Online gamen op pc & Xbox360
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want mijn zoon komt regelmatig naar beneden en zegt dan kut internet, kunnen we niet overstappen naar een andere provider? We hebben Ziggo alles in 1 en zitten met snelheid nu op 80 Mbits down & 10 Mbits up verder nooit problemen gehad met online gamen. Nu sinds 2 maanden niks dan stress hier bij de volgende spellen op de pc: voordat dit bericht komt (Lag) tijdens en/of gedurende bericht.
Bij Alliance of Valiant Arms komt het volgende in beeld: Game has stopped due to network failure/or connection has been lost with the host.
Bij Genesis Another Day: Connection to the server lost please check your network configuration.
Bij COD Modern Warfare 2: Connection interrupted spel hapert vaker, dan knippert heel even het connection interrupted bericht verliest soms verbinding met server en gaat terug naar menu.
Op Xbox360:
Bij Red dead redemption: alle andere spelers verlaten plotseling de multiplayer game.
Bij Battlefield bad company: Verlaat je plotseling multiplayer game na lag, dan kom je weer terug in het hoofdmenu. Voorheen nooit deze problemen gehad is iets van 2 maanden geleden begonnen. Ik heb een nieuwe router gekocht Linksys WRT320N Dual-band wireless-n + alle kabels vervangen voor Cat 6 i.v.m. snelheid. Heb het ook al rechtstreeks op het modem aangesloten maar probleem blijft toch, kontact met Ziggo opgenomen volgens hun ligt het aan gameserver,router, pc of Windows versie wel vreemd dat het nu in een keer niet meer werkt. Ik hoop dat dit voldoende informatie is anders hoor ik het wel.
Groetjes Megaman
Er zijn de laatste tijd veel klanten van Ziggo die klagen over de "lag" tijdens het spelen van multiplayer games.
Hier is een mooi nieuwsbericht hierover op www.tweakers.net.
Aangezien u zo'n beetje het hele netwerk bent nagegaan, denk ik toch dat het probleem bij ziggo ligt.
Ja maar Ziggo blijft stug vol houden dat er geen problemen zijn en dan ben je als leek machteloos, en wat die ping betreft zitten wij tussen de 16 en 22 ms dus dat is toch goed. Wat dat bericht betreft is voor zuid en noord Holland wij wonen in Limburg. Mijn overbuurman heeft ook Ziggo en daar kan die wel spelen zonder problemen. Wij hebben alles in 1 extra en mijn buurman alles in 1 plus!
=vulcanic schreef op maandag 12 jul 2010, 16:23: Er zijn de laatste tijd veel klanten van Ziggo die klagen over de "lag" tijdens het spelen van multiplayer games.
Hier is een mooi nieuwsbericht hierover op www.tweakers.net.
Aangezien u zo'n beetje het hele netwerk bent nagegaan, denk ik toch dat het probleem bij ziggo ligt.
De ping is inderdaad meer dan goed, daar ligt het niet aan. Hoe is de stabiliteit van uw internet verbinding in het algemeen (i.e valt het vaak uit?)
Misschien is er iets mis met de modem. Jammer genoeg is een vervangend model plaatsen de enige manier om dit goed te kunnen controleren.
Weet nu even niet uit mijn hoofd welk model modem/router ziggo gebruikt, ik zal het even opzoeken.
Nee internet valt niet uit maar als ik en pagina wil openen duurt het soms veel te lang en als ik dan op F5 druk dan is die er ineens. Modem is ook al vervangen door Ziggo en zo als ik dus al had geschreven heb ik dit probleem nooit eerder gehad is zo'n dikke 2 maanden geleden begonnen.
=vulcanic schreef op maandag 12 jul 2010, 17:51: De ping is inderdaad meer dan goed, daar ligt het niet aan. Hoe is de stabiliteit van uw internet verbinding in het algemeen (i.e valt het vaak uit?)
Misschien is er iets mis met de modem. Jammer genoeg is een vervangend model plaatsen de enige manier om dit goed te kunnen controleren.
Weet nu even niet uit mijn hoofd welk model modem/router ziggo gebruikt, ik zal het even opzoeken.
Dan word het aantal mogelijke oorzaken met de dag minder. Zijn er misschien 2 maanden geleden werkzaamheden geweest aan de weg of aan het buizenstelsel?
PS. weet u hoe u een internetadres moet "pingen"? door dit te doen kunnen we met zekerheid vaststellen dat de verbinding (in)stabiel is.
Niet dat ik weet anders had Ziggo het wel verteld en met dat pingen heb ik gedaan snap er alleen niks van nee ben niet blond wel grijs hihihihihihi
=vulcanic schreef op dinsdag 13 jul 2010, 10:57: Dan word het aantal mogelijke oorzaken met de dag minder. Zijn er misschien 2 maanden geleden werkzaamheden geweest aan de weg of aan het buizenstelsel?
PS. weet u hoe u een internetadres moet "pingen"? door dit te doen kunnen we met zekerheid vaststellen dat de verbinding (in)stabiel is.
Dan hierbij een korte handleiding "Pingen" :)
U klikt op de start knop, en voert bij de zoekbalk in: CMD
CMD voorbeeld
Daarna drukt u op enter. Er verschijnt vervolgens het Command Promt scherm.
Command Promt voorbeeld
U tikt in dit scherm in "ping tweakers.net /t" (in feite kunt u elk internetadres pingen, maar ik gebruik tweakers.net vanwege de stabiliteit van de server.)
De standaard ping stuurt maar 4 pakketjes. Maar met het " /t " commando zorgt u dat het zo lang mogelijk doorgaat en pas stopt als u het wil.
ping tweakers.net /t voorbeeld
Hierna drukt u op enter, en het pingen kan beginnen.
Als het klopt krijgt u nu dit in beeld.
Ping voorbeeld
U moet nu kijken naar eventuele pieken in het aantal milliseconden van de reactietijd (bijv. 200MS in plaats van 30MS). Als er vele pieken zijn, betekent dit dat de verbinden waarschijnlijk niet zo stabiel is. Dit is iets wat Ziggo moet oplossen, en waar uzelf weinig aan kan doen.
[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 11:48]Dan hierbij een korte handleiding "Pingen" :)
U klikt op de start knop, en voert bij de zoekbalk in: CMD
CMD voorbeeld
Daarna drukt u op enter. Er verschijnt vervolgens het Command Promt scherm.
Command Promt voorbeeld
U tikt in dit scherm in "ping tweakers.net /t" (in feite kunt u elk internetadres pingen, maar ik gebruik tweakers.net vanwege de stabiliteit van de server.)
De standaard ping stuurt maar 4 pakketjes. Maar met het " /t " commando zorgt u dat het zo lang mogelijk doorgaat en pas stopt als u het wil.
ping tweakers.net /t voorbeeld
Hierna drukt u op enter, en het pingen kan beginnen.
Als het klopt krijgt u nu dit in beeld.
Ping voorbeeld
U moet nu kijken naar eventuele pieken in het aantal milliseconden van de reactietijd (bijv. 200MS in plaats van 30MS). Als er vele pieken zijn, betekent dit dat de verbinden waarschijnlijk niet zo stabiel is. Dit is iets wat Ziggo moet oplossen, en waar uzelf weinig aan kan doen.
Oké heb het gedaan heb al 4 keer Time-out bij opdracht gehad en ping zit tussen 13 en 25 ms
Time-outs zijn inderdaad niet goed.
Misschien een vraag met een heel simpel antwoord, maar bent u 2 maanden geleden misschien begonnen met zogenaamde "torrents" te downloaden? Ze willen nog wel is de gehele verbinden in beslag nemen als u het download programmaatje niet goed instelt.
zo niet, dan ben ik bang dat we mijn kennis van het internet en netwerken uitgeput hebben.. en u dit met Ziggo op moet lossen.
[quote=vulcanic schreef op woensdag 14 jul 2010, 13:12]Time-outs zijn inderdaad niet goed.
Misschien een vraag met een heel simpel antwoord, maar bent u 2 maanden geleden misschien begonnen met zogenaamde "torrents" te downloaden? Ze willen nog wel is de gehele verbinden in beslag nemen als u het download programmaatje niet goed instelt.
zo niet, dan ben ik bang dat we mijn kennis van het internet en netwerken uitgeput hebben.. en u dit met Ziggo op moet lossen.
Ik download niet via Torrents maar via nieuwsgroepen (niet via Ziggo) en dat doe ik al jaren. Dat is juist het probleem met Ziggo die lossen niks op zeggen gewoon dat het aan de router, Gameserver, Computer of Windows versie ligt, heb ook al van Ziggo moeten pingen met gameserver ijji.com en daar kreeg ik vanaf ping 16 alles time-out en dus zegt Ziggo ligt dus aan gameserver. Dan snap ik alleen niet dat die het wel doet bij overbuurman en achterbuurman op Ziggo en Online.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer