mr
door mremmerswaal Nov 18, 2010 om 17:30
Computers & telefonie

Ongevraagd wijziging internet/ slim bellen abonnement door KPN

Heb jaren bij KPN 'n 500 Slim bellen abonnement van 22,50 per maand met 500 min. gratis bellen met alleen 'n start tarief van 0,05 per gesprek en Internetverbinding van 128 KB/s, waar ik zeer tevreden mee ben en geen behoefte heb aan verandering.

Kreeg vandaag 'n brief van KPN dat zij met dit abonnement stoppen en mijn abonnemet gaan wijzigen in InternetPlusbellen Basis voor 20,- p.mnd. voor 1 jaar en daarna 35,- p.mnd. moet gaan betalen.
Bellen overdag gaat mij nu kosten: 0,10 start kosten per gesprek.met beltarief van 0,04 p.min.

Hierdoor word ik voor veel hogere kosten geplaatst !!
Kunnen zij mij hiertoe dwingen ?!

3490 20 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Nov 18, 2010 om 17:33
827 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, U mag vanwege abonnementswijziging opzeggen, maar U zal toch een vorm van abonnement moeten kiezen.
Wellicht overstappen.

mr
door mremmerswaal - Nov 18, 2010 om 17:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wil mijn huidige abonnement 500 Slim bellen kunnen blijven handhaven.
Ik heb geen behoefte aan 'n ander abonnement !

stacey
door stacey - Nov 18, 2010 om 18:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mremmerswaal schreef op donderdag 18 nov 2010, 17:41]Wil mijn huidige abonnement 500 Slim bellen kunnen blijven handhaven.
Ik heb geen behoefte aan 'n ander abonnement !

Ja ik wil ook graag nog in guldens betalen............

Je hebt niet zoveel te willen, als iets ophoud te bestaan dan gaat het over......

stacey
door stacey - Nov 18, 2010 om 21:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ga maar ff bij KPN Rode Duimen drukken...................
wij hebben de veranderingen ook niet verzonnen.

Dingen veranderen nu eenmaal wel eens, like it or not.

That`s life, get used to it ![/b

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2010 om 22:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb hierover al eens eerder bericht gegeven.

Het punt is dat KPN zeer veel verschillende abo's heeft, en dit terugbrengt naar een aantal abo's.

één van de belangrijkste reden:

Uw internetsnelheid gaat van maximaal 128 Kb/s naar maximaal 8 Mb/s

Meer info:
http://www.kpn.com/prive/pakketten/al-kpn-internet-klant/slim-bellen.htm#

Laten we wel wezen: met 128 Kb/s internetten kan echt niet meer.
128 Kb/s is 2 keer sneller als de 56Kb/s van internet via de telefoonlijn.

Even een e-mailtje binnenhalen met een foto: 30 minuten.
Een website bekijken met flash en dergelijke: 10 minuten laadtijd.

Dat zijn snelheden uit de stenen tijdperk.

Ik kan heel goed begrijpen waarom dat KPN die oude abonnement uit de stenen tijdperk opdoekt.

Je hoeft er niet mee eens te zijn, maar kom op zeg! We zitten niet meer in de stenen tijdperk.

Windows updaten? Vergeet het maar. Duurt wel 5 uur, voordat de updates zijn gedownload.
Windows opnieuw installeren en updaten? Onbegonnen werk. Niet te doen.

mr
door mremmerswaal - Nov 18, 2010 om 23:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

'n beetje overdreven wat betreft de opmerking over de traagheid van downloaden
Bovendien ben ik geen computer fan die de hele dag achter de PC zit en voortdurend zit de downloaden.
Voor mijn gebruik heb ik geen hogere Internet snelheid nodig.

ikbenik
door ikbenik - Nov 19, 2010 om 00:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mremmerswaal schreef op donderdag 18 nov 2010, 23:51]'n beetje overdreven wat betreft de opmerking over de traagheid van downloaden

Helemaal niet! ;-)

Ik heb als professional bij een klant gewerkt die ook zo'n trage verbinding had.
Ik moest diverse zaken updaten, nieuwe virus scanner installeren.
Ik heb de computer afgekoppeld en naar de werkplaats gebracht, omdat de internet verbinding veel te traag was.

Ga maar eens een bestandje van 30 MB op zo'n trage verbinding downloaden. Duurt toch snel zo'n 9 uur.

Stel eens voor dat je op je computer Windows gaat updaten en Service Pack 3 moet gaan downloaden.
Dat bestand is 313,157 kB groot.
Dan duurt het downloaden:
2 dagen, 8 uur en 15 minuten.

NatureTravel
door NatureTravel - Nov 19, 2010 om 12:55
646 Antwoorden / 8 Vragen

Een bedrijf mag haar leveringsvoorwaarden (en dus ook de prijzen) aanpassen wanneer zij dat willen. Zij zijn wel verplicht om de overeengekomen contractperiode na te leven. Heeft u stilzwijgend verlengd, dan gelden andere regels.

U kunt de overeenkomst dus ontbinden als u dat wilt. Wijziging in de leveringsvoorwaarden is een rechtsgeldige reden om de overeenkomst te beëindigen.

U doet er verstandig aan eens goed uit te rekenen wat voor u voordeliger is, het nieuwe abonnement of een abonnement bij een concurrent, bijvoorbeeld Tele2 of XS4All (De laatste is ongetwijfeld duurder). De grote vraag is namelijk: hoeveel minuten belt u daadwerkelijk en wat is dan voordeliger.

128 Kb/s abonnementen zijn verouderd, dankzij het feit dat vrijwel iedereen sneller internet wil(de). Mensen die weinig of geen behoefte aan hebben, zijn hier helaas de dupe van.

Het is voor u dus zaak om te kijken wat uw daadwerkelijke kosten momenteel zijn, en die om te rekenen naar de tarieven van andere aanbieders. U kunt dan de voor u voordeligste keuze maken.

de
door deenv - Nov 19, 2010 om 13:04
10 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is de nieuwste truc van de telecombedrijven. UPC doet hetzelfde. Vorig jaar gaf UPC mijn digitale tv abonnement een andere naam en plakte daar een prijskaartje op dat 30% hoger was. Nu, half november 2010, kreeg ik ook bericht dat UPC het telefoonabonnement een andere naam geeft. En wat denk je? Natuurlijk hoort ook hier een hoger tarief bij.

vr1944
door vr1944 - Nov 19, 2010 om 16:20
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ ikbenik
Wat een onzin verhaal ,volgens mij is het tijdperk van het inbellen via een analoge telefoonlijn allang verleden tijd en het gaat hier om een mobiele telefoon waar zo nu en dan mee ge-internet wordt en zeker geen 300 mb gedownload word

=ikbenik schreef op vrijdag 19 nov 2010, 00:26:
=mremmerswaal schreef op donderdag 18 nov 2010, 23:51: 'n beetje =.
Dat bestand is 313,157 kB groot.
Dan duurt het downloaden:
2 dagen, 8 uur en 15 minuten.

=ikbenik schreef op vrijdag 19 nov 2010, 00:26
=mremmerswaal schreef op donderdag 18 nov 2010, 23:51: 'n beetje overdreven wat betreft de opmerking over de traagheid van downloaden

Helemaal niet! ;-)

Ik heb als professional bij een klant gewerkt die ook zo'n trage verbinding had.
Ik moest : zaken updaten, nieuwe virus scanner installeren.
Ik heb de computer afgekoppeld en naar de werkplaats gebracht, omdat de internet verbinding veel te traag was.

Ga maar eens een bestandje van 30 MB op zo'n trage verbinding downloaden. Duurt toch snel zo'n 9 uur.

Stel eens voor dat je op je computer Windows gaat updaten en Service Pack 3 moet gaan downloaden.
Dat bestand is 313,157 kB groot.
Dan duurt het downloaden:
2 dagen, 8 uur en 15 minuten.

birdies
door birdies - Nov 19, 2010 om 17:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....en het gaat hier om een mobiele telefoon waar zo nu en dan mee ge-internet wordt .....

Niet dus!

vr1944
door vr1944 - Nov 19, 2010 om 18:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt birdies ,ik wist niet dat een dergelijk abo nog bestond.Wel een duur abonnement dus als je weet dat je voor 30 euro een compleet internet hebt met bellen en voor 10 euro meer onbeperkt kunt bellen.Sorry Ikbenik foutje mijnerzijd

=birdies schreef op vrijdag 19 nov 2010, 17:14: .....en het gaat hier om een mobiele telefoon waar zo nu en dan mee ge-internet wordt .....

Niet dus!

ikbenik
door ikbenik - Nov 19, 2010 om 18:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Even terugkomend op mijn bericht:

[quote]Ga maar eens een bestandje van 30 MB op zo'n trage verbinding downloaden. Duurt toch snel zo'n 9 uur.

Stel eens voor dat je op je computer Windows gaat updaten en Service Pack 3 moet gaan downloaden.
Dat bestand is 313,157 kB groot.
Dan duurt het downloaden:
2 dagen, 8 uur en 15 minuten.

Is het bovenstaande overdreven?

Zeker niet.

Kijk, Windows moet geupdate worden (logisch), de virus scanner moet geupdate worden. Enz, enz.

Het verschil met vroeger (met die trage telefoon verbinding) waren de grootte van de bestanden klein.
Nu zijn de bestanden groot, en het updaten van Windows is vaak al gauw 70MB.

Het probleem van de mensen die zeer trage internet verbindingen hebben, is dat zij Windows nooit updaten (zeer dom.)
Geen anti virus programma erop, of ééntje uit de stenen tijdperk (2004), kan echt niet.

Wat ik omschrijf is totaal niets overdreven, het is de realiteit.
Welke sommige mensen niet onder ogen durven te zien.
Vandaar ook die rode duimen.

Als je een rode duim geeft, zeg het dan dat je een rode duim gegeven hebt, en waarom dat je een rode duim gegeven hebt.

Ik ga hier echt niet datgene vertellen wat mensen graag willen horen, ik vertel gewoon de realiteit.

ikbenik
door ikbenik - Nov 19, 2010 om 18:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 19 nov 2010, 18:41Sorry Ikbenik foutje mijnerzijds

Geaccepteerd! :-)

edwardus
door edwardus - Nov 19, 2010 om 19:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag of dit mag is al correct beantwoord: ja dat mag.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, dan mag je per direct en kosteloos opzeggen. Je mag ook blijven, maar dan verandert het abonnement dus.

Toch vind ik dat ik het niet slecht doe met een "tot" 20Mb abonnement voor pak 'm beet €20 in de maand, het kán nog goedkoper, maar dat hoeft voor mij niet. Bellen doe ik voor in totaal ca. €35 per jaar en dan wel schier onbeperkt. Via VoipBuster + BudgetPhone en het werkt uitstekend. Volgens mij is dat een flink stuk goedkoper dan wat je nu hebt met dat slim-pakket en een enorm stuk sneller ook nog. Ga 's beter oriënteren.

mi
door midas - Nov 19, 2010 om 20:29
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mremmerswaal schreef op donderdag 18 nov 2010, 17:41]Wil mijn huidige abonnement 500 Slim bellen kunnen blijven handhaven.
Ik heb geen behoefte aan 'n ander abonnement !

Dit doet me een beetje denken aan dat kale ventje in een rolstoel bij Little Britain.

fo
door foutetaal - Nov 20, 2010 om 22:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ook het overwegen waard:
Bij een combinatie-abonnement zoals Internet+Bellen van KPN loopt ook de vaste telefoonlijn via het modem. Bij stroomuitval werkt de vaste telefoonlijn dus niet. Ook eventuele automatische alarmering via de telefoonlijn functioneert dan dus niet.

Bij stroomuitval maak ik voor mail en internet nog altijd dankbaar gebruik van die "antieke" 58K-inbelverbinding.

ikbenik
door ikbenik - Nov 20, 2010 om 22:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=foutetaal schreef op zaterdag 20 nov 2010, 22:05]
Bij een combinatie-abonnement zoals Internet+Bellen van KPN loopt ook de vaste telefoonlijn via het modem.

Je hebt het mis.

Bij internet plus bellen wordt er gebruik gemaakt van VOIP telefonie, dus bellen via internet.
Daarbij wordt de vaste telefoonlijn niet gebruikt.

invalide
door invalide - Nov 20, 2010 om 23:19
787 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas mag dit.

U mag nu kiezen, hun aanbod omdat Slim bellen stopt of elders een aanbieding nemen dus snel even rond kijken waar je goedkoper online en telefoon kunt krijgen.

Jammer want dit product was leuk maar sinds enkele jaren nemen ze al geen nieuwe klanten meer aan en ook Slim 1000 gaat eruit!

ja
door jan258 - Nov 21, 2010 om 10:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Had zelf ook slimbellen en ben ook overgezet naar internetplusbellen. Ze zeggen dat het abonnement 20 euro in de maand gaat kosten, maar schrijven wel 27,50 euro af. Controleer de rekening dus goed.
Ben al een tijd email's aan het sturen naar kpn, maar het dringt daar niet door.

Het interesseert ze blijkbaar niets dat je klachten hebt.