuw t/m set up voltooid doorlopen, weer dezelfde foutmelding.....HELP!!!!

(PS Ik ben ook niet een echte computerwizzkid, maar dat snappen jullie zeker al)

zadinia
door zadinia - Jun 15, 2008 om 00:13
77 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben er inmiddels achter dat ik zelf Office enterprise 2007 heb draaien (ja....ik ben ook dus vrouw en blond) maar ik doe erg mijn best om het op te lossen.....
Zou het helpen om de Office 2007 CD erin te doen en te proberen opnieuw outook te installeren, of haal ik me dan meer problemen op de hals?

Ik blijf er nu maar even af totdat ik van iemand van jullie een antwoord krijg.....
Groetjes van Zadinia

akkefiet
door akkefiet - Jun 15, 2008 om 13:54
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Na even gegoogeld te hebben blijkt dit probleem met OLMAPI32.DLL zich veel voor te doen.

De experts komen er nog niet echt uit maar mogelijk zou dit een oplossing kunnen zijn:

Start > Configuratiescherm > Software > Microsoft Office 2007 > Wijzigen > Repareren

zadinia
door zadinia - Jun 15, 2008 om 17:56
77 Antwoorden / 25 Vragen

Helaas, dit heeft niet geholpen. Alhoewel het meer dan 20 minuten heet geduurd, weer hetzelfde resultaat.....
Als ik opnieuw outlook installeer, ben ik dan al mijn mailtjes kwijt die er op staan?
Bedankt trouwens voor al je hulp zover!

akkefiet
door akkefiet - Jun 15, 2008 om 19:20
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Best kans dat dan de emails ook verloren gaan.
Het is waarschijnlijk een Microsoft probleem dus zou ik aanraden via Microsoft een oplossing proberen te vinden.
Zie http://support.microsoft.com/select/?target=assistance

zadinia
door zadinia - Jun 15, 2008 om 20:01
77 Antwoorden / 25 Vragen

HIJ DOET HET WEER!!

Wat heb ik gedaan; systeem teruggezet naar de dag voordat ik dat mailtje kreeg, toen weer geprobeerd, geen succes. Daarna weer dat van configuratiescherm etc. gedaan en nu doet hij het wel.
Ik ben erg blij, ik zag al weer een rekening langskomen van een of andere helpdesk of computerreparateur....

Nogmaals bedankt, groetjes van Zadinia

akkefiet
door akkefiet - Jun 15, 2008 om 20:02
1075 Antwoorden / 10 Vragen

MUI staat voor Multilingual User Interface
Dat wordt gebruikt door Windows om een toepassing voor verschillende talen bruikbaar te maken.
Ze maken één programma en koppelen daar een module met meerdere talen aan. In dit geval Dutch (Nederlands) voor de nederlandse gebruiker.
Inderdaad, niets aan de hand dus.