ba
door baloongra Aug 27, 2009 om 12:42
Computers & telefonie

Omgekatte auto gekocht HELP!!!

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb afgelopen week op dinsdag 18-08-2009 een auto gekocht via marktplaats. voordat ik de auto heb gekocht, heb ik alles gecheckt. Kentekenpapieren, kenteken nagetrokken via rdw site, en chassisnummer etc bekeken en gecheckt. Alles klopte. Ik heb de auto toen op dinsdag 18 aug 2009 overgeschreven en dit ging ook zonder problemen.

Echter de volgende dag vond ik een onderhoudsboekje in de auto, waarop een ander chassisnummer stond vermeld. Ik kreeg een brok in mijn keel en heb verder zelf wat onderzoek gedaan. Op een gegeven moment kreeg ik argwaan, en heb ik de auto voor een identificatiecontrole naar de RDW gebracht. Dit was de dag erna, dus op 19-08-2009. Van deze keuring wist ik niet, en na vele malen met de RDW gebeld te hebben, heb ik op een later tijdstip van een telefoniste gehoord van deze keuring.

Ik ben toen op 19-08-2009 naar de RDW in schiedam gegaan, en heb daar een keuring laten doen. Daaruit bleek inderdaad dat de auto welke ik heb gekocht gekloond is. Ik ben nu 13000 euro kwijt, en had de auto in goede trouw gekocht, hier heb ik alle bewijs en getuigen van, mijn collega's van werk 2 stuks zijn met mij meegeweest tijdens de koop. Zij hadden ook geen enkele argwaan. Nadat de auto op 19-08-2009 in beslag is genomen door de politie, hiervan werd ik op de hoogte gesteld door de RDW in schiedam middels een telefoontje, heb ik totaal niks meer vernomen noch van de politie en noch van de rdw. Ik heb ook al aangifte gedaan bij de politie van oplichting. Ik heb nu de politie en de rdw gebeld meerdere malen, om te vragen hoe het zit met mijn auto, en welke agent de zaak in behandeling heeft, en waar en door wie mijn auto is meegenomen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en weet nog steeds niet waar mijn auto staat, en wat ermee gaat gebeuren. A.U.B. kan iemand me helpen wat ik kan doen om mij gekochte auto terug te krijgen... heb er 13000 euro voor betaald..... HOPELIJK KUN JIJ ME HELPEN OF IEMAND ANDERS OP DEZE FORUM.

6460 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat ik me meen te herinneren uit uitzending hierover tijdje terug was dat je de auto Kwijt bent en daarmee ook je geld.

Auto gaat eventueel terug naar eigenaar of als er al uitgekeerd was door verzekering kon jij als koper hem weer Terugkopen van de verzekering die dan de eigenaar zou zijn.......

Zal even kijken of ik het terug kan vinden.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb van de rdw ook gehoord toen ik de auto daar afgaf, dat er een aantal mensen waren welke de auto wel toegekend hadden gekregen, echter moesten ze toen wel aantonen dat ze de auto in goede trouw hadden gekocht, en met bankafschriften . ik weet nu niet of dit geldt als je een auto bij een dealer heb gekocht, of bij een particulier. in mijn geval heb ik de auto bij een particulier gekocht. maar heb wel getuigen, namelijk 2 collega's en heb ook alle bewijzen van bankafschriften etc......

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou kunnen maar ik verwacht dat het dan koop bij dealer betreft en Niet voor particulier, want ze waarschuwen voor kloonauto bij koop via internet, als het dealer betreft is die wellicht ook opgelicht of niet koosjer maar dan heeft die een probleem en niet jij lijkt me in zo`n geval.

Particulier zal ook met de noorderzon vertrokken zijn.......

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......om te vragen hoe het zit met mijn auto.........

Het is niet jouw auto, maar van degene van wie hij gestolen is.

Ik vermoed dat je je geld en de aangekochte auto gewoon kwijt bent, zeker als je deze van een particulier hebt gekocht.

Keer op keer wordt er gewaarschuwd tegen deze praktijken en toch kopen op Marktplaats. Dure les voor je geweest.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag in dit geval om hulp. Ik weet dat het een dure les is, maar heb wel alles gecontroleerd wat ik kon, en heb collega getuigen meegenomen. heb alle bewijs dat ik hem in goed vertrouwen heb gekocht. Heb de auto ook nog eens zelf aangegeven bij de RDW en politie. Kon net zo goed doorrijden met de auto en kwamen ze er veel later pas achter!!! dus iemand die me echt hiermee kan helpen ?? of ben ik de auto echt kwijt... en kan ik nog iets doen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat er in dit geval weinig hulp te geven valt. En, zoals ik al schreef, vermoed dat je bij particuliere verkoop naar de auto kunt fluiten.

Zouden ze nl. de auto laten houden, gaat bij wijze van spreken iedereen een omgekatte auto kopen op MP. Dan is het eind zoek.

Bij koop van een omgekatte auto bij een dealer ligt dit duidelijk anders.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er geen mogelijkheid om het geld terug te krijgen? Je hebt het overgeschreven dus de bank moet een adres hebben...

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........Je hebt het overgeschreven dus de bank moet een adres hebben........

Ongetwijfeld contant betaald.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

is het niet mogelijk de staat aan te kaarten, want het is in mijn ogen een lek bij de overheid en de systemen dat dit zomaar kan. !!! is er geen slachtoffer platform waar we gezamelijk een zaak kunnen aanspannen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwacht niet dat ze `visitekaartjes ` achterlaten ;-)

ve
door verwijderd - Aug 27, 2009 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

is het niet mogelijk de staat aan te kaarten........

aan te klagen, bedoel je, neem ik aan. Persoonlijk ben ik een groot voorstander met je eigen verantwoordelijkheid nemen. JIJ hebt zelf een risico genomen, ook al had je 2 z.g. deskundige collega's bij je.

Vind het nogal slap om de verantwoordelijkheid af te schuiven op anderen, in dit geval de overheid.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je niet helpen met advies. Wel begrijp ik dat je geheel te
goeder trouw hebt gehandeld. Echt meer dan je hebt gedaan kan je gewoon
niet doen.  Ik vindt het flauw van die andere zure reargeerders zo te zitten
zeiken over verantwoording en pech gehad enzo.

Oke veel sterkte!

Martijn.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

 de manier van leveren en betalen zal wel al vreemd geweest zijn.de auto is vermoedelijk eigendom van een verzekerings maatschapij als deze wa casco verzekerd was.onderzoek moet voor de aankoop plaats vinden . koop altijd een auto na bv een dekra keuring. er zijn vele punten die verraden of het een katter is of niet. zoek even de vorige eigenaar op.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

is er geen mogelijkheid het geld terug te laten storten.

je zegt dat je het via de bank hebt overgemaakt.

dan moet dus ook de verkoper te achter halen zijn.

succes

ve
door verwijderd - Aug 29, 2009 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de auto helaas contact betaald, en de auto is 30 juli gestolen heb ik begrepen, en ik heb hem 18--8-2009 gekocht. de verkoper is met de noorderzon vertrokken, en niet meer vindbaar.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je geld kwijt of is er een oplossing geweest voor deze miskoop.
Groet Valerius