ja
door jans9187 Jan 5, 2005 om 18:30
Computers & telefonie

Ongevraagd inbellen op betaalde site's

Ls. We hebben laatst een telefoonrekening gekregen van UPC met 45 euro extra kosten voor het inbellen op 090x service nummersen wel 16 keer. Ik heb 1x gemerkt dat op het moment dat we online waren de computer opnieuw inbelde en er ongevraagd een porno site werd geopend. Vanaf dat moment ben ik ook continue bezig om de ongevraagde startpagina die zich op de C schijf heeft genesteld onder de naam EnterOne/Portal/portalhtlm, te verwijderen. Eigenlijk is het gewoon diefstal en is hier ook iets tegen te beginnen want het is gewoon 100 piek die van je gestolen zijn?

Vriendelijke groeten,

Geer Janssens.

1069 9 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 5, 2005 om 18:50
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo geer janssens,

kijk eens op de volgende site hier kan je een klacht indienen

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jan 5, 2005 om 18:55
763 Antwoorden / 1 Vragen

sorry maar er gaat iets mis, kijk op de volgende site:

http://www.stichtingoci.nl/

Over de boosdoener enterone zijn al meer vragen gesteld mocht je deze nog niet of niet helemaal verwijderd hebben gebruik dan even de zoekfunctie achter het logo type hier enterone en klik op zoek of kijk dan eens bij de reacties onder deze vraag:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=616&qid=44769

succes en groet tuinfreak

eltjored
door eltjored - Jan 5, 2005 om 19:29
35 Antwoorden / 3 Vragen

Om te voorkomen dat dit weer gebeurt zou je beter het kleine maar uiterst effectieve programma dialerdetect moeten instaleren. Je vind het via de site www.datingbedrog.nl Dit programma laat het niet toe dat er een ander inbelnummer wordt gekozen, tenzij je er zelf uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Het is nederlandstalig, freeware, dus gratis en voor niets en bespaart je heel veel narigheid
<SCRIPT language=javascript>postamble();

btalman
door btalman - Jan 5, 2005 om 20:52
280 Antwoorden / 0 Vragen

Zogenaamde spyaware detectie programmatuur is ook erg geschikt om dit
soort problemen te voorkomen. Download bijvoorbeeld adaware eens van
www.lavasoft.de update het 'reference file' start het scannen en
verbaas U over hoeveel rotzooi ongemerkt op Uw pc wordt geinstalleerd.
Na het scannen, paar minuten, alle gevonden objecten selecteren, op
next drukken en weg met die bende. Dit programma verwidjert ook een
flink aantal dialers.

Bram

vr1944
door vr1944 - Jan 9, 2005 om 11:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

schakel je faxmodem uit .start>config>system>apparaatbeheer.Met je je rechter muisknop op de fax klikken op eigenschappen.uitschakelen.Inschakelen als je wil faxen.Je kan je fax modem ook niet doorverbinden met je telefoon en hem met apparte draad met stekker gebruiken

Johan

le
door lekkereten - Jan 9, 2005 om 15:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Het probleem wat u beschrijft komt veel voor bij UPC alleen deze geven nog steeds het antwoord dat u het zelf doet. Ik ben hierover al 7 maanden aan het vechten met UPC.Zoals u al aangeeft is het inderdaad diefstal maar ze doen er niets aan .Het verwijderen van die site is een probleem want telkens komt deze terug.Nog erger is als ik mijn computer heb uitgezet en ik heb de stekker niet uit het stopcontact gehaald dan gaat de site zelf bellen.Nu trek ik de stekker van de telefoon eruit en de stekker uit het stopcontact.Als ik meer weet over dit probleem zet ik het op deze site

Vriendelijke groeten

 Jack uit Helmond

ja
door jans9187 - Jan 9, 2005 om 15:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Jack.

ik heb inmiddels Dialer detect geninstalleert via de site www.datingbedrog.nl dit is freeware. Tevens heb ik Switch verwijdert in het confuguratie scherm > Software. En ik heb ccleaner via www.ccleaner.com geinstalleert dit is ook freeware en ruimt de boel eens goed op. En ik heb een gratis anti virus "C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgw.exe" geinstalleert. En tot nu toe blijft alle troep weg.

Succes ermee.

ro
door robert52 - Jan 12, 2005 om 09:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste lekkereten;

je kan natuurlijk upc overal de schuld van geven, maar als je internet via telefoonmodem, dan bel je zelf in en heeft upc hier niets mee te maken. inbelnummer is eigen verantwoordelijkheid. iedereen veschuilt zich tegenwoordig maar achter bedrijven, om die de schuld te geven. neem gewoon zelf de schuld eens op je schouders. een nieuw inbel nummer onstaat door a; een sexsitebezoeken of b; een site bezoeken die gesponsert word door een sexsite of c; een gratis programmatje met sponsering van sexsite. dus niet omdat upc iets installeerd. pc gewoon goed beveiligen zoals in de andere antwoorden al beschreven staat.

ls
door lsunter - Sep 7, 2005 om 13:41
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt voorkomen dat uw PC ongewenst gaat bellen naar dure 09xx nummers
of naar dure buitenlandse nummers, installeer dan een antidialer
programma bijvoorbeeld DialerAlert (www.dialeralert.nl). U kunt dan
weer gewoon naar nummers bellen met de telefoon, maar voorkomt
ongewenst bellen met de modem van de PC.

Klachten over misbruik van informatienummers kunt u kwijt bij Stichting OCI (www.stichtingOCI.nl)

Wanneer u klachten heeft over internationaal bellen moeten eerst met uw
leverancier (vaak KPN) de rekening betwisten. Komt u er niet uit dan
kunt (daarna pas!) terecht bij de geschillencomissie http://www.sgc.nl

Aangesloten leden te vinden op http://www.sgc.nl/registranten.asp?commissie=3&cat=5&vraag=1