nu
door nuvervara Jan 9, 2014 om 10:57
Computers & telefonie

Onerdeel toevoegen in reeds geïnstalleerd Live Essentials

Medion Win8 computers worden afgeleverd met o.m. Photo Gallery middels voor geïnstalleerd Live Essentials. Ik wil nu Live Mail toevoegen. Maar Hoe? Moet ik L.E eerst m.b.v. WLARP.EXE live-essentials de-installeren en dan Live Essentials opnieuw installeren en daarna de gewenste onderdelen opnieuw aanvinken?

1025 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 11:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nuvervara,

Lees een handleiding hier.

Suc6

nu
door nuvervara - Jan 9, 2014 om 11:43
43 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas Edrick3. Dat heb ik al geprobeerd. Bij stap1 L E downloaden krijg ik de melding: Live Essentials is al geinstalleerd. Met verkenner naar C:\program files\windows live\installer\wlarp.exe krijg ik alleen de mogelijkheid om één of meer geinstalleerde onderdelen te verwijderen. Met WLsettings.exe kan ik me bij facebook of linkedin aanmelden en met wlstartup.exe is alleen live Essentials te herstellen. Live Essentials verwijderen via Programma's en onderdelen levert ook geen soulaas. Er blijven o m in het register veel sporen achter waardoor bij het opnieuw installeren van LE de melding weer verschijnt dat LE al geïnstalleerd is.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 12:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nuvervara,

...... Er blijven o m in het register veel sporen achter waardoor bij het opnieuw installeren van LE de melding weer verschijnt dat LE al geïnstalleerd is.....
Kijk dan eens of je het kunt verwijderen met Revo uninstaller. (Klik onder Freeware).
Na opstarten L.E. aanklikken en kiezen voor de-installeren (knop bovenin).
Dan kiezen voor Optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je even op + klikken om een sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.
Daarna L.E. opnieuw installeren.

Suc6

nu
door nuvervara - Jan 9, 2014 om 13:27
43 Antwoorden / 24 Vragen

Edrick3, Helaas revo-uninstaller ziet LE niet meer;die was immers via Programma's en Onderdelen verwijderd. Zal nog eens een goede regcleaner proberen. Overigens op een andere Win8 computer ging het inmiddels simpel door bij "Alle Apps" de via LE voor geinstalleerde apps stuk voor stuk te verwijderen via rechtermuis knop en daarna links te klikken op "installatie ongedaan maken"
Daar kon ik LE wel opnieuw downloaden en de gewenste vinkjes plaatsen.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat Micro Soft geen goede uninstaller meelevert!
Bedankt voor het mee denken.Ik kom er wel uit.

gsm
door gsm - Jan 9, 2014 om 14:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verwijder eerst alle Live onderdelen:
Met het vergrootglas in de Charm (de kolom die rechts in het beeld verschijnt) zoeken naar:

Messenger, Mail, Photo Gallery, Movie Maker, Writer, Sync en Family Safety

Verwijder (klik) deze allemaal.

Probeer nadat alles verwijderd is en na een herstart van de PC om Windows Live Mail te installeren.

Als dat nog niet lukt:
Windows Installer CleanUp (klik).

Verwijder eventuele installatieresten met het Windows Installer CleanUp programma.

nu
door nuvervara - Jan 9, 2014 om 15:31
43 Antwoorden / 24 Vragen

Gsm "..Verwijder eerst alle Live onderdelen:
Met het vergrootglas in de Charm (de kolom die rechts in het beeld verschijnt) zoeken naar:
Messenger, Mail, Photo Gallery, Movie Maker, Writer, Sync en Family Safety""
Dat is op een andere manier hetzelfde als wat ik in mijn vorige post heb vermeld en op de andere Win8 computer heb gedaan en dat lukte zoals je kunt lezen inderdaad.
Bij de eerste comp het register opgeschoond en toen lukte het wel om L.E opnieuw te installeren
Bedankt allemaal.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nivervara,

.....Bij de eerste comp het register opgeschoond en toen lukte het wel om L.E opnieuw te installeren.....
Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.