megaman63
door megaman63 Jul 5, 2010 om 10:59
Computers & telefonie

Online gamen op pc & Xbox360

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want mijn zoon komt regelmatig naar beneden en zegt dan kut internet, kunnen we niet overstappen naar een andere provider? We hebben Ziggo alles in 1 en zitten met snelheid nu op 80 Mbits down & 10 Mbits up verder nooit problemen gehad met online gamen. Nu sinds 2 maanden niks dan stress hier bij de volgende spellen op de pc: voordat dit bericht komt (Lag) tijdens en/of gedurende bericht.
Bij Alliance of Valiant Arms komt het volgende in beeld: Game has stopped due to network failure/or connection has been lost with the host.
Bij Genesis Another Day: Connection to the server lost please check your network configuration.
Bij COD Modern Warfare 2: Connection interrupted spel hapert vaker, dan knippert heel even het connection interrupted bericht verliest soms verbinding met server en gaat terug naar menu.
Op Xbox360:
Bij Red dead redemption: alle andere spelers verlaten plotseling de multiplayer game.
Bij Battlefield bad company: Verlaat je plotseling multiplayer game na lag, dan kom je weer terug in het hoofdmenu. Voorheen nooit deze problemen gehad is iets van 2 maanden geleden begonnen. Ik heb een nieuwe router gekocht Linksys WRT320N Dual-band wireless-n + alle kabels vervangen voor Cat 6 i.v.m. snelheid. Heb het ook al rechtstreeks op het modem aangesloten maar probleem blijft toch, kontact met Ziggo opgenomen volgens hun ligt het aan gameserver,router, pc of Windows versie wel vreemd dat het nu in een keer niet meer werkt. Ik hoop dat dit voldoende informatie is anders hoor ik het wel.

Groetjes Megaman

1501 13 Rapporteer

vulcanic
door vulcanic - Jul 12, 2010 om 16:23
14 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn de laatste tijd veel klanten van Ziggo die klagen over de "lag" tijdens het spelen van multiplayer games.

Hier is een mooi nieuwsbericht hierover op www.tweakers.net.

Aangezien u zo'n beetje het hele netwerk bent nagegaan, denk ik toch dat het probleem bij ziggo ligt.

megaman63
door megaman63 - Jul 12, 2010 om 16:55
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ja maar Ziggo blijft stug vol houden dat er geen problemen zijn en dan ben je als leek machteloos, en wat die ping betreft zitten wij tussen de 16 en 22 ms dus dat is toch goed. Wat dat bericht betreft is voor zuid en noord Holland wij wonen in Limburg. Mijn overbuurman heeft ook Ziggo en daar kan die wel spelen zonder problemen. Wij hebben alles in 1 extra en mijn buurman alles in 1 plus!

=vulcanic schreef op maandag 12 jul 2010, 16:23: Er zijn de laatste tijd veel klanten van Ziggo die klagen over de "lag" tijdens het spelen van multiplayer games.

Hier is een mooi nieuwsbericht hierover op www.tweakers.net.

Aangezien u zo'n beetje het hele netwerk bent nagegaan, denk ik toch dat het probleem bij ziggo ligt.

vulcanic
door vulcanic - Jul 12, 2010 om 17:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

De ping is inderdaad meer dan goed, daar ligt het niet aan. Hoe is de stabiliteit van uw internet verbinding in het algemeen (i.e valt het vaak uit?)

Misschien is er iets mis met de modem. Jammer genoeg is een vervangend model plaatsen de enige manier om dit goed te kunnen controleren.

Weet nu even niet uit mijn hoofd welk model modem/router ziggo gebruikt, ik zal het even opzoeken.

megaman63
door megaman63 - Jul 13, 2010 om 10:40
20 Antwoorden / 2 Vragen

Nee internet valt niet uit maar als ik en pagina wil openen duurt het soms veel te lang en als ik dan op F5 druk dan is die er ineens. Modem is ook al vervangen door Ziggo en zo als ik dus al had geschreven heb ik dit probleem nooit eerder gehad is zo'n dikke 2 maanden geleden begonnen.

=vulcanic schreef op maandag 12 jul 2010, 17:51: De ping is inderdaad meer dan goed, daar ligt het niet aan. Hoe is de stabiliteit van uw internet verbinding in het algemeen (i.e valt het vaak uit?)

Misschien is er iets mis met de modem. Jammer genoeg is een vervangend model plaatsen de enige manier om dit goed te kunnen controleren.

Weet nu even niet uit mijn hoofd welk model modem/router ziggo gebruikt, ik zal het even opzoeken.

vulcanic
door vulcanic - Jul 13, 2010 om 10:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dan word het aantal mogelijke oorzaken met de dag minder. Zijn er misschien 2 maanden geleden werkzaamheden geweest aan de weg of aan het buizenstelsel?

PS. weet u hoe u een internetadres moet "pingen"? door dit te doen kunnen we met zekerheid vaststellen dat de verbinding (in)stabiel is.

megaman63
door megaman63 - Jul 13, 2010 om 23:11
20 Antwoorden / 2 Vragen

Niet dat ik weet anders had Ziggo het wel verteld en met dat pingen heb ik gedaan snap er alleen niks van nee ben niet blond wel grijs hihihihihihi

=vulcanic schreef op dinsdag 13 jul 2010, 10:57: Dan word het aantal mogelijke oorzaken met de dag minder. Zijn er misschien 2 maanden geleden werkzaamheden geweest aan de weg of aan het buizenstelsel?

PS. weet u hoe u een internetadres moet "pingen"? door dit te doen kunnen we met zekerheid vaststellen dat de verbinding (in)stabiel is.

vulcanic
door vulcanic - Jul 14, 2010 om 11:48
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dan hierbij een korte handleiding "Pingen" :)

U klikt op de start knop, en voert bij de zoekbalk in: CMD

CMD voorbeeld

Daarna drukt u op enter. Er verschijnt vervolgens het Command Promt scherm.

Command Promt voorbeeld

U tikt in dit scherm in "ping tweakers.net /t" (in feite kunt u elk internetadres pingen, maar ik gebruik tweakers.net vanwege de stabiliteit van de server.)
De standaard ping stuurt maar 4 pakketjes. Maar met het " /t " commando zorgt u dat het zo lang mogelijk doorgaat en pas stopt als u het wil.

ping tweakers.net /t voorbeeld

Hierna drukt u op enter, en het pingen kan beginnen.

Als het klopt krijgt u nu dit in beeld.

Ping voorbeeld

U moet nu kijken naar eventuele pieken in het aantal milliseconden van de reactietijd (bijv. 200MS in plaats van 30MS). Als er vele pieken zijn, betekent dit dat de verbinden waarschijnlijk niet zo stabiel is. Dit is iets wat Ziggo moet oplossen, en waar uzelf weinig aan kan doen.

megaman63
door megaman63 - Jul 14, 2010 om 12:16
20 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 11:48]Dan hierbij een korte handleiding "Pingen" :)

U klikt op de start knop, en voert bij de zoekbalk in: CMD

CMD voorbeeld

Daarna drukt u op enter. Er verschijnt vervolgens het Command Promt scherm.

Command Promt voorbeeld

U tikt in dit scherm in "ping tweakers.net /t" (in feite kunt u elk internetadres pingen, maar ik gebruik tweakers.net vanwege de stabiliteit van de server.)
De standaard ping stuurt maar 4 pakketjes. Maar met het " /t " commando zorgt u dat het zo lang mogelijk doorgaat en pas stopt als u het wil.

ping tweakers.net /t voorbeeld

Hierna drukt u op enter, en het pingen kan beginnen.

Als het klopt krijgt u nu dit in beeld.

Ping voorbeeld

U moet nu kijken naar eventuele pieken in het aantal milliseconden van de reactietijd (bijv. 200MS in plaats van 30MS). Als er vele pieken zijn, betekent dit dat de verbinden waarschijnlijk niet zo stabiel is. Dit is iets wat Ziggo moet oplossen, en waar uzelf weinig aan kan doen.

Oké heb het gedaan heb al 4 keer Time-out bij opdracht gehad en ping zit tussen 13 en 25 ms

vulcanic
door vulcanic - Jul 14, 2010 om 13:12
14 Antwoorden / 0 Vragen

Time-outs zijn inderdaad niet goed.

Misschien een vraag met een heel simpel antwoord, maar bent u 2 maanden geleden misschien begonnen met zogenaamde "torrents" te downloaden? Ze willen nog wel is de gehele verbinden in beslag nemen als u het download programmaatje niet goed instelt.

zo niet, dan ben ik bang dat we mijn kennis van het internet en netwerken uitgeput hebben.. en u dit met Ziggo op moet lossen.

megaman63
door megaman63 - Jul 14, 2010 om 13:28
20 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 13:12]Time-outs zijn inderdaad niet goed.

Misschien een vraag met een heel simpel antwoord, maar bent u 2 maanden geleden misschien begonnen met zogenaamde "torrents" te downloaden? Ze willen nog wel is de gehele verbinden in beslag nemen als u het download programmaatje niet goed instelt.

zo niet, dan ben ik bang dat we mijn kennis van het internet en netwerken uitgeput hebben.. en u dit met Ziggo op moet lossen.

Ik download niet via Torrents maar via nieuwsgroepen (niet via Ziggo) en dat doe ik al jaren. Dat is juist het probleem met Ziggo die lossen niks op zeggen gewoon dat het aan de router, Gameserver, Computer of Windows versie ligt, heb ook al van Ziggo moeten pingen met gameserver ijji.com en daar kreeg ik vanaf ping 16 alles time-out en dus zegt Ziggo ligt dus aan gameserver. Dan snap ik alleen niet dat die het wel doet bij overbuurman en achterbuurman op Ziggo en Online.

megaman63
door megaman63 - Jul 14, 2010 om 13:35
20 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 13:12]Time-outs zijn inderdaad niet goed.

Misschien een vraag met een heel simpel antwoord, maar bent u 2 maanden geleden misschien begonnen met zogenaamde "torrents" te downloaden? Ze willen nog wel is de gehele verbinden in beslag nemen als u het download programmaatje niet goed instelt.

zo niet, dan ben ik bang dat we mijn kennis van het internet en netwerken uitgeput hebben.. en u dit met Ziggo op moet lossen.

Heb zojuist dit bericht van mijn zoon via mail gekregen:

'De ping binnen NL is dus gewoon goed.
Hieruit is met redelijke zekerheid af te leiden dat de slechte game performance, ondanks de ping die binnen NL dik in orde is, ontstaat buiten het netwerk van Ziggo.'

Als antwoord kun je geven:

De ping is in dit geval geen goede maatstaf. Kan een half uur goed gaan, dan 10 seconden hangt de verbinding, dan 20 seconden prima spelen, dan 15 seconden vasthangen, dan een paar minuten spelen.. etc. Zit geen vaste lijn in. kan 10x een pingtest doen en dan is het gewoon prima. Maarja een spel speel je niet in 10 seconden, terwijl die test dan al voorbij is.
Daarnaast is het ook aanwezig buiten het spelen van spellen. Al is dit in mindere mate: bij spellen is de informatie die wordt onvangen/verzonden veel intensiever dan bij het browsen van webpagina's. Wel merk ik dat ik soms geen pagina geladen krijg, terwijl na een paar refreshes de pagina er in een keer weer is.

Internetverbinding is gewoon niet 100% de hele tijd, in spellen betekent dit dat het spel hangt of ik uit het spel gegooid word.
Voorheen had ik dit niet.

Dit heeft niets met gameservers te maken. Bij ieder spel dat ik in de afgelopen 2 maanden heb geprobeerd heb ik soortgelijke problemen.
Zowel spellen op servers in Amerika als in Europa (Nederland) geven problemen. Bij de Amerikaanse servers heb ik meestal een van de beste pings (90-110) van de spelers in het spel. En zelfs de echte laggers met 200+ ping hebben niet de problemen die ik heb.
En dit ligt niet aan de computer, omdat de verbinding ook bij de xbox360 'wegvalt' tijdens het spelen. Dan wordt ik automatisch uit een multiplayer game gegooid. Bij sommige spellen met het bericht dat ik de verbinding met de host kwijt ben.
Door de xboxlive matchmaking ben ik verbonden met servers die dichtbij zijn, dus de host is niet ver weg.
Ziggo houdt toch vol dat het de gameservers zijn. Dat is onmogelijk. Want dan beweren zij:
Alle gameservers op de hele wereld zijn sinds 2 maanden naar de knoppen, maar dan alleen voor mij.
Geloofwaardig ? I think not..

Zoals in de opening post stond, speelt de router hier geen enkele rol in.
Zelfs direct op het modem (van Ziggo) blijven de problemen bestaan.

Zelf denk ik dat het aan Ziggo ligt, of aan de bekabeling die buiten onze muren ergens ligt. (Bij over en achterburen geen problemen als ik daar met mijn computer ga spelen). Ziggo beweert dat er absoluut niets aan de hand is met de verbinding op de momenten dat deze voor ons slecht is.

Dus of:
- diegenen die dat controleren weten niet wat ze aan het bekijken zijn/doorzien het probleem niet (ziggo wordt niet voor service geprezen).
- er is een probleem met de bekabeling buitenshuis, dit kunnen we niet zelf verhelpen of bewijzen.

Ben dus toch niet de enige die persoon heeft dus dezelfde problemen als wij.

vulcanic
door vulcanic - Jul 14, 2010 om 14:16
14 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige bedrijven hanteren inderdaad liever een struisvogel politiek dan het op te lossen. Ik zelf zou zo lang mogelijk bij Ziggo aanbellen dat ze er gek van worden, en in ieder geval een klacht bij de consumentenbond neer leggen.

Kijk ook even in het contract of er iets staat over de stabiliteit van de verbinding, misschien kunt u een deel van uw geld & kosten terugvragen.

megaman63
door megaman63 - Jul 30, 2010 om 23:10
20 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 14:16]Sommige bedrijven hanteren inderdaad liever een struisvogel politiek dan het op te lossen. Ik zelf zou zo lang mogelijk bij Ziggo aanbellen dat ze er gek van worden, en in ieder geval een klacht bij de consumentenbond neer leggen.

Kijk ook even in het contract of er iets staat over de stabiliteit van de verbinding, misschien kunt u een deel van uw geld & kosten terugvragen.

Even een reactie van mij heb het al opgelost en heb me aangemeld bij Xs4all en je gelooft het niet heeft helpdesk van Ziggo mij aangeraden. Hij zit nu tijdelijk mobiel te gamen via dongel van Xs4all en dat zonder problemen niks meer lost conection dus ben blij dat ik die stap heb gezet. Ik heb ook gehoord dat het dus toch door Ziggo komt doordat ze de bandbreedte hebben verhoogt wat heb ik eraan als ik een downloadspeed van 80 Mbits heb maar internet niet stabiel blijft.