Al
door AlyHouwing Jan 11, 2020 om 21:10
Computers & telefonie

One+

Koop geen one +   !!

prachtige telefoon maar .....

In oktober 2018 gekocht, one + 6.

Dik € 500,-.     Na lang sparen.

In december 2018 (na 2 maanden!) valt 4 G uit. opgestuurd: Waterschade zegt one + . Dus geen garantie. Kost maar €320,-, die reparatie.

De telefoon is nooit met water in aanraking geweest. En hij zou spatwaterproof moeten zijn, dus dan klopt het ook van die kant niet, dan zou het juist garantie moeten zijn, want de spatwaterproof voldoet niet.

Opgestuurd, telefoon spoorloos. Na een tijdje komt hij weer boven water. One plus doet niets, geen excuses, geen welwillendheid, geen garantie. Geen overleg mogelijk, telefonisch onbereikbaar, via de mail keihard: geen garantie.

Teruggekregen, later nog een keer opgestuurd, weer niks. Ze sturen hem zomaar terug, zonder berichtje, per toeval krijgen we een afleverberichtje  in handen dat hij ergens (maar waar??) was afgeleverd. Was bijna helemaal verdwenen.

En al die tijd: geen service, geen welwillendheid, niet meedenken,  geen garantie.  Helemaal niks.
Bij One+ vinden ze het kennelijk niet erg dat hun telefoons het na 2 maanden al niet meer doen.

2628 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2020 om 21:22
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk even naar deze en m.i. heeft u weinig kans. Waarom daar gekocht? https://www.nu.nl/reviews/4803390/review-oneplus-5-topsmartphone-met-korte-adem.html maar dan positief gedacht kan dit een optie zijn: https://forums.oneplus.com/  terwijl hoe dan ook de wetgeving m.b.t consumentenaankoopbescherming van toepassing is en zie dus: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product maar helaas is ercht hebbnen op iets vaak iets anders dan het ook krijgen. Bij o.a. www.consuwijzer.nl en/of de consumentenbond kunt u voorbeeldklacht brieven ophalen.

P.s dank voor uw melding, ik zal er nooit kopen.  Ps 2. Het aangeven van waterschade is een overbekende smoes!

tdmduc
door tdmduc - Jan 11, 2020 om 21:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

€ 500 is niet veel voor een startup company smartphone.

Mijn Samsung Galaxy Note 9 was 1200 euro in 2018..

Ik had er eentje van het eerste uur toen ze net waren begonnen als bedrijf, de One Plus One. Het glas van het scherm was al gauw gebroken en gelukkig kon ik het laten fixen voor 175 in DenHaag bij TouchFix. Maar even daarna weer spontaan een barst. Toen ben ik maar weer teruggegaan naar Samsungetjes.

Ik ben nog wel steeds lid van het levendige forum van One Plus, misschien dat je daar even een kijkje moet nemen voor advies.

forum/community

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2020 om 01:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan kunt u maar beter een telefoon kopen van een merk en model dat zich al bewezen heeft en van een bedrijf dat zich ook bewezen heeft. Ook is het niet altijd verstandig om een nieuw model te kopen, dan is het eerdere model doorgaans een stuk goedkoper en weet u of het een goed model is. Voor het door u genoemde bedrag of lager had u iets goeds kunnen kopen bij een goed bedrijf.
Kijk bijv eens hier:
https://www.belsimpel.nl/telefoon

reempie
door reempie - Jan 12, 2020 om 08:37
8 Antwoorden / Vragen

Erg vervelend om zo van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Zelf ben ik al 6 jaar een tevreden One Plus gebruiker en nooit echt problemen gehad met de telefoon. Zit er inmiddels al en servicepunt in Nederland waar je misschien terecht kunt? Ipv online?

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2020 om 10:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er is een One Plus Community, heeft u daar al eens gekeken (en dit voorgelegd)?