retuinstra
door retuinstra Aug 22, 2005 om 14:27
Computers & telefonie

Onterechte registratie bij Stichting Preventel?

Stichting Preventel is een samenwerkingsverband van een aantal aanbieders van mobiele telefonie. De stichting registreerd personen die bij één of meerdere deelnemers een openstaande vordering hebben.

Ik heb over mijn registratie een bezwaarschrift gestuurd (d.d. 14-07-2005), maar heb tot op heden (d.d. 22-08-2005) nog geen reactie mogen ontvangen. Aangezien er zowel in de brief van Stichting Preventel als ook op hun website geen telefoonnummer, e-mail adres of iets dergelijks is te vinden, is het niet mogelijk om contact met hen op te nemen.

Heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

16378 22 Rapporteer

retuinstra
door retuinstra - Aug 22, 2005 om 23:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie.

Het adres wat jij gevonden hebt komt niet overeen met het adres (Stichting Preventel, Postbus 744, 7400 AS in Deventer) wat op mijn brief staat. Het nummer van de KvK komt wel overeen. Ik zal eens een belletje wagen naar de I. Start.

Nogmaals bedankt voor de moeite.

hutch
door hutch - Aug 23, 2005 om 00:55
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ben benieuwd; laat je nog weten, hoe het afgelopen is?

Gr. Hutch

retuinstra
door retuinstra - Aug 24, 2005 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de betreffende Dhr. Smart gebeld. Hij bevestigde dat hij de directeur is van Stichting Preventel. Ik heb hem de situatie uitgelegd en hij zou het uitzoeken als hij weer op kantoor kwam. Hij belde echter dezelfde dag terug met de mededeling dat het antwoord op 22-08-2005 was verstuurd. Ik heb aangegeven dat ik die brief af zou wachten en me dan zou beraden op verdere acties.

hutch
door hutch - Aug 24, 2005 om 11:50
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Naam:Stichting Preventel
Vestigingsadres:Wentholtweg 24
Vestigingsplaats:7214EG Epse
KvK-inschrijfnummer:41160486
Soort inschrijving:

Rechtspersoon

Dit adres komt voor: I. Start, Wentholtweg 24, 0575 - 491597.

Ik weet echter niet:  of, wie of wat I. Start met deze stichting te maken heeft. U zou er eens een telefoontje aan kunnen wagen...

Succes   @H

ra
door rainbow_1 - Aug 28, 2005 om 12:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

De registratie bij Preventel is gedaan door een provider Mobiele Telefonie. Wellicht kunt u contact opnemen met die provider waar u het laatst een mobiele aansluiting met abonnement heeft gehad.

De stichting Preventel kunt u aanschrijven via Stichting Preventel
Postbus 744
7400 AS Deventer.

Om de registratie ongedaan te maken verwijzen u toch naar de service provider. Staat er in de door u ontvangen brief geen service provider genoemd waarmee u contact kunt opnemen omtrent de registratie.

succes

sophaki
door sophaki - Jan 30, 2009 om 09:23
3 Antwoorden / 3 Vragen

De stichting Preventel registreert dus wel vaker mensen onterecht ... maar dat telefoonnummer (0575-491.597) geeft zo'n niet-bestaande-toon (toet-toet-toet, fluit in je oren). Het Faxnummer daarentegen gaat gewoon over, maar wordt niet opgenomen. Overal waar ik zoek, staan dezelfde adresgegevens, maar kennelijk zijn die oud. Heeft iemand NIEUWE adresgegevens van Preventel? Want ook ik sta onterecht geregistreerd en ik wil COMMUNICEREN met ze en ik wil iemand aan de lijn hebben.

BEDANT alvast!!!

Groeten, Sophaki

numoquest
door numoquest - Jul 2, 2013 om 19:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds enkele dagen op de hoogte ook geregistreerd te staan bij dit illustere clubje genaamd Preventel. Achtergrond is zeer eenvoudig. Vodafone verstrekt een foute nota, twee maal abonnementskosten, je ageert, je blijft ageren, je krijgt geen antwoord en als laatste contact,' Ik zal deze nota opnemen met mijn superieuren want hier kom ik ook niet uit. Ik bel u maandag terug.'

Plots komt Intrum Justitia uit Den Haag, wij hebben de vordering over genomen en u aangemeld bij Preventel. Neen u kunt niet met Vodafone praten maar moet bij ons even € 42,50 extra aftikken en dan pas melden wij u af bij Prevatel.

Je gaat even op onderzoek uit en je komt dan uit bij een clubje, waar meerdere mensen last van blijken te hebben. Ondergetekende duikt hier graag in als ervaringsdeskundige waarvan Intrum Justitia in Den Haag formeel is aangezegd zich te bedienen van afpersing dan wel poging tot afpersing dan wel fraude, dan wel zich bedienend van valsheid in geschrifte etc. etc.

Immers, wanneer je je bedient van onjuiste facturen, je wordt daarop gewezen en je volhard dan nog eens dan maak je je schuldig aan overtreding van artikel 225 en 226 van het wetboek van strafrecht.

Voor waar het prevalent betreft, ik ga graag eens met die lieden kennis maken. Het is namelijk erg obscuur clubje die domweg telefonisch, voor enige nadere informatie niet is te bereiken. Als Stichting, jawel u leest het goed.... als stichting afdwingen iemand formeel een aangetekend personalia en identiteitskopiën te laten verstrekken??? In deze frauduleuze wereld??? :O)

Ik wijs een iedere lezer, lezeres hier graag op artikel 8 van wet bescherming persoonsgegevens. Als het namelijk zo is dat er een obscuur clubje is genaamd Prevalent, die zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming personalia in consignatie neemt, is gewoon in overtreding.

U kunt dan gerust een aanklacht indienen tegen dit clubje.
http://www.cbpweb.nl

Ik hou u graag op de hoogte.

ha
door hansholland - Jan 3, 2014 om 11:27
9 Antwoorden / 2 Vragen

Nomoquest,

Ook ik kreeg valse nota's van Vodafoon.
Rekening van 1 euro voor gesprekken zonder contact, Rekening van 1,05 voor bellen in het buitenland naar 0800 in dat land
Ik heb alles altijd betaald, maar de valse nota laten storneren, alles betaald behalve de kosten voor het bellen naar het 0800 nummer ( 65 euro)..
Gewoon gewacht op uitleg van vodafoon. Die komt heel eenduidig : BETALEN.
Inmiddels geregistreed bij Preventel. Ik heb Vodafoon laten weten dat ze een onrechtmatige daad hebben begaan. Want er is een verschil van mening over de kosten, en over geschillen bepaald tenslotte de rechter.

Nog voortgang geboekt?

Interesse om een stichting op te richten doie een rechtszaak tegen Preventel gaat aanspannen wegens valse registraties? Wellicht kan Kassa helpen?

numoquest
door numoquest - Jan 3, 2014 om 17:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment is het juridisch zo dat Preventel geen recht heeft persoonlijke gegevens zoals NAW gegevens en de daaraan gekoppelde telefonie gegevens in enige registratie op te nemen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de eigenaar van die gegevens.

Preventel is namelijk nergens geregistreerd waarbij hier sprake zou zijn van enige vrijstelling of overheidstoestemming. Als u van mening bent dat Preventel private gegevens van u in 'consignatie' heeft is het meest eenvoudige een klacht te deponeren bij het college bescherming persoonsgegevens.

https://www.collegebeschermingpersoonsgegevens.nl/signaal/signaal_nieuw.htm

Wanneer Preventel geen medewerking verleend aan een eenvoudige vraag, namelijk openbaar maken of deze al of niet persoonlijke gegevens heeft opgenomen zonder uw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming, dan is een signaal aan het CBP een hele handige vervolgstap zonder je op kosten te laten jagen.

Ondergekende gaat deze stap in elk geval zetten en ik verzoek een ieder die hier eveneens een probleem in ondervind hetzelde te doen.

Het is mij in elk geval niet gelukt op welke wijze dan ook contact te krijgen met wie dan ook van Preventel en tot op heden heeft men nergens op gereageerd.

Curieuze zaak in elk geval.

ha
door hansholland - Jan 4, 2014 om 09:22
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een brief van Preventel dat ze mij geregistreerd hebben op verzoek van Vodafoon. Ik heb het signaal bij het CBP gegeven, nu maar afwachten wat er gaat gebeuren. En als ik dat hoor, laat ik dat weten.

numoquest
door numoquest - Jan 4, 2014 om 12:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier ene duidelijk lans breken en heb eerder toegezegd op zoek te gaan naar hoe de structuur van Preventel in elkaar zit. Deze is op zijn zachtst gezegd vrij oninzichtelijk. Verder heb ik het op mij genomen e.e.a. juridisch te bezien. De uitkomsten zijn eenvoudig.

Zolang Stichting Preventel etc etc geen schriftelijke toestemming heeft van u om ue persoonlijke gegevens, zoals bedoeld in de wet van het College Becherming Persoonsgegevens en gesteld, zal Preventel formeel en schriftelijk toestemming van u moeten hebben uw persoonlijke gegevens op te mogen slaan.

In mijn zoektocht heeft Preventel zich wel geregistreerd bij het CBP maar heeft daarin geen uitzonderingspositie. Hier dus even het wettelijke kader. Onduidelijk is of een telefoondienst uw gegevens zonder uw toestemming dan ook aan Preventel ter beschikking kan stellen. Dit valt namelijk onder hetzelfde kopje. Ik adviseer iedereen die hier 'last' van heeft, dan ook naar de website van het CBP te gaan en een 'Signaal' in te vullen.

Aansluitend heb ik op verschillende manier per email een juridisch document opgesteld aan Preventel, medewerkers dan wel zaakvoerders van Preventel. Ik heb daarin gesteld dat er geen enkele rechtsgrond is voor hen, in dit geval mijn gegevens, in register op te nemen omdat zij daar formeel geen toestemming voor hebben.

Daarnaast heeft Preventel geen enkele moeite gedaan bij mij om opheldering en toestemming te komen vragen dus is het wettelijk gesteld, neen, Preventel mag mijn gegevens niet op nemen. Ook geld dat voor het ter beschikking stellen van die gegevens aan een ieder die daar om vraagt.

Let op, de providers hebben een formeel persoon onder gebracht in die stichting met het oogmerk te kunnen kijken in de database van Preventel. Zij mogen dat natuurlijk als gedelegeerd lid van die stichting wel doen, alleen heeft die stichting geen bevoegdheid om uw persoonlijke data om te mogen nemen of die ter beschikking te stellen van.

Voor een iedere geinteresseerde betreffende de tekst, deze is vrij beschikbaar in pdf. Een eenvoudig verzoek aan mij per email is voldoende. info@numoquest.nl

In de gehele correspondentie heb ik o9ok Vodaphone meegenomen zodat die formeel een standpunt kan innemen. Indien Preventel niet wenst actie nemen, zal er worden gekeken naar het opstarten van kort geding.

Wordt vervolgd.....

ha
door hansholland - Jan 16, 2014 om 11:44
9 Antwoorden / 2 Vragen

Vanochtend een mail ontvangen van iets wat zich noemt Intrum Justitia.
Of ik per direct een termijn betaling van € 34382503 per direct wil voldoen. Ze denken zeker dat ik de gemeente Amsterdam ben.Geen mail, geen adres, geen telefoon nummer. Geen NL mailadres. Overmaken op giro 7019. In welk land van boeven leven we eigenlijk? Mag dit in NL?

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 12:20
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@Hansholland,

Ik ga er van uit dat je die 34 miljoen direct uit je knip kan halen .........

Behandelen als spam. Als dit serieus zou zijn, heb minimaal toch wat meer nodig als een emailtje. Nergens op klikken, nergens op reageren. (Achterliggende gedachte: Nigeria?)

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=hansholland schreef op donderdag 16 jan 2014, 11:44]Vanochtend een mail ontvangen van iets wat zich noemt Intrum Justitia.
Of ik per direct een termijn betaling van € 34382503 per direct wil voldoen. Ze denken zeker dat ik de gemeente Amsterdam ben.Geen mail, geen adres, geen telefoon nummer. Geen NL mailadres. Overmaken op giro 7019. In welk land van boeven leven we eigenlijk? Mag dit in NL?

U schijnt te vergeten dat veel mensen openstaande rekeningen ivm vermeend hoog data verbruik hebben bij Vodafone, als u nu even uw rekeningetje betaalt, hebben ze weer wat lucht. ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 16, 2014 om 12:50
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zonder Iban weet ik niet waar die giro 7019 voor staat....

Ze moeten nu dit wel leveren en is het wel I.J. of iemand die hun naam misbruikt?
Gewoon negeren.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 16 jan 2014, 12:50]Zonder Iban weet ik niet waar die giro 7019 voor staat....

Ze moeten nu dit wel leveren en is het wel I.J. of iemand die hun naam misbruikt?
Gewoon negeren.

Gironummer is wel degelijk van IJ.

Klik hier

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 13:06
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@Tijger,

denk je nu echt dat IJ die 34 miljoen en beetje opvallen?

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2014 om 13:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat was wel een extreem hoog data verbruik ;-)

numoquest
door numoquest - Dec 30, 2014 om 14:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Forumgenoten

Preventel en hoe hiermee om te gaan.
Wanneer u via een provider wordt medegedeeld dat u of geregistreerd staat bij preventel, of dat men voornemens is dit te doen, moet u in beide geallen regaren naar de betreffende provider.

Beste provider,

u heeft van mij geen enkele toesteming, schriftelijk, mondeling noch anderszins, mijn persoonlijke data in uw bezit, zoals begrijpelijk en geaccepteerd in geval van een lopende aanvraag dan wel contractuele situatie, aan derden(n) ter beschikking te stellen.

Afzender ........

Het enige wat men als leverende partij kan doen is de bestaande juridische wegen bewandelen zoals bij niet betalen de gang naar incassobureau of gerechtsdeurwaarder. Heeft u een automatische incasso, dan is het handig dit zo snel mogelijk te wijzigen.

Indien het een aanvraag betreft waarbij kenbaar word dat u bij preventel geregistreerd staat.

Beste provider,

Mij is niets bekend van enige registratie zoals door u voorgegeven. Er is door mij op geen enkele wijze schriftelijk, mondeling of anderszins, toestemming gegeven aan welke juridische entiteit in Nederland, persoonlijke, zakelijk, en of contractuele gegevens aan Preventel ter beschikking te stellen.

Preventel heeft mij op geen enkele wijze kenbaar gemaakt dat zij voornemens is geweest persoonlijke, zakelijke en/of contractuele gegevens in ontvangst en beheer te nemen. Mij heeft geen enkel verzoek bereikt van Preventel, hier medewerking aan te verlenen, noch heeft Preventel mij hierover geinformeerd.

Derhalve concludeer ik dat uw berichtgeving op dit punt nietig is vanwege voorgaande door mij geconstateerd. Derhalve is mijn positie als klant juridisch vrij u te benaderen voor vragen en het afnemen van diensten en goederen, zonder enige beperking.

Afzender .....

Wanneer er sprake is van registratie en Preventel geeft geen gehoor, dan kondigd u in een formeel schrijven een kort geding aan. In geen enkel geval hoeft u aan een private entiteit, kenbaar te maken wie u bent door het ter beschikking stellen van een kopie van enig identiteit.

Preventel kan namelijk geen beroep doen op de regels die gelden voor de teleecom sector. Preventel is namelijk geen telecomprovider.

Uiteraard gaat dit alleen op wanneer u geen meningsverschil heeft die uit de hand aan het lopen is of achterstand van betaling.

Onjuiste rekeningen
Wanneer u vind dt u een onjuiste rekening heeft ontvangen, betaal dan ALTIJD een gemiddeld bedrag van wat u over het laatste half jaar heeft betaald. Doe dit onder PROTEST. Het bedrag wat dan in de discussie open staat is lager, en dat zorgt er voor dat u de discussie altijd voort kunt zetten en uw goede wil heeft getoond.

Een nota die in discussie is, kan men niet doorzetten naar een incassobureau zolang de discussie niet ordentelijk is afgesloten. Indien dit wel gebeurd blijf dan vriendelijk tegen het incasso bureau en zeg hen dat jij niet zal betalen omdat deze zaak nog in discussie is. Wee niet onder de indruk als zij roepen dat u wel eerst 'even' moet betalen. Zeg hen dat zij de rekening retourneren naar de provider.

Er zijn incassobureaus zoals Intrum Justitia, die u zullen spammen per sms, email of zelfs telefonisch. Blijf hoffelijk en zeg dat u geen enkele zaak heeft met het incassobureau. Dreigt men met een rechter, ga daar in mee en stel dan dat u elkaar bij de rechter ziet.

Hoe lager het bedrag hoe eerder een incassonbureau uiteindelijk zal afhaken.

Meer informatie? via info@numoquest ben ik te bereiken.

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2014 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@numoquest,

OT
Info is natuurlijk altijd welkom, maar om nu op een ruim 9 jaar oud topic te reageren ....

Met vr.gr.

numoquest
door numoquest - Dec 30, 2014 om 15:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg er van morgen nog een email over ieman die een probleem had waarbij preventel een partij is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 30, 2014 om 23:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je kan corresponderen met een provider tot je een ons weegt maar de provider zelf bepaalt of ze je als klant aannemen. Het is voor deze bedrijven geen verplichting om een klant, al dan niet bij preventel geregistreerd, aan te nemen.