el
door elwi Jul 11, 2007 om 15:22
Computers & telefonie

Ook betalen als je alleen het nummer draait

Mijn Rabo Mobiel abonnement dat ik recent het afgesloten is toch een vreemd abonnement. Veeeel duurder!!! Voor 10 euro mag ik 100 minuten bellen. Dat doen ze klaarblijkelijk als volgt:

Ik blijk al te betalen als ik alleen al het nummer draai. is dit de normale gang van zaken bij een abonnement?

Ik bel bijvoorbeeld 6x een nummer van iemand die niet opneemt. Ik wacht niet tot de voicemail zich meldt, maar stop vroegtijdig, bijvoorbeeld na 5x overgaan.

Als ik dus het nummer draai dan kost dat bijv. 00.00.02 uur en dat kost mij 0,0543 excl. btw.

Bel ik nog een nummer en wacht ik 00.00.39 zonder contact of voordat de voicemail aangaat, dan betaal ik 0,1050 excl. btw.

Wie snapt er nog iets van????

384 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 11, 2007 om 15:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

ik weet niet hoe het met Rabo mobiel zit, maar weet wel dat tele2 (via de vaste lijn) dit ook zo deed ;-(

voor het gebruik van de KPN lijn volgens hun, ik heb toen maar opgezegd, flauwekul kost hoop extra geld voor niets.

Kijk even wat erover in de voorwaarden staat, wellicht is het een starttarief wat altijd berekend wordt ?

Groetjes,

vr
door vrijwilliger - Jul 11, 2007 om 15:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

Simpelweg kunt u het zo zien:

Door te bellen, verzoekt u het tot stand brengen van een verbinding.

Dat er niet opgenomen wordt, is voor u jammer, maar de provider
heeft wel zijn werk gedaan, voor dat moment.

En daar betaald u voor.

soepkiep
door soepkiep - Jul 11, 2007 om 16:08
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik vind als er geen verbinding is dat je er ook niet voor hoeft te betalen maarja welke is nu goed volgens mij klopt er overal niets van ik heb ook een mobiel gebruik hem af en toe maar wandt het kost een hoop geld en echt na gaan kun je het toch niet

kippie1980
door kippie1980 - Aug 15, 2007 om 17:07
9 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt! Dit doet Telfort ook, daar wordt 01:00 gesprekstijd gerekend wanneer de telefoon vaker dan 4 keer overgaat.

Dus voortaan iets eerder ophangen :-)