mo
door mosamaart Oct 6, 2009 om 14:32
Computers & telefonie

Ongewenste post op mijn huisadres

Hoi,

Ik heb een raar probleem, ik krijg de afgelopen tijd steeds post op mijn huisadres, waar ik niet om heb gevraagd. Mijn adres en naam kloppen wel maar zover ik weet heb ik me nooit ergens voor aangemeld. De eerste keer was het een lingeriesetje met een rekening erbij (die ik niet ga betalen natuurlijk). En vandaag was het een pornoblaadje met een dvd erbij, van een ander bedrijf. Ik heb de betreffende bedrijven al proberen te bellen, maar dat lukt totaal niet. Hoe komen deze mensen aan mijn naam en adres en geboortejaar(datum klopt niet)? En belangrijker nog hoe kom ik hier vanaf?

Mvg, Maartje

7453 15 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 6, 2009 om 14:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Alle terugsturen met de mededeling: geadresseerde onbekend op dit adres. S.v.p. dat adres verwijderen uit uw bestand.

Kennelijk heeft iemand u een geintje geflikt.

Vladja

mo
door mosamaart - Oct 6, 2009 om 14:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het terug stuur, moet ik dan ook verzendkosten betalen?

poltol
door poltol - Oct 6, 2009 om 15:03
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Maartje,

Gewoon uw eigen adres doorstrepen met een dikke stift. Vervolgens of retour afzender [als die er duidelijk opstaat] erop zetten of eigenhandig het adres opschrijven. Dan gewoon in de TNT bus gooien. Komt vanzelf terecht en het kost u niets.

Vr.gr. poltol [die deze werkwijze altijd bij ongevraagde post toepast]

brynnar
door brynnar - Oct 7, 2009 om 09:10
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Maartje,

Bovenstaande oplossingen werken per zending en zijn symptoombestrijding. Indien u werkelijk ook in de toekomst verschoond wenst te blijven van dvd's, boekjes en lingerie, dan zou ik toch eens contact opnemen met deze firma en uw verhaal voorleggen aan hen.

Mvgr - B

pierre60
door pierre60 - Oct 7, 2009 om 13:10
132 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak krijg je reclame in de bus waar je iets mee kunt bestellen en waar je je naam in moet vullen. Als je iemand wilt pesten dan kan je gewoon zijn naam en adres invullen en wat bestellen. Zo krijg je dan ongewenst iets toe gestuurd. Het beste kan je het pakje naar het postkantoor brengen en laat het, zonder kosten, terug sturen en zeg desnoods erbij dat je dit niet besteld hebt. Doe er wel een briefje bij dat jij niets hebt besteld en dat je ook niets wenst te bestellen. Misschien krijg je een excuus brief en daar blijft het dan ook bij. Het is dus gewoon pesterij van iemand anders.

rv
door rvdteems - Oct 7, 2009 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is mij dat ook een keer overkomen. Ik heb de bedrijven teruggeschreven dat ik nooit iets heb besteld, ik niet bereid was te betalen en geen kosten wenste te maken om het terug te sturen. Indien zij dit wensten konden zij het bij mij op komen halen na het maken van een afspraak. Nooit meer iets van de bedrijven gehoord.

Het is vervelend, maar soms gaat reclame erg ver.

ma
door marijke3_1 - Oct 7, 2009 om 14:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niet vergeten om ook de oranje streepjescode rechtsonderaan de envelop door te strepen, want die wordt door de computer gelezen en dan komt het pakje linea recta weer door je bus vallen.

tucker
door tucker - Oct 7, 2009 om 14:14
136 Antwoorden / 10 Vragen

Een hele poos geleden had ik ook iets dergelijks, ineens kwamen er pakjes van postorderbedrijven met pikante inhoud en allerlei cursusmateriaal. Het viel "heel toevallig" samen met een ruzie met een buurvrouw, dus het kwartje viel bij mij al snel. Gewoon de betreffende bedrijven bellen met het verzoek u niets meer te sturen en de pakjes gratis retour afzender sturen. Het houdt vanzelf weer op. Succes ermee!

mo
door mosamaart - Oct 7, 2009 om 22:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik heb maar besloten het ongefrankeerd terug te sturen, met de boodschap dat ik de betreffende goederen in elk geval niet besteld heb.

Ik kreeg vandaag overigens een breisetje. Ben benieuwd wat ik morgen weer in mijn brievenbus vind. Vervelend is het wel. En best eng. Vooral ook omdat ik geen idee heb wie hier achter kan zitten en waarom? En wanneer het weer ophoudt. Ik heb dus deze week elke dag een pakketje gehad..

Mvg,

Maartje

ka
door katja54 - Oct 7, 2009 om 23:17
54 Antwoorden / 8 Vragen

Dag Maartje.

Er is iemand die denkt een leuk geintje met je uit te halen.

De pakketjes NIET zo maar in de brievenbus gooien met retour afzender er op.

Als het pakje niet aankomt moet je toch de inhoud betalen want je hebt geen bewijs dat je het teruggestuurd hebt. Je moet het pakketje open maken en kijken of er een adres in staat met een antwoord nummer, dat adres moet je gebruiken om het terug te sturen.

In het pakketje doe je een brief dat je niets meer wilt ontvangen en je brengt het pakketje naar het postkantoor.

Vraag om een bewijsje van verzending en bewaar dit goed, omdat je een antwoordnummer gebruikt kost het je niets.

Als ze dan achteraf met een rekening komen kan je bewijzen dat je het terug gestuurd hebt.

Veel succes er mee......Katja

mo
door mosamaart - Oct 7, 2009 om 23:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Katja,

In de pakketjes zitten geen antwoordnummers... Nu weet ik niet meer zo goed wat te doen? Ze hebben geen bewijs dat ik heb teruggestuurd maar toch ook niet dat ik het uberhaupt ooit ontvangen heb?

Mvg,

Maartje

op
door oplossing - Oct 7, 2009 om 23:37
119 Antwoorden / 1 Vragen

@mosamaart........... PRECIES hetzelfde is mij overkomen, abonnementen van AD, lingerie uit zwitserland, videobanden van Laurel en Hardy enz enz. ook ik heb de diverse bedrijven geprobeerd te benaderen en een paar met succes, Het AD heeft mij een copie van de aanveraagkaart gestuurd en daar stond een valse handtekening op en ook verkeerde geboortedatum/jaar, de videobanden mocht ik houden, en De ordinaire lingerie heb ik zonder te openen direct retour gezonden (retour afzender-adres onbekend) daarna is het een half jaar stil geweest en toen begon de ellende weer,Na lang speurwerk ben ik er achter gekomen dat mijn voormalige buurman deze geintjes uit heeft gehaald en ik ben met alle bewijzen aangifte gaan doen bij de Politie. Die gestoorde buurman is hierop aangesproken en ik heb nooit meer last gehad.

Wat ik dus probeer te zeggen, blijf zoeken in je eigen omgeving er moet iemand zijn die jou een hak wil zetten, probeer toch de bedrijven te benaderen en ook bewijzen binnen te halen, vraag copieën op en ga ermaa naar de Politie. En als je slim bent maak dit min of meer bekend in je omgeving dat je aangifte gaat doen en weet wie dit is geweest, als diegene er lucht van krijgt is het spel snel over. Laat je niet kisten, word ook niet nerveus maar zodra je iets ontvangt direct bellen naar het bedrijf en vragen hoe deze bestelling heeft plaats gevonden. Als er een pakje wordt bezorgd vraag aan de postbode van wie het afkomstig is maar het pakje niet accepteren, de postbode mag het weer retour zenden, bel dan wel direct dat bedrijf, zoek het tel.nummer op de site Vraag Alex .nl

Succes ermee. Gr Oplossing

wi
door wimpie1959 - Oct 8, 2009 om 20:44
12 Antwoorden / 15 Vragen

stuur het artikel dat je ongewenst krijg altijd terug via het postkantoor,zo dat je een bewijs heb van retour zending.maak het pakje niet open om te kijken naar de afzender,is die niet bekend stuur het dan naar onbestelbare stukken postcode 2500-na Den Haag. ik kan het weten ben postbode en kom het zelf tegen tijdens mijn werk.

zorg altijd dat je een bewijs krijgt van retourzending ander ga je helemaal nat als de afz. zegt dat hij de artikel niet retoer gekregen heeft maak desnoot een foto van het artikel.niet open maken

                    veel geluk en groeten van wimpie1959

kr
door kroon_1 - Oct 9, 2009 om 09:49
13 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft nooit iets te betalen wat je niet besteld hebt.

Het is zelfs zo, dat je het gewoon nag houden zonder te betalen.

Daar kunnen ze niks aan doen.

Je hebt er immers niet om gevraagd?

Maar ik zou het wel retour afzender sturen.

Gewoon voor de zekerheis.

zinook
door zinook - Oct 9, 2009 om 10:30
261 Antwoorden / 7 Vragen

@ kroon,

dit lijkt me niet geheel waar: Houden en niet betalen omdat je het niet besteld hebt.

Dus als ik tegen een vriendin zeg dat ze iets moet bestellen en stuurt dit naar mijn adres en op mijn naam en ik zeg dat ik het niet  besteld heb, dan mag ik het volgens jou redenatie houden....

Beetje kromme redenering. Ik vraag me ook af hoe je daar bij komt...

Vriendelijke groet, Zinook